"קדושי הנרקוס"
(Narco-Saints, נטפליקס)

קנג־אינג גו הוא צעיר דרום קוריאני שמתקשה לפרנס את אשתו ושני ילדיו. הוא מחליט לנסוע לסורינאם, שם דגי התריסנית שעולים בחכות מושלכים לזבל, בעוד בקוריאה הדרומית הם נחשבים למעדן, ומתכוון לייבא אותם למולדתו. בתחילה העסק עובד מצוין, כעבור זמן מה נעצר משלוח שלו לבדיקה, ובקרבי הדגים מתגלות כמויות גדולות של קוקאין. העסק קורס. קנג־אינג, שלא ידע על ההברחה דבר, מאבד את כספו ומושלך לכלא הסורינאמי. בכלא הוא מגויס לשירותי הביטחון הדרום קוריאני, משתחרר, ומצטרף תחת כיסוי לארגון מבריחי הקוקאין במטרה ללכוד את המבריח הראשי. סוף תקציר.

כבר נכתב כאן במדור הזה על יכולות כתיבת התסריטים, הבימוי והמשחק הדרום קוריאניות, אבל קשה להתעלם מאיכויותיהן הירודות בכל פעם שנתקלים בהן מחדש. לא ש"קדושי הנרקוס" - המבוססת על סיפור אמיתי - רעה לגמרי. היא תחזיק מולה צופה סבלני וסלחן כמעט בלי להזדקק לשלט שיריץ חלקים קדימה בפאסט פורוורד. אבל יותר מדי פעמים בסדרה מודרנית ומושקעת כמו “קדושי הנרקוס" השלט כמעט נמעך מעוצמת הלחיצות על הכפתור הגואל.

קשה, כמו שנכתב כאן בעבר, להבין כיצד בני אדם החיים במדינה מתקדמת כל כך מבחינה טכנולוגית, מייצרים בו־זמנית תיאטרון מצולם כה גרוע. הדיאלוגים שכתבו התסריטאים מקבילים באיכותם לאלה של כל מתנ"ס תלמידי בית ספר יסודי בכל מדינת מערב. השחקנים פולטים בצרורות את ההבלים השטחיים שנכתבו בידי התסריטאים, והבמאים ככל הנראה אינם תולשים את שערם כשהם רואים את התוצר הסופי. אין במי או במה שניבט מהמסך איזה דבר שיכול ליצור תחושת הזדהות או דחייה או כל תחושה אחרת שנוצרת במערכת היחסים בין צופה לסדרת טלוויזיה - לא עם הגיבור, לא עם רעייתו הנותרת בודדה מאחור ותפקידה היחיד הוא לייבב פרקים שלמים. גם את האיש הרע קשה לתעב, מאחר שמשחקו הוא כה רע. הסיבה היחידה להמשך צפייה היא רק לדעת מה קורה הלאה. אחרת כבר עדיף לרדת לחצר ולעשות קציצות בבוץ.

בסורינאם אגב קיבלו בזעם את הסדרה, שעלתה להקרנה שם בשבוע הראשון של ספטמבר. הטענה העיקרית שהעלו המוחים במדינה הדרום אמריקאית הקטנה הייתה שהסדרה מוציאה שם רע למדינה, כאילו היא יצרנית קוקאין סיטונית, ועל השלטונות למצוא דרך חוקית להעמיד לדין פלילי את יוצריה. תנוח דעתם של הסורינאמים. יותר משארצם זוכה למוניטין רע, קוריאה הדרומית ממשיכה לבסס את מעמדה בפסגת יוצרי הסדרות הרעות שמגיעות לנטפליקס.

‰ לראות או לוותר: לא לראות. יש בשליחת יד לשלט סדרות רבות מוצלחות מדי מכדי להיתפס דווקא על זו. 