העיתונאי ואיש התקשורת ישראל פריי פרסם בתחילת השבוע ציוץ בטוויטר, בו אמר על המחבל שנתפס בתל אביב כי הוא "גיבור" והסביר זאת בכך ש המחבל "התעקש לחפש חיילים לפגוע בהם ולא אזרחים". לאחר זמן קצר, העיתונאי הושעה מערוץ דמוקרטTV, בו הוא עובד. יזהר שי, יו"ר הוועד המנהל של "דרכנו", המפעילה את הערוץ, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ברדיו 103FM וביקש להעמיד את הדברים על דיוקם: "פריי לא הושעה בגלל פגיעה בחופש הביטוי, אלא בגלל התנהגות מקצועית לא הולמת בעליל".

"חיפש מטרות לגיטימיות": עיתונאי הושעה לאחר שקרא להעניק מדליה למחבל

בפתח שיחתם הבהיר שי את סיבת השעיית העיתונאי: "ישראל פריי הוא עיתונאי מוכשר שעושה עבודה טובה כבר שנים רבות, אבל זה לא מפחית מחומרת הציוץ שלו ומחומרת המעשים שלו. הוא לא הושעה בגלל ציוץ, הוא הושעה בגלל התנהגות לא הולמת של עובד שמתייחס כפי שהוא מתייחס לעובדים סביבו ולממונים עליו".

הוא המשיך: "הוא הוזמן לשימוע בגלל אירועים שקרו בצמוד לציוץ. קראנו לו לבירור בכדי לתת לו הזדמנות להסביר את עצמו, הוא נקרא לדיון באופן מנומס וכשהגיע הוא השתולל ולא נתן לשיחה להתקיים, נכנס לאולפן השידור ומנע את תחילתו - ממש נכנס לקונטרול וסירב להתפנות, לא נתן לעסק להתנהל. הקב"טית דרשה ממנו לצאת, ובתוך רצף האירועים נפצע הבמאי של השידור, שניגש להגיש תלונה במשטרה. קיבלנו הודעה שמרחקים אותו מגישה לבניין". 

"חשוב לציין שהשעייתו של ישראל פריי היא על פי חוק", ציין שי, "אנחנו עוד לא החלטנו לפטר אותו, וכרגע אנחנו מחכים לשימוע. אנחנו נשמע מה יש לו להגיד, ונבדוק למה העובדים סביבו הרגישו מאוימים. נכון, הציוץ הוא חמור שאין כמותו. אנחנו לא מתנגדים לחופש הביטוי, אבל השאלה היא האם אדם עם דעות כאלה ראוי להיות נציג ציבור בדמוקרטTV".

"מדובר בערוץ חופשי שמתנהל במימון המונים", הוא המשיך, "וגם אני משלם חמישים שקלים בחודש על מנת שיעלו שידורים איכותיים על ידי מיטב השדרים בישראל ודעותיהן הפוליטיות השונות, אבל עדיין יש איזושהי מסגרת. לו היינו ממנים שגריר ישראלי לאום, היינו לוקחים אדם שיכול לייצג אותנו ולא היינו לוקחים אדם שאומר שחיילי צה"ל הם מטרות לגיטימית".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm