הסדרה "הכתר", המתארת את תקופת שלטונה של המלכה אליזבת השנייה בממלכה המאוחדת, שעלתה ברשת נטפליקס ב-2016, זכתה להצלחה רבה במהלך חמש עונותיה, בעיקר בזכות ההזדמנות שניתנה לצופים, כביכול, להציץ אל בית המלוכה הבריטי - אך בסוף השבוע האחרון המפיקים הודיעו שזו בכלל סדרה בדיונית.  

רשת "נטפליקס" הוסיפה הודעה מיוחדת ומפתיעה לטריילר שלה לעונה החמישית של הסדרה "הכתר" (The Crown) בעקבות תלונות על הסדרה. בניגוד לעונות הקודמות של הדרמה המלכותית, בתיאור מתחת לטריילר הרשמי נכתב: "בהשראת אירועים אמיתיים, דרמטיזציה בדיונית זו מספרת את סיפורה של המלכה אליזבת השנייה ואת האירועים הפוליטיים והאישיים שעיצבו את שלטונה".

ההחלטה להוסיף את ההודעה באה בעקבות שבוע שנוי במחלוקת לסדרה של נטפליקס, במהלכו השחקנית ג'ודי דנץ' ביקרה את התוכנית על "סנסציוניות" בהצגת חייה של המלכה המנוחה.

במכתב שפרסם ה"טיימס", הדגישה דנץ' את חששותיה ש"מספר ניכר של צופים עלול לקחת את הגרסה שלה להיסטוריה כאמיתית לחלוטין".

היא כתבה: "ככל שהדרמה מתקרבת לזמנים הנוכחיים שלנו, כך האמנות נראית מוכנה יותר לטשטש את הקווים בין דיוק היסטורי לסנסציוניות גסה".

כזכור, עונה החדשה של "הכתר" תעלה בנטפליקס רק ב־9 בנובמבר, אולם היא כבר מעוררת סערה: בבריטניה זועמים על שירות הסטרימינג, בשל הכוונה לשדר את העונה החמישית זמן כה קצר אחרי מות המלכה אליזבת השנייה, ולאחר שנחשף כי קו עלילה מרכזי טוען שהמלך צ'רלס השלישי, בהיותו יורש העצר, ניסה להביא להדחת אמו מכס המלוכה. 

בתגובה החליטו בנטפליקס לדחות את שידור הסדרה התיעודית על הנסיך הארי ורעייתו הדוכסית מייגן מרקל. בימים האחרונים התברר כי העונה החדשה, שתתמקד בשנים הסוערות של 1991־1997, שבמרכזן הגירושים של צ'רלס ודיאנה, תיפתח בתיאור של ניסיונות לכאורה של יורש העצר (בגילומו של דומיניק ווסט) לשכנע את ראש הממשלה באותה תקופה, ג'ון מייג'ור, לאלץ את אמו לוותר על הכתר בטיעון שהיא "מנותקת".

מייג'ור הכחיש בתוקף את קיומה של הפגישה ותקף את יוצרי הסדרה, כשהוא מאשים כי העלילה היא "בדיה פוגענית ומרושעת". שרת התרבות לשעבר, נדין דורייס, אמרה כי "זה ביזארי למדי שהסדרה מציגה אנשים שעדיין חיים כיום, אבל לא יכולים להפריך טענות כזב".

בנטפליקס אמרו בתגובה כי העונה היא "דרמטיזציה בדיונית של מה שהיה יכול להיות מאחורי דלתיים סגורות", אולם הביקורת על העלילה הצפויה, יחד עם הציטוטים של גורמים בארמון המלוכה שלא הסתירו את מורת רוחם על כך שנטפליקס החליטה לשדר את העונה החדשה חודשיים בלבד לאחר מותה של המלכה, החלו להשפיע על ענקית הסטרימינג.