סערה-זוטא פרצה אתמול ברשתות החברתיות בעקבות הופעתו של הסאטיריקן והסטנדאפיסט תם אהרון בפאנל "אולפן שישי" - התוכנית שנדמה שכולם אוהבים לראות כדי לסבול ולהתלונן.

למי שפספס במקרה את הפרקים הקודמים, הנה התקציר: אהרון, שבנה לעצמו שם כסטנדאפיסט בעל מודעות פוליטית חזקה שמביע עמדות שמאל מובהקות עם דגש על המאבק המזרחי, הצהיר מספר פעמים בשנה האחרונה כי שינה את עמדותיו והוא אינה רואה בעצמו יותר כאיש שמאל. הפעם האחרונה הייתה לפני כשבועיים, בראיון נרחחב ל"הארץ".

הזמן הקצרצר שחלף בין פרסום הראיון לבין הזמנתו לפאנל היוקרתי של משבצת האקטואליה המרכזית בשישי בערב, שם איגף מימין את רינה מצליח בוויכוח האם יש או אין פרטנר בצד הפלסטיני, גרם לרבים במחנה השמאל לחשוד במניעיו של אהרון. מבלי לציין שמות, ראינו בשנים האחרונות מספר מקרים של מסלול "התפכחות VIP": אנשי תקשורת שמכריזים על מעבר מהשמאל לימין, ומתוגמלים במהרה במשבצת שידור בערוץ 14, בהופעה על תקן "הימני" בפאנלים של הערוצים השונים, ובעוד תופינים.

אהרון צבר מספיק קרדיט כדי שנאמין לו שמדובר בשינוי אמיתי ולא בניסיון לגזירת קופון, אבל הליהוק המהיר שלו ל"אולפן שישי" חשף בעיה מהותית. סביר שמי שהגה את הרעיון והזמין אותו לשם, עשה זאת מתוך המחשבה שיש לנו כאן סלב, שעורר סערה וחצה את הקווים בין המחנות, ולכן הופעתו בפאנל תעורר עניין ובאזז. האם אהרון הוא בהכרח הדמות המתאימה להתווכח עם רינה מצליח בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני? לא בטוח.

תם אהרון הוא כמובן לא הראשון, וסביר שגם לא האחרון, שקיבל זימון ל"אולפן שישי" כחלק מהליך הסלבריטאיזציה של מהדורת הדגל. אם פעם תרומתם של סלבס למיניהם למהדורה הסתכמה בכתבות המגזין שמשודרות לקראת הסיום, הרי שבחודשים האחרונים ראינו ב"אולפן שישי" את ליאור שליין (להזכירכם, בן זוגה של שרה בממשלה) יושב בפאנל, את אביב גפן שר באולפן, ואת מיה דגן (איכשהו זו תמיד מיה דגן) מגישה טורי דעה בערך על כל נושא שבעולם.

קשה להאשים את אהרון, שליין, גפן ודגן בכך שנענו להזמנה: הם ודאי רואים בשילובם בפאנל "אולפן שישי" תעודת כבוד, כזו שמעלה אותם מדרגה מבחינה ציבורית, מבדרנים לאנשים בעלי השפעה של ממש על השיח הפוליטי בישראל. הבעיה טמונה בזלזול של קברניטי התוכנית בצופים, שכנראה אינם מסוגלים לדעתם להתמודד עם נושאי אקטואליה אם הם לא יתווכו להם על ידי סלבס. נתוני הרייטינג המדשדשים של המהדורה מעידים שמגיע לצופים קצת יותר קרדיט מזה.