תוכנית כמו האח הגדול היא דינמית ודברים משתנים בה מרגע לרגע. כך גם התחושות שלנו כלפי הדיירים משתנות לעיתים.

אם בטור אחר שיבחתי את נתנאל שהשתנה והפך למתון ומרוכך יותר, התבדיתי. אתמול הוא שוב נצפה באחד מרגעי האטרף שלו ועל מה? על כך שטליה ושחף התלחששו בלילה והפריעו לו לישון. לא ראיתי ששחף העיר לנתנאל, כאשר הלה התלחשש והתגפף עם דיאן מתחת לשמיכות, או שהשניים יצאו לסעוד את ליבם במטבח באישון לילה.

דיאן שוורץ, נתנאל רודינסקי (צילום: צילום מסך)
דיאן שוורץ, נתנאל רודינסקי (צילום: צילום מסך)

אז שוב יצא ממנו הנתנאל המוכר והידוע, שלא יודע לדחות סיפוקים ואבוי למי שעומד בדרכו ולא מאפשר לו להשיג את צרכיו או חשקיו. פעם זה היה במבה או אוכל בכללי, והפעם: שינה. ומה יקרה, נתנאל היקר, כשהתינוק שלך יבכה בלילה ותתהלך כל היום כמו זומבי מרוב עייפות? או מה יקרה אם תגיע מהעבודה והסטייק עדיין לא יהיה מוכן על השולחן? האם גם אז נימי הדם בפניך יאיימו להתפוצץ?

טעות מרה עשית נתנאל שרגע לפני הגמר כשדעת הקהל קובעת, שוב הראית צדדים לא מחמיאים באופייך. אלא אם כן, זכית כבר במכונית ואתה משער שממילא לא תזכה גם במיליון, אז אתה מצפצף ומרשה לעצמך לפרוק ולשחרר עצבים ולעזאזל עם כולם.

בטור קודם כתבתי שהאח הגדול, לאורך העונה מגונן ועוטף לחיקו שני דיירים: בר ונתנאל. אם לרגע פקפקתי שייתכן ואני טועה, אתמול לא היה לי ספק בכלל שזה המצב.

בסרטון שהופץ בטיקטוק, נצפו שחף ובר במטבח, כשהאחרון מטגן דגים, וכשבר מגיעה וטועמת, אומר לה שחף שהוא לרגע יוצא ומיד יחזור לנקות אחריו את הדגים. בר עונה לו שאין צורך. כלומר, היא לקחה על עצמה לנקות בעצמה, ואז, אחרי שניקתה ומירקה את המטבח והמחבת, היא התנפלה על שחף שהבטיח לחזור ולנקות בעצמו ולא עשה כן. אם לקחת על עצמך לנקות את המטבח, למה אחר כך להתלונן? או שאת עושה את העבודה בשלמותה, או שלא תעשי בכלל.

הקנאה. אוי הקנאה, מעבירה אנשים על דעתם. כשבר ונתנאל יודעים שסיכוייו של שחף לנצח גדולים, זה הזמן לתקוף, רגע לפני שהפסקת האש תיכנס לתוקפה, על מנת שסיכוייו של שחף לנצח ייחלשו.

האח הגדול הסתיר את הקטע הזה שבו שחף בפירוש אומר לבר שהוא ינקה את הדגים אחריו והיא כביכול מוותרת לו. האח הגדול, העדיף להציג את בר כמישהי חרוצה ואכפתית שדואגת לנקות את המטבח, בעוד שחף מתמזמז לו עם טליה במיטה. שחף הוצג כאן בעצם כאגואיסט. אותו שחף, שכל העונה טורח בשביל כולם, מבשל ומנקה. במילים אחרות: כאשר לא מוצגת לנו התמונה המלאה וחלק ממנה בכוונה נפל על רצפת העריכה, יש פה הונאת הצופים.

עזבו שיש פה דפוס התנהגות מתוחכם וערמומי מצד בר, להציע שהיא תעזור ותעשה, ואחר כך להפוך את היוצרות לרעתו של הצד השני על לא עוול בכפו, על מנת שהיא תצטייר כצדיקת הדור, והוא, כנבל בן נבל. או "שחקן", מילה החביבה עליה שלא קשורה בכלל. אבל אח גדול, היכן אתה בכל הסיפור הזה? למה אתה מסתיר מאיתנו את האמת? הרי זה כל כך שקוף, עכשיו יותר מתמיד, שתפסת צד ואתה מגונן בחירוף נפש על הפייבוריטים שלך, ודווקא את שחף, האיש הטוב בעלילה, אתה מציג באור שלילי.

וסוף סוף, אחרי עונה שלמה שחיכינו לנשיקה המיוחלת בין טליה ושחף, האח הגדול לא יכול לפרגן להם? אל תגיד לנו, שגם אתה מקנא באהבה שהתחילה לפרוח בין הסדינים?

אתה הרי האח הגדול הרחום והמיטיב, שכל כך רוצה שהרומנטיקה תשרור בביתו ובונה עליה עונה שלימה, אז דווקא ברגע הכי רומנטי וכובש, אתה גוער בהם, ועוד בטון ובנימה כל כך לא נעימים לאוזן? לא ראינו שהיית אנטיפת כזה, כאשר אחרים הפרו את הכללים, כמו נתנאל ששבר את הוואזה והסתפקת בנזיפה רפה ומגומגמת.

בקיצור, אח גדול, תתעורר. הגיע הזמן שתפנים, שמי שצריך לנצח, לא יהיה מי שצועק חזק יותר, אלא מי שבאמת יכול לשמש דוגמא בהתנהגות ראויה, מכובדת ומכבדת, בני נוער צופים בשיט שלך, תיקח כבר אחריות.