כדורגלן העבר ומגיש הטלוויזיה אייל ברקוביץ' עורר בסוף השבוע סערה נוספת, כשבמהלך התוכנית "אופירה וברקו" תקף במילים בוטות את הציבור החרדי: "הם אלה שהולכים לנהל פה את המדינה בעוד שבועיים. הם יגידו לך ולי ולכולם פה מה לעשות, אלה שלא אכפת להם מהעם שלנו בכלל, שמנותקים. הם קוראים בתורה כל היום, לא הולכים לעבוד, לא משלמים מיסים, לא הולכים לצבא. בטלנים".

דבריו של ברקוביץ' עוררו זעם רב במערכת הפוליטית. יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף אמר: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מדברי הבלע החמורים שהושמעו על ידי אייל ברקוביץ' בערוץ 12 כנגד הציבור החרדי. אלמלא הדברים נאמרו בעברית היה ניתן לחשוב שזהו קטע מערוץ תעמולה אנטישמי בחו"ל. אני קורא להנהלת הערוץ להתנער מההסתה הפרועה ולהשעות את המגיש עד שיחזור בו מהדברים. אין לי ספק שדבריו של המגיש הם השפעה ישירה של ההסתה הפרועה של ליברמן כנגד הציבור החרדי, התשובה שלנו תינתן בקלפי".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הוסיף: "אייל ברקוביץ' מנותק לחלוטין מהעם וחי בתוך בועה שיצרו כמה אנשי תקשורת. מעניין לדעת מתי היה הפעם האחרונה שפגש באדם חרדי, שהוא יודע איך החרדים חיים ומה הם עושים. לפני שהוא פוער את פיו נגד ציבור גדול בישראל, שילך ללמוד ולהכין שיעורי בית על מה שהוא מברבר. ילד בתלמוד תורה בכיתה א' יודע בכל תחום יותר ממנו, וכדאי שיהיה לו קצת דרך ארץ כלפי הציבור החרדי".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב אף הוא לדבריו של ברקוביץ': "אמירות אנטישמיות כמו אלה של אייל ברקוביץ' העם היהודי ספג במשך כל השנים מהגרועים שבשונאיו. בושה וחרפה שכאן בישראל על המסך נשמעת הסתה חמורה כזו כלפי הציבור החרדי, שתורם רבות לעם ישראל בשלל מפעלי חסד, בלימוד תורה ששומר על המסורת היהודית, ויותר ויותר גם בהשתלבות בצה"ל ובשוק התעסוקה".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד צייצה: "אני מודה לכל בטלן חרדי שקם בבוקר מתוך תשוקה עזה ללימוד התורה. לכל בטלן שמעדיף דף גמרא על פני בית צמוד קרקרע. לכל בטלן שמחייה בכל יום מחדש את תורת ישראל. ששוקד על טקסטים מבוקר עד לילה כדי שמפעל הזיכרון עליו בנויה היהדות לא ישכח לעולם. הבטלנות שלכם היא הנצח שלנו. אלף אלפי תודות".