תאמינו או לא – בשבועות האחרונים אנחנו חווים גל נוסף של מה שהטיבו להגדיר כעונת החתונות. תסמינים: 5 ערבים בשבוע בהם אנו מוצאים את עצמנו בדרך לאולם אירועים בבית גוברין, לגן אירועים במטולה או למרפסת בצפון תל אביב כדי לחגוג עם חברנו את הימים הכי מאושרים שלהם. תופעות הלוואי: עייפות בלתי מוסברת, רצון למכור את האוטו ולא לשבת בו לעולם, וחלומות רעים על צ'קים חוזרים וכסף שיוצא מהבית באישון לילה.

הילדים חזרו לבית הספר? זה הזמן להחליף אותם מול המסך | ביקורת

אז סוף השבוע סוף סוף הגיע, ואתם יודעים מה זה אומר – אין חתונות, אולי חוץ מחתונות צהריים, ואפשר לחזור לבילוי שלא יזיז אתכם מהספה אפילו לרגע אחד. כן, אתם צודקים, מדובר בנטפליקס. הנה הסדרות והסרטים שיגרמו לכם לשכוח מהקילומטראז'ים שהעברתם בדרך לחופות בזמן האחרון. 

דיטוקס: Détox

כולנו היינו שם. עברנו עוד יום מפרך שהדבר הטבעי ביותר לעשות בסיומו הוא לישון, והרבה. בפועל - שרפנו שעתיים על הקנדי קראש, עוד שעה על הפייסבוק והאינסטגרם, וקמנו למחרת עם שקיות בעיניים ותחושת פספוס. רגשות האשם האלה מובנים לגמרי, אנחנו מכורים למכשירי הטלפון שלנו, וכנראה שאנחנו לא לבד. 

ב'דיטוקס', שתי צעירות החולקות דירה משותפת מבינות שהיחסים שלהן עם האינטרנט רעילים כמו קפה מאתמול, ושהן חייבות לשים לזה סוף. אז בדיוק כמו כולנו, שמחליטים על דברים מאפס למאה, הן נגמלות מאינפוזיית האינטרנט לחודש ימים. זה לא עובד להן.

תמצית של אנושיות בלי התייפייפות, ההבנה כמה אנחנו מכורים למלבן הנוצץ ובעיקר ערימות של הומור מהול בקצת תחושות של כישלון עצמי, יגרמו לכם לקחת את הסדרה הזו איתכם ליותר מ־30 יום ולא להסכים להיפרד ממנה. אם כבר נשארנו דבוקים לנטפליקס, שוב, לפחות למשהו ששווה את זה.

DETOX (צילום: צילום מסך נטפליקס)
DETOX (צילום: צילום מסך נטפליקס)

שולחן השף - פיצה: Chef's Table - Pizza

ונעבור לעוד משהו שקשה לרובנו לחיות בלעדיו - אוכל טעים בשעות לא שעות. כשהסמל של אפליקציות המשלוחים הופך לפופולרי יותר עבורנו מאשר הוואיז או הגלריה, הגיע הזמן לעבור לאופציה בריאה וזולה הרבה יותר - תוכניות על אוכל, שלמזלנו יש בשפע. 

'שולחן השף - פיצה' מאפשרת לנו כמעט להריח את הפיצות הטובות ביותר על הגלובוס, להסתכל עליהן משלל זוויות ולשמוע איך הפכו מסתם בצק עם רוטב וכמה תוספות לבחירתכם, לסנסציה בעלת שם עולמי. 

עלילה? אין, דמויות? גם לא יותר מדי, אבל כאן זה ממש לא משנה. ממאכל משולש שהוא בעצם עגול, אפשר ללמוד כאן קצת על תרבות וקולינריה, ולהבין כמה חשוב שיש אותנו, אלו שמעריכים את כל האוכל הנפלא הזה ונותנים לו סיבת קיום. כל הכבוד לנו.

פיצה (צילום: צילום מסך נטפליקס)
פיצה (צילום: צילום מסך נטפליקס)

עברתי במקרה: I Came By

טוב, היה לנו כיף, הייתה פיצה, הגיע הזמן למותחן שישאיר אותנו בהלם כדי לתבל קצת את הסופ"ש. מותחן הפשע 'עברתי במקרה' מביא את סיפורו של אומן גרפיטי, שמחליט שהוא לא רק מצייר על קירות ובורח או עושה תערוכה, אלא נכנס לבתי עשירים ומשאיר שם מזכרות לא מלבבות בכלל. 

אחרי כמה ניסיונות כאלה ואחרים של ציורים בהיחבא, הוא יגלה סודות הזויים במרתף שהגיע אליו לגמרי במקרה, סודות שיכולים להעמיד את חיי הקרובים אליו בסכנה מבלי שבכלל הבין למה הוא נכנס. 

אודה על האמת - סרטי המתח יכולים להיות מאוד דומים במהות שלהם. 'עברתי במקרה' שומר על האחידות בז'אנר, אבל כן מצליח לרענן את השורות ולא להיות עוד שעתיים של סוף ידוע מראש. מסקנה כללית - אם אתם עוברים במקרה מול הסרט, תישארו, סליחה על משחק המילים הצפוי. 

I came by (צילום: צילום מסך נטפליקס)
I came by (צילום: צילום מסך נטפליקס)

אחים לשידוכים: Dated & Related

אם התגעגעתם לטראש האמריקני של נטפליקס – הנה פנינה חדשה שאתם בהחלט עשויים לאהוב. בגלל שאנחנו כבר מטיבי לכת בענף, ידעו בפלטפורמת הסטרימינג שתוכנית ריאליטי רגילה של שידוכים לא תצליח לרגש אותנו. זה גרם להם לתהות מה יקרה יוסיפו את המשפחות של המתמודדים לקלחת הרותחת, וכך נוצרה 'אחים לשידוכים'. 

בגדול, אחים ואחיות רווקים באים לעזרת חבר ומסייעים האחד לשני למצוא את שאהבה נפשם, כמובן בלב גברים ונשים פוטוגניים למדי בלוקיישן שנראה כמו שומר מסך במחשב. כל זה קורה בווילה מפוארת, כבר אמרתי? אז המטרה שלהם היא למצוא אהבה, ויותר חשוב – להימנע ממקרים מביכים כאלה של התאהבויות באנשים הלא נכונים, ובאחים שבכלל רצו בני משפחה אחרים. רמז: המקרים האלה יקרו יותר מדי פעמים. 

את תחושת המשמעות והעומק אמנם תשיגו בתוכניות אחרות. מנגד, את הכיף שבטראש, ההתרגשות לקראת עוד פרק והבאסה שנגמר, יש פה, ובגדול, ואתם ממש לא צריכים לצאת מגדרכם ולהתחייב לעונה מפותלת ומורכבת. ככה פשוט, ועובד כמו קסם. 

אחים לשידוכים (צילום: צילום מסך נטפליקס)
אחים לשידוכים (צילום: צילום מסך נטפליקס)

יומנו של ג'יגולו: Diary of a Gigolo

אנחנו כבר בשנת 2022. הרבה מאוד סדרות וסרטים מאחורינו, רבים גם לפנינו. מה איכשהו עדיין נשאר רלוונטי למרות שזה פאסה בערך מהרגע הראשון? עלילות סבוכות על אנשים שהיו אמורים לעשות את עבודתם נאמנה, אבל הם התאהבו והרסו לעצמם את הכל. משום מה מוסר ההשכל שלהן הוא להמשיך לאהוב עד כלות למרות המחיר הכבד, אבל הכישלונות מהדהדים בכל מיני צורות וצבעים. 

במקרה הזה, עמנואל, שבחר לעצמו משלח יד מאוד ספציפי, התפרנס בכבוד בלי תלונות. פתאום, החל להישאב לסוגיות המשפחתיות הלא פשוטות של אחת מהלקוחות שלו, ופירק את האידיליה הרובוטית שבנה במשך זמן רב. 

הגיע הזמן להבהיר משהו - הסיפור הזה נדוש כבר כל כך מזמן. אין לו הרבה קשר למציאות, ואם כן, אף אחד לא רוצה לצפות במישהו שחייו מתפרקים כי הוא נתן דרור לרגשותיו. מה כן יש לנו כאן? מונולוגים במקסיקנית ופריימים גרפיים שלא מפחדים ללכת עד הסוף. לצערי, העלילה הדלוחה מצליחה להאפיל על הכל.