החגים שוב כאן, הייתם מאמינים? עוד כמה ימים נלבש בגדי חג, ניסע כולנו אל המשפחה המורחבת בשעות של פקקים עם מרק על הברכיים, ונשאל את עצמנו איך נתמודד שוב עם מסיבת העיתונאים ששמה שאלות הדודים. רגע לפני שתכינו את דף המסרים ותסבירו שאתם ממש לא הולכים לעשות עוד תואר או להשקיע בבורסה, הנה כמה סדרות וסרטים לשבור את האריזה המשפחתית הדחוקה הזו. שנה טובה. 

דאהמר - מפלצת: סיפורו של ג'פרי דאהמר: Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story
בישראל יש, לא עלינו, הרבה מאוד סיפורים צבאיים וביטחוניים מיום הקמת המדינה, שהיינו רוצים לשכוח. בארצות הברית לעומת זאת, אם נשים בצד את מדיניות הנשק המופרכת, ישנם אינספור סיפורי רוצחים, על האנשים האלה שהיו מסמר הערב וכילו  את כל מה שנקרה בדרכם. 

אחד כזה הוא ג'פרי דאהמר, אחד הרוצחים המתועבים ביותר שראתה אמריקה מימיה, שזכה לכינוי הלא סימפטי 'הקניבל ממילווקי'. במיני סדרה החדשה של נטפליקס תוכלו להבין לעומק את מסע ההרג המטורף אליו יצא לאורך משהו כמו עשור, שכלל בין היתר 17 קורבנות ללא שום סיבה, 9 מהם אפרו אמריקניים, בתקופה ששוויון היה רק מילה גדולה ודמיונית. 

חשוב לציין - הדמויות שתראו הן כמובן שחקנים, אבל העלילה, באופן מצער למדי, דומה למקור ומזעזעת ממש כמו בחיים האמיתיים. לא קל לצפייה, אבל מעניין ומעלה שאלות חשובות כמו למה המקרים אירעו דווקא בשנים הללו, ומה הקשר לגזענות ולמהימנות השופטים בתיק המורכב.

דהאמר (צילום: מתוך נטפליקס)
דהאמר (צילום: מתוך נטפליקס)

פעם הייתי מפורסם: I Used to Be Famous
לא אחת מצאתי את עצמי תוהה איפה הם האמנים ההם, בלי הקוקו והסרפן, שהיו חלק משמעותי מהתרבות שלנו והתאיידו כאילו בלעה אותם הביצה הרוחשת של הידוענים. לפעמים אני מוצאת תשובה ומגלה שהם הלכו לנהל קהילה יהודית בניכר, חזרו בתשובה, או במקרים חריגים לגמרי - גם וגם. 

'פעם הייתי מפורסם' נכנסה בדיוק לסוגיה הסבוכה הזו. כאן, בסרט בריטי מצוחצח, חבר לשעבר בלהקת בנים פופולרית שנשכח אי שם בעבר, פוצח בקשר עם מתופף צעיר. החברות הזו לא סתם עושה לו טוב, אלא מאפשרת לו לחזור שוב לתודעה, ולקבל הזדמנות שנייה לקריירה שתמיד חלם עליה. 

אם הוא יצליח בכך או לא אתם תדעו לאורך הצפייה. מה שכן, מעניין לראות מה רלוונטיות עושה לאנשים, ואיך מתמודדים עם הידיעה שגם לדקות תהילה שנדמות כאינסופיות יש תאריך תפוגה. מעניין ואפילו מצחיק, מלנכולי ככל שזה נשמע. בתכלס, יש מבטא בריטי, מה צריך יותר מזה?

פעם הייתי מפורסם (צילום: נטפליקס)
פעם הייתי מפורסם (צילום: נטפליקס)

גורל - סאגת ווינקס Fate - The Winx Saga
אם גדלתם בימי ערוץ הילדים באזור הניינטיז, יש סיכוי סביר שאם אגיד לכם את צמד המילים 'מועדון ווינX', שיר הפתיחה מיד יעלה בראשכם. אתם לא לבד. בינואר 2021 עלתה העונה הראשונה של הריימיק לסדרה, המגוללת את חייהם של בני נוער הלומדים במכללה קסומה על כל המשתמע מכך. 

גם שם, כמו באנימציה שכולנו אהבנו לראות בשתיים בצהריים אחרי בית הספר, לכל אחד יש כוח משלו, אבל הסדרה מכניסה את החיים האמיתיים לסיפור, ולצד הכוחות תראו גם סיפורי אהבה של גיל התיכון ויריבויות מרות.

העונה השנייה, שיצאה ממש השבוע, כבר מספיקה לצבור תאוצה בנטפליקס הארצי והעולמי, והאמת שלא בכדי. הנוסטלגיה קיימת, העלילה עושה את העבודה, והקסם של ווינX ממש לא פג. סדרת ילדים היא לא, וטוב שכך. 

ווינקס (צילום: נטפליקס)
ווינקס (צילום: נטפליקס)

עושות נקמה: Do Revenge
פוליטיקלי קורקט היה לנו מספיק אז נשים אותו בצד לרגע, ממש לשנייה. דריאה, צעירה פופולרית בתיכון, מגלה שלמטבע יש שני צדדים כשסרטון אישי שלה דולף ומוביל להחרמתה. בדיוק ברגעים האיומים הללו, כשכל חייה משתנים, היא פוגשת את אלינור, בחורה מוזרה אך חביבה, שגם לה יש בטן מלאה על מישהי מאותו תיכון. 

יחד, בדיוק כמו צוות רוקט מ'פוקימון' הן מחליטות להתאחד כדי להחזיר את הצדק למקומו, והשתיים מתכננות נקמה לפרטי פרטים, כל אחת נגד מושא האחרת. אם תרגישו שכבר ראיתם את הסרט זה ממש לא מקרי - הרבה מאוד ציטוטים נשאבו מסרטים אחרים שליוו את התבגרותנו, אבל לא בתחושה של העתקה מיותרת. 

נקמות הן כמובן לא פעולה מומלצת בעיקר כי אחריה אמורה, כך אומרים, להגיע ריקנות גדולה, אבל יש משהו בקתרזיס הזה ובסיפור המתוכנן לפרטי פרטים שלא מאפשר לוותר על 'עושות נקמה'. אינטליגנטי בטירוף, לא חף מתרבות המותר וממש לא מתנצל, ולפעמים חייבים גם את זה.

נקמה מתוך נטפליקס (צילום: נטפליקס)
נקמה מתוך נטפליקס (צילום: נטפליקס)

אהבה בווילה: Love in the Villa
מסרט מעולה ומקורי להפליא, לסרט, איך לומר, נדוש מדי. ג'ולי, הדמות הראשית, אוזרת אומץ ויוצאת לטיול חלומותיה באיטליה, משוחררת מדאגות ומכבלי המציאות, אותם הותירה בביתה הבנאלי. 

רגע אחרי שתיכנס לווילה ששכרה תגלה שהמתווך השכיר את הנכס גם לבחור זר ונאה למראה, שמוציא אותה מדעתה מהרגע הראשון. אם ראיתם קומדיה רומנטית אחת או שתיים בחייכם, אתם בטח מהנהנים בשעמום ברגעים אלה. ולמה? כי מי שרב מאוהב, ומי שמעצבן ללא הפסקה בסוף הופך להיות האביר בכרכרה. 

אז זה בדיוק מה שקורה, והגיע הזמן להפסיק. קומדיות רומנטיות הן נפלאות, ויש כמה שאפילו כדאי לצפות בהן יותר מפעם אחת. אבל ואבל גדול - חייבים לחדש קצת, לרענן את השורות, להפוך את האהבה הידועה מראש לקצת פחות צפויה. כאן לצערי העלילה הסגירה את הסוף מהדקה הראשונה, וזה ממש לא עשה חשק לחכות לו. סימן מובהק לשעמום הוא טיולים חוזרים ונשנים למקרר, ואני חברים, הצלחתי להכין ארוחת בוקר קונטיננטלית פלוס קפה. ודי לחכימא ברמיזא.