זהו, חצי עונתה הראשונה של "בית הדרקון" מאחורינו. עם חמישה פרקים שעוד נותרו וכשהעלילה הראשית כבר מגובשת, אפשר להתחיל להתכונן למלחמה הגדולה, אליה ככל הנראה ניחשף בפרקים הבאים ואשר תגיע לנקודות רתיחה בעונה הבאה. אבל טרם נגיע אל קפיצת הזמן הבאה ואל המלחמה, בואו נעשה סדר בבלאגן.

נתחיל בקו העלילה הראשי של הפרק: החתונה בין יורשת העצר ראיניריה טארגריין וליינור ואלריון. המלך וייסריז לא בזבז זמן ורגע לאחר שקיבל את ההחלטה להיפטר מימינו הישן, לורד הייטאוור, הוא יוצא לדרך לעבר דריפטמארק על מנת לסגור את העסקה שתשיב לכתר את הצי הגדול ואת הבית הווליריאני השני בממלכה.

הדרך לא עוברת על המלך החולה בקלילות והוא אף נאלץ לוותר על שתיית היין אותו הוא כל כך אוהב, אבל בסופו של דבר הוא מצליח לסגור את התנאים מול לורד קורליס ואלריון – הצאצאים של ראינירייה וליינור יקבלו את השם ואלריון, אך מי מהם שיירש את כס הברזל יאלץ להפוך לטארגריין. פייר? עסקה משתלמת.  בכך באו לסיומן שנים של סכסוך בין שני הבתים, ואפילו "המלכה שלא הייתה מעולם" ראיניז, מצליחה סוף סוף לראות את בעלה שם את הפגיעה מהמועצה הגדולה מאחור.

מי שעוד טורחים לסגור ביניהם עסקה הם המאורסים הטריים והצעירים שאף אחד מהם לא באמת מעוניין בזוגיות שנכפתה עליהם, אך הם מבינים מה מצופה מהם. הם יגידו את המילים, יבצעו את המעשים הנדרשים, אבל כל אחד מהם יוכל להכניס למיטתו את מי שירצה וכפי שראינו – הטעם שלהם כנראה לא כל כך שונה.

הנסיכה ראינייריה וליינור ואלריון, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)
הנסיכה ראינייריה וליינור ואלריון, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)

בינתיים, סר קריסטון קול לא ממש מרוצה מהנישואים המתהווים והוא מחליט לשכנע את ראינירייה לברוח איתו אל הערים החופשיות, לשנות את השם ולהתחתן כאנשים פשוטים. זוכרים שרק בפרק הקודם הוא עוד ניסה להילחם במשיכתו לנסיכה?

מי שעוד לא מרוצה ממה שקורה סביבה היא המלכה אליסנט. לאחר שהיא נפרדת מאביה, שמילותיו האחרונות עבורה הן לא פחות מהסבר ויזואלי בוטה לעתידה ולעתיד ילדיה, היא מחליטה לגלות את האמת. הראשון לעזור לה הוא לאריס סטרונג הנכה, שאולי לא יכול להחזיק חרב, אבל לשונו חדה לא פחות והוא חושף בפני המלכה את השקר של ראינירייה. 

המלכה אליסנט ולאריס סטרונג, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)
המלכה אליסנט ולאריס סטרונג, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)

בכעסה, המלכה שואפת להשיג הוכחה ומזמנת את סר קול לחדריה. שם, קול שעדיין זועם על הנסיכה ראינירייה, בטוח שהמלכה חושדת בו בתור מי שביצע את המעשה האסור ומתוודה. הוא יודע שהוא יוצא להורג, אך הוא מעדיף למות מאשר לחיות ללא הנסיכה וחושף את כל הקלפים דווקא בפני מי שלה האינטרס הכי גדול לפגוע בראינרייה (בטרם האחרונה תוכל לפגוע בה ובילדיה).

בשלב זה, כל העלילות משתלבות לאחת במשתה גדול לחגוג את נישואיה של יורשת העצר. מי שעוד מופיע לחגיגה הוא האלמן הטרי והדוד האוהב דאיימון טארגריין. דאיימון הוכיח פעם נוספת עד כמה הוא מסוכן כאשר רצח את הליידי רויס ואפילו לא טרח להסתכל לאחור בטרם איים על בן דודה שישתלט על השטח המגיע לו בתור הלורד.  האם הוא חשב שברגע שלא יהיה נשוי וייסריז יעניק לו את ראינרייה? אולי סתם נמאס לו שכל פעם שולחים אותו לבקעה אל אשתו? אין לדעת, מה שבטוח הוא שכעת הוא יוכל לשאת לאישה את מי שירצה ולא נראה שהוא יתפשר עוד פעם על ליידי מהבקעה.

מי שעוד מופיע לחגיגה הוא נושא הכלים של ליינור ואלריון ומאהבו, סר ג'ופרי לונמות'. ג'ופרי מבין את טיב הקשר בין הנסיכה לאביר קול ועושה את הטעות ומאיים על קול ששניהם צריכים לסתום את הפה על מנת לשמור על ראשיהם. בסופו של דבר המילים הללו עולות לו בחייו. ככה זה חתונות בווסטרוז, אם אף אחד לא מת, האירוע לא שווה ולא משנה כמה האוכל טוב (וזה עוד בסדרה שלא כוללת את הדות'ראקים).

סר קריסטון קול, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)
סר קריסטון קול, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)

האירוע החשוב ביותר של הפרק התרחש בתחילת חגיגות הנישואים: המלך וייסריז קם לנאום ורגע לפני שהוא מודיע על חיבור הבתים, אשתו המלכה אליסנט נכנסת לאולם כשהיא לבושה בשמלה ירוקה. למי שפספס את הלורד לאריס, נזכיר: הצבע הירוק הוא צבע המלחמה של בית הייטאוור. אחד הבתים החזקים בממלכה וביתו של ימין המלך הקודם, שמאוד סביר שיחפש לנקום על פיטוריו.

העבודה שאליסנט נכנסה באמצע דבריו של המלך מעידה פעם נוספת על כך שהיא כבר אינה מכבדת אותו, היא אינה מכבדת את הנסיכה ששיקרה לה והיא אינה מכבדת את בית טארגריין. העובדה שהיא בחרה בצבע הירוק היא אות לכך שהילדה הקטנה שקראה סיפורים למלך נעלמה, מי שנשארה היא אמא ומלכה שתעשה הכל להגביר את כוחה ולשמור על חיי ילדיה. חיפשתם מישהי שתהיה "הסרסיי לאניסטר" של בית הדרקון? מצאתם.

המלכה אליסנט באה להכריז מלחמה, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)
המלכה אליסנט באה להכריז מלחמה, מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: Ollie Upton/HBO, באדיבות yes)

בסופו של דבר, לאחר הקטטה בה מאבד האביר ג'ופרי את חייו וכשדמו עדיין מרוח באולם, אהובו ליינור אומר את המילים ונושא לאישה את ראיניריה. המלך וייסריז סוף סוף נכנע לייסוריו ומתעלף, אך מי שאינה מבזבזת זמן היא אליסנט. המלכה הולכת אל קול ומונעת ממנו להתאבד, מעכשיו הוא וחרבו שייכים לה. אין ספק שהמלכה היא הראשונה לבנות צבא לקראת קרב הירושה, כעת היא גם מחזיקה באחד הנשקים הכי קטלניים בווסטרוז.