ברקע העתירה שהגישה מפלגת "יש עתיד" נגד ערוץ 14 לאור "פעילות פוליטית מובהקת של הערוץ בתקופת בחירות" לטענתה, תחקיר שפורסם אתמול על ידי עיתונאי "וואלה!" דוד ורטהיים מצא כי עובדים ברשות השנייה קיבלו בימים האחרונים בקשה חריגה לבדוק את הפרות הערוץ מאז קבלת רישיון השידור. בעקבות זאת שלח בא כוחו של ערוץ 14, עורך הדין דנינו יגאל, מכתב ליו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, עדן בר-טל, ובו דרש לברר האם ניתנה לאנשי הרשות השנייה הוראה כאמור, ואם כן - ממי הגיעה ההוראה. בנוסף ביקש לברר האם "הבקשה החריגה" מבוצעת בפועל, ובמידה שכן - ביקש לקבל כל תוצר של "הבדיקה".

"פעילות פוליטית מובהקת": מפלגת יש עתיד נגד ערוץ 14
"ערוץ 14 מגדיר עצמו כערוץ ימני, אבל לכולם ברור שימין זה ביביזם באולפן הזה"

אופיר ביתן, היועץ המשפטי של הרשות השניה, השיב למכתב וכתב כי "הנטען במכתב מבוסס על טענות כוזבות ומכפישות". הוא ציין כי "הרשות השנייה הנה תאגיד סטטוטורי עצמאי אשר אינו כפוף לגורמים פוליטיים ואינו מקבל הוראות או הנחיות מגורמים אלו", והוסיף כי "בהקשר זה נציין כי אין זה מפתיע שבתקופת בחירות מעלים גורמים שונים טענות חסרות שחר לחלל האוויר".

"הרשות השנייה הנה גוף מקצועי ולא תיגרר לזירה הפוליטית", הבהיר ביתן. "יודגש ויובהר כי לא ניתנה הוראה כלשהי מראש הממשלה או מי מטעמו לגורמי הרשות השנייה בקשר לערוץ 14 ומשכך גם לא החלה בדיקה בעקבות אותה 'הוראה'. עוד יודגש, כי הרשות השנייה בודקת באופן שוטף את כל הערוצים, כולל את ערוץ 14 ,על פי אותם כללים ותמשיך בתפקידה זה ללא מורא וללא משוא פנים".