בדיוק לפני שבוע הלכה לעולמה מלכת אנגליה אליזבת השנייה, האישה שסגרה 70 שנות מלוכה בימים שבהן לונדון בכלל לא האמינה בשלטון שלא מתבסס על גברים, ועשתה זאת בסגנון מוקפד ומעורר השראה.

לאחר מותה של המלכה אליזבת' השנייה: איזו מורשת הותיר שלטונה עבור נשים?

טיסות מסחריות ואוטובוסים: הדרישות המפתיעות ממנהיגי העולם בהלווית אליזבת השנייה

למרות שישראלים אנחנו, ויש לנו לא מעט נושאים משלנו להתעסק בהם, אקדיש את רשימת הסדרות של סוף השבוע לממלכה המאוחדת, ואכניס אתכם לבינג' בנוסח לונדון. תכינו את התה והעוגייה העבשה, אנחנו יוצאים לדרך.

הכתר: The Crown

אי אפשר לדבר על בית המלוכה לאורך השנים מבלי להזכיר בכבוד את 'הכתר', דרמה ביוגרפית נאמנה למקור המביאה את ימי שלטונה של המלכה אליזבת ובני משפחתה למסך הגדול, על כל המשתמע מכך. 

כמו שאנחנו ודאי יודעים, מצפים לנו תככים ומאבקים על השלטון, רומנים יצריים שעדיף היה לטאטא מתחת לשטיח, והרבה מאוד שוברי מוסכמות כאלה ואחרים בתקופה שהפאסון היה כמעט החשוב ביותר. 

רלוונטי היום, רגע אחרי שנפל דבר בבריטניה וצ'ארלס קיבל את הבכורה, ורלוונטי בכלל, כדי להבין ולו במעט כמה חשובה המלוכה לבריטיים, וכמה היא חלק מהזהות המעונבת שלהם. ואם תהיתם כמה כדאי להסיק מהסדרה על החיים האמיתיים - השחקנים הדומים להפליא יהפכו את זה לקל להפליא.

סודותיהן של הטירות הבריטיות: Secrets Of Great British Castles

ואם אתם קצת בקטע של נדל"ן, ובא לכם עוד הצצה מעניינת לחיים של המלכים, הרוזנים, הדוכסים ומה לא, הדוקו הזה בדיוק בשבילכם. אזהרה: אני יודעת שרובנו כנראה נודדים מדירת שותפים אל חדרונים שבטח היו נחשבים בגודלם רק לחצר של המלך, אבל היום באנו לפרגן. 

מה תגלו בסדרה התיעודית המונחת לפתחנו? ההיסטוריון דן ג'ונס, הכוכב הבלתי מעורער של שתי העונות, ייקח אותנו למעין מסע בזמן בין הטירות והמבנים שנותרו יציבים מאות רבות של שנים. מלבד ההבנה שיש כל כך הרבה סיפורים בין הקירות, אפשר ללמוד על מי שחי בטירות המפוארות ולקבל את התמונה השלמה על מה שקרה שם.

סודותיהן של הטירות הבריטיות: Secrets Of Great British Castles (צילום: נטפליקס)
סודותיהן של הטירות הבריטיות: Secrets Of Great British Castles (צילום: נטפליקס)

נצלו את הזמן ותנו צ'אנס למרות שמדובר בטירות די דומות בכל אחד מהפרקים - מהמרת שמתישהו הנכסים המרשימים הללו יהפכו למלונות יוקרה במחירים מופקעים והקסם יפוג. הכסף, לעומת זאת, אם תהיתם, יישאר שם.

הווינדזורים: The Windsors

טוב, נצא קצת מהמוד המעונב, אבל לא לגמרי, כי בכל זאת, היום אנחנו עושים כבוד. 'הווינדזורים' החליטה לקחת את כל המשפחה הענפה הזו, מלאת הדיסטנס והריחוק המסוים מכל מה שקליל וכיף, ולהפוך אותה למשהו שמצחיק לצפות בו. 

הווינדזורים: The Windsors (צילום: נטפליקס)
הווינדזורים: The Windsors (צילום: נטפליקס)

נשמע מוזר? דווקא לא. דמיינו את כל המלכים, המלכות, הנסיכים וחברים נוספים בשושלת כשהם כלואים באופרת סבון הזויה ומשעשעת ב־95 אחוזים מן הזמן. מוזר ככל שזה נשמע, אבל אתם תבינו כמה דברים על כל הסיפור למרות שהקשר למציאות מקרי בהחלט. 

די הרבה שטויות ניצבות בפניכם, הכינו  את עצמכם, אבל אתם הולכים לאהוב את זה, וזה ממש לא ייקח לכם יותר מדי זמן. לבשו בגדי חג ולחצו על הפליי.

קוקו: Cuckoo

טוב, נעבור ממשפחת המלוכה, שהיא מלכת ההתנהגות הבריטית הטיפוסית והמנומסת מדי, אל תושבי הממלכה המאוחדת, שירשו מגבוה את החשש הזה מכל מי שאינו מעדיף את התה שלו עם חלב. 

ב'קוקו' תכירו את רייצ'ל, שיודעת שהוריה הם הכי כאלה, ושאין מצב שתביא הביתה בן זוג פוטנציאלי שלא יהיה שייך לקליקה הבריטית המוכרת להם. בואו נאמר שהיא עושה בדיוק ההפך, ומחליטה להתחתן עם היפי אמריקני חביב מאוד, שתפס את הוריה לא מוכנים. 

קוקו: Cuckoo (צילום: נטפליקס)
קוקו: Cuckoo (צילום: נטפליקס)

לאט לאט ייאלצו זוג ההורים ההמומים להתרגל לרעיון של החתן החדש שלהם, אבל עד אז זה פשוט מאוד מצחיק לכל אורך הדרך, וזה מה שחשוב. 

רקוויאם: Recviem

ונסיים במותחן בריטי שישאיר לנו טעם של עוד מכל הבריטים שלמדנו להכיר דרך התפריט העשיר של נטפליקס. טרגדיה לא צפויה גורמת לצ'לנית מלונדון, שחייה היו די מסודרים עד עכשיו, להיכנס להרפתקה שלא הייתה צריכה. 

רקוויאם: Recviem (צילום: נטפליקס)
רקוויאם: Recviem (צילום: נטפליקס)

בהמשך היא תבין כמה דברים שיקשרו את אמה להיעלמותה של ילדה בכפר קטן בוויילס, חבל ארץ ירוק ומרענן הנחשב חלק מבריטניה, ונגנית הצ'לו שייחלה לחיים פשוטים תצטרך לתת על כך את הדעת.

מותחן מעולה בפני עצמו, מצליח לשמור את הצופה כשאין לו מושג מה הולך לקרות, ויתרון משמעותי - זה מרגיש כמו לטייל בבריטניה הכפרית מבלי בכלל להיות שם. גם חסכנו כסף, וגם עשינו משהו טוב עם הזמן שלנו. משתלם, לא?