השבוע לפני 25 שנה עלתה לשידור אחת הסדרות המצליחות והחשובות בתולדות הטלוויזיה הישראלית: "פלורנטין". הסדרה, ששודרה בזכיינית המנוחה "טלעד", הביאה את סיפורה של חבורת צעירים תל אביביים, הייתה אחת הדרמות הראשונות ששודרו בערוץ 2, זכו לשבחי הביקורת והביאו לערוץ הצעיר והמושמץ תדמית מעט יותר מכובדת. היא גם הייתה אחת הסדרות הראשונות (קדמה לה "סטרייט ולעניין", שלא זכתה להצלחה) שהציגה דמויות מקהילת הלהט"ב באופן רציני ולא סטריאוטיפי, והתעסקה גם בנושאים לאומיים כמו רצח רבין, שעוד היה זיכרון טרי.

במלאת חצי יובל לעלייתה, יצאנו לבדוק היכן נמצאים כיום חברי הקאסט של "פלורנטין".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

קארין אופיר

בתו של הקומיקאי האגדי שייקה אופיר, שהייתה גם בת זוגו של אביב גפן והתארחה בשיר "בית נבנה" באלבומו הראשון של גפן, הפכה בזכות "פלורנטין" לכוכבת גדולה בפני עצמה, כאשר גילמה את תותי, אחת הדמויות הראשיות. אחרי ירידת הסדרה היא הופיעה בתוכנית המערכונים "קן הקוקיות", מען סדרת המשך נשכחת ל"קומדי סטור" עם גיל ססובר ואסף אשתר, ובטלנובלה המצליחה "חשופים", והתמקדה בעיקר בתיאטרון. בשנה האחרונה פתחה אופיר בקריירה מוזיקלית והוציאה שיר ראשון, "געגועים ל...".

קארין אופיר (צילום: ניר פקין)
קארין אופיר (צילום: ניר פקין)

אורי בנאי

בנאי גילם בסדרה את איגי - אופה, שותפה לדירה של תותי, והומוסקסואל מחוץ לארון שבטוח וגאה בזהותו המינית. אחרי "פלורנטין" המשיך בנאי בקריירת משחק כשבין היתר כיכב במחזמר "בוסתן ספרדי" בהבימה, ובמקביל החל, כמיטב המסורת המשפחתית, בקריירה מוזיקלית. בשנת 2000 הוא הוציא את אלבומו הראשון, ממנו בלט המגה-להיט "פרפרים", וב-2008 הוציא אלבום שני שלא שחזר את ההצלחה. בשנים האחרונות בנאי מגיש את הגרסה המחודשת של "פרפר נחמד" בטלוויזיה החינוכית, ומשתתף לצד אביו גברי ואחיו בועז במופע "כולם היו בנאי", מופע מחווה והצדעה למשפחה המובילה בעולם הבידור.

אורי בנאי (צילום: משה פורת)
אורי בנאי (צילום: משה פורת)

סמי הורי

סמי הורי, שגילם ב"פלורנטין" את קובי, מושא אהבתה של תותי, פרץ בגדול באותה תקופה והפך לכוכב ענק. הוא המשיך לככב בטלנובלה "אהבה מעבר לפינה" ובדרמה "המשאית" עם זאב רווח, הופיע בפרסומות רבות, שיחק בתיאטרון ואף השתתף בעונת הבכורה של "רוקדים עם כוכבים", שם רקד בצמוד לאנה ארונוב והגיע עד לגמר. עם הזמן הורי נעלם מאור הזרקורים ומצא את עצמו בתחומים אחרים, ובשנים האחרונות הוא עובד כצלם.

סמי הורי (צילום: צילום מסך)
סמי הורי (צילום: צילום מסך)

איילת זורר

אם יש חברה אחת בקאסט "פלורנטין" שאין צורך לשאול איפה היא היום, זוהי איילת זורר. 25 שנה לאחר שגילמה ב"פלורנטין" את שירה, מגישה בערוץ הילדים, זורר ממשיכה להיות אחת השחקניות הישראליות המצליחות והעסוקות ביותר, בארץ ובחו"ל. רק בשנה האחרונה זורר, המתגוררת בלוס אנג'לס, כיכבה בסדרה המצליחה "את" בנטפליקס, ובמקביל לא קיפחה את הקהל הישראלי ושיחקה בתפקיד הראשי בדרמה "לאבד את אליס" בהוט.

איילת זורר (צילום: רפי דלויה)
איילת זורר (צילום: רפי דלויה)

עדי טרר

טרר גילם בסדרה את מאור, בן זוגה של שירה. זמן קצר אחרי ירידתה של "פלורנטין" חזר טרר בתשובה. ב-2019 סיפר לאתר "זהר.נט": "טסתי לניו יורק, ניסיתי להביא את האוסקר. האמנתי באומנות שלי ושאני באמת יביא את האוסקר. ופתאום הגיע אליי חסיד חב"ד וביקש ממני להניח תפילין. פעם ראשונה ביקשתי ממנו  שיזוז ממני שהוא מפריע לי בדרך. פעם שנייה שאלתי אותו כמה זמן  זה ייקח  מזמני? והוא ענה '2 דק'.  ומשם התחלתי להתחזק".

דנה מודן

עוד חברה בקאסט "פלורנטין" שממשיכה לעשות חיל עד היום היא דנה מודן, שגילמה את כתבת הרכילות גלי לב. אחרי ירידת הסדרה מודן הגישה את הלייט נייט הפרוע "יחסים מסוכנים" בערוץ 2 ואת "דאבל דייט" המצחיקה ב"ביפ" לצד רועי לוי, ובמקביל יצרה את הסדרות המצליחות "אהבה זה כואב" ו"ככה זה", כשבשתיהן היא גם כיכבה בתפקיד הראשי לצד אסי כהן.

דנה מודן (צילום: יח''צ)
דנה מודן (צילום: יח''צ)

עמי סמולרצ'יק

סמולרצ'יק גילם בסדרה את חנן הגנן, בן זוגה של גלי. עד היום ממשיך סמולרצ'יק להיות שחקן פעיל ועסוק, שהופיע בכמה מהסדרות המצליחות של העשור האחרון: "שעת נעילה", "תאג"ד", "סברי מרנן" ועוד, ובמקביל מככב גם בתיאטרון. בימים אלה הוא משחק במחזה "הרטיטי את ליבי" מאת חנוך לוין, בתיאטרון הבימה.

עמי סמולרצ'יק (צילום: אריאל בשור)
עמי סמולרצ'יק (צילום: אריאל בשור)

אבשלום פולק

פולק גילם את תומר, השותף השלישי בדירה של תותי ואיגי, סטודנט לקולנוע שמתמודד עם לבטים בנוגע לזהותו המינית, ולבסוף, באחת הסצנות הזכורות ששודרו בטלוויזיה הישראלית, יוצא מהארון בפני הוריו בזמן ההלוויה של יצחק רבין. פולק המשיך להופיע במספר הזדמנויות כשחקן, אבל עיסוקו העיקרי כיום הוא מחול: הוא מנהל את "להקת מחול תיאטרון אבשלום פולק" (בעבר בשותפות עם בת זוגו לשעבר ענבל פינטו, ובשנים האחרונות לבדו), ובשנת 2016 זכה בפרס משרד התרבות והספורט על המופע "פרחקיר". ב-2021 כיכב בסרט "הברך" של נדב לפיד והיה מועמד לפרס אופיר.

אבשלום פולק (צילום: ויקיפדיה)
אבשלום פולק (צילום: ויקיפדיה)

ניר פרידמן

המוזיקאי ניר פרידמן גילם בסדרה את צמר, גם הוא מוזיקאי, שהיה בתחילת הסדרה בן זוגה של גלי עד שנפרדה ממנו. באותה תקופה פרידמן האמיתי היה סולן להקת "השוונג של הפיתה", ובסדרה הלהקה מופיעה כ"להקת צמר", עם השיר "אוכלת מהצד". בימים אלה מקיימת "השוונג של הפיתה" סיבוב הופעות איחוד. עוד בשנה האחרונה הוציא פרידמן לאור את "מונטנה", אלבום שהקליט לפני כ-20 שנה עם השחקנית אסי לוי ונגנז.

ניר פרידמן (צילום: אוהד רומנו)
ניר פרידמן (צילום: אוהד רומנו)