בתחילת השנה עלה בנטפליקס הלהיט "להמציא את אנה" המגולל את סיפור החיים המופרך והכמעט מתוסרט של אנה דלבי, או בשמה האמיתי, אנה סורוקין אשר התחזתה ליורשת מיליונים גרמניה שהונתה את האליטה הסגורה והיוקרתית של ניו יורק. כעת, אחרי שחרורה מהכלא, סורקין מדברת לראשונה בראיון חשוף מגזין הניו יורק טיימס, ולא ממש מביעה חרטה.

על פי החשד, סורוקין, שבכלל נולדה ברוסיה והגיעה ממעמד סוציו אקונומי נמוך, גרמה לכל חבריה העשירים להאמין שהיא בעלת גישה לנכסים בשווי 60 מיליון יורו שהיא עתידה לרשת בקרוב. במשך כל הזמן הזה היא הצליחה להוציא מהם מאות אלפי דולרים על מסעדות שף, חופשות יוקרתיות ואפילו לגנוב מטוס פרטי מבלי לשלם עליו.

 

אם לא די בכך, היא כמעט הצליחה לשכנע שני בנקים גדולים בארצות הברית להעניק לה הלוואה על סך עשרות מיליוני דולרים להקמת מיזם שאפתני הכולל מועדון חברים אקסקלוסיבי באחד הלוקיישנים הכי יקרים בניו יורק. אולם בסופו של דבר, נתפסה סורוקין על חם ונידונה ל-4 עד 12 שנות מאסר מתוכם ריצתה 4 שנים ובסופם השתחררה על התנהגות טובה. לאחרונה שוחררה סורקין למעצר בית בניו יורק עם צמיד אלקטרוני לרגלה.

לגבי יציאתה למעצר בית ענתה: "אני באמת שמחה. שום דבר לא היה מובטח. הם דחו ערבות בעבר. זה היה תרגיל בהתמדה. כל כך הרבה עורכי דין להגירה אמרו לי שאגורש למאדים לפני שאצא לניו יורק. ופשוט הייתי צריכה למצוא את האדם שיישר קו עם החזון שלי, לא לקבל 'לא' כתשובה ויגרום לזה לקרות".

על השאלה אם השתנתה מאז שביצעה את הפשעים ענתה: "עכשיו אני רואה זאת בפרספקטיבה שונה. זה פשוט בלתי אפשרי לעבור את מה שעברתי בלי להשתנות. למדתי כל כך הרבה מלהיות בכלא. יש תיעוד רחב לגבי איך הרגשתי לגבי הכול. זה תהליך. אני מצטערת על הדרך שבה הדברים התנהלו. הדרך שניסיתי לראות את החוויה שלי היא ללמוד ממנה: מי שאני היום זה בגלל ההחלטות שעשיתי בעבר".

לגבי הזכות להשאר בניו-יורק ולא להיות מגורשת מארה"ב אמרה: "אני ממש ממש שמחה על זה. זה בדיוק מה שרציתי. אני רק מקווה לקבל יותר חופש בסופו של דבר. ובתקווה,רשות ההגירה תראה שניו יורק תישאר בטוחה - גם אם יום אחד אוכל לעזוב את הדירה הזו".