קווין ספייסי התייצב היום (שלישי) כעד ראשון בהליך ההגנה של עצמו במשפט אזרחי בניו יורק, שם הוא מואשם בתקיפה מינית נגד השחקן אנתוני ראפ שטוען כי ב-1986, בהיותו בן 14, ספייסי בן ה-26 תקף אותו מינית.

קווין ספייסי יועמד לדין בגין תקיפה מינית של שלושה גברים
לאחר שהואשם בתקיפה מינית: נפתח משפטו של קווין ספייסי

בתגובה לשאלה הראשונה של עורך דינו, צ'ייס סקולניק, אמר ספייסי שהטענות של השחקן אנתוני ראפ אינן נכונות, וזאת לאחר שעורכי דינו של ראפ סיימו להציג את התיק שלהם נגד ספייסי. "אני לא מבין איך הוא יכול לטעון את זה", אמר ספייסי, והוסיף שהוא לא היה מתעניין מינית בראפ מכיוון שהיה קטין. ספייסי דן גם בגידול עם אב שהוא תיאר כ"ניאו נאצי".

ראפ, הידוע בעיקר בזכות תפקידו ב"מסע בין כוכבים: תגלית", טוען שב-1986, ספייסי, אז בן 26, הזמין את ראפ, אז בן 14, לביתו במנהטן, שם הרים את ראפ, השכיב אותו על מיטתו, תפס את הישבן שלו והצמיד את מפשעתו לגופו של ראפ ללא הסכמתו.

שחקן "בית הקלפים" בן ה-63 אמר שהוא "נאלץ להקשיב לשעות על שעות על גבי שעות" של "דברי שנאה" מאביו, מה שהחדיר בו שנאה ודעות קדומות וקנאות. זה, לדבריו, גם הרתיע אותו מלחשוף בפומבי שהוא הומו בשלב מוקדם יותר.

כזכור, ביום שני, קיבל ספייסי ניצחון ראשון במשפט, לאחר שהשופט לואיס קפלן קיבל בקשת הגנה לדחות תביעה על גרימת עוגמת נפש בכוונת תחילה.

ספייסי, זוכה שני פרסי אוסקר, היה אחד השמות הבולטים הראשונים שנגדם הוצגו האשמות על תקיפות מיניות עם תחילת קמפיין MeToo# באוקטובר 2017.