שתי סדרות בת כבשו את המסך שלנו בחודשים האחרונים - האחת סדרת ההמשך ל"משחקי הכס", "בית הדרקון", והשניה, סדרת ההמשך לשר הטבעות, "שר הטבעות: טבעות הכוח".

סדרת ההמשך של "שר הטבעות" של אמזון - "שר הטבעות: טבעת הכוח" מגיעה לסיומה והשאלה שעולה היא האם היא עמדה בציפיות של המעריצים ההדוקים של הסדרה ושל הסרט המקוריים. כתב התרבות של "וואלה" איתן קפרוב שוחח עם איריס קול 103fm על הנושא, ובדק האם היא עמדה בציפיות.

תחילה, דנו השניים על שר הטבעות שסיימה את עונתה לאחרונה. לדבריו, "התחושה הזאתי, אני חושב שהרבה מאוד אנשים מרגישים אותה כי זה הרגיש כאילו כל העונה הזאת הייתה אקספוזיציה וכשזה התחיל להיות מעניין פתאום היא נגמרה. תראי, אמזון יבואו ויגידו שאם הם השאירו אותי בתחושת ציפייה אז הם את שלהם עשו, אם נשארת בתחושה של עוד, אז מבחינתם טוב".

באשר לנושא העיקרי של הסדרה, אמר כי "אני כן חושב שאפשר לדבר הרבה על עונה הזאת אבל אני חושב שמה שאמזון ניסו לעשות, ואני חושב שכל העונה מאופיינת בזה, מעבר לבניית העולם המאוד מאוד גדולה שהם היו צריכים לעשות וזה באמת קשה להקים כל כך הרבה דמויות ומקומות בשמונה פרקים, למרות שהם די ארוכים. אני חושב שהם שיחקו פה על סוד, נגיד את זה ככה - יש סוד מאוד גדול שעובר כל העונה הזאת והחידה הזאת הולכת ומתעצמת עד שהיא מגיעה לפתרונה בפרק האחרון. אני חושב שהמשחק הזה שבאמת הצליח".

עוד הדגיש כי "היה הרבה דיבור על זה והיו הרבה ניחושים לפתרון החידה הזאת. זה הרגיש כאילו חלק מהדמויות או הסיפורים קצת הוזנחו לטובת הדבר הגדול הזה. אני מקווה שבעונה הבאה הם כבר יהיו הרבה יותר מפוקסים ויהיו לנו דמויות אחרות וסיפורים נוספים".

בנוגע לטענות של רבים שאמרו שאינם התחברו לסדרה בשל העיסוק הרב בדמויות האלפים, השיב: "פנטזיה זה ז'אנר קשה, לא כולם מתחברים לדבר הזה, צריך דמיון וצריך סבלנות לכל הגמדים והיצורים. השלב הזה בתוך העולם הזה של שר הטבעות, באמת מתרחש באיזה שהוא חלק יותר דרמטי של האלים".

מנגד, ציין כי "אני חושב שאיך שהסדרה בעצם נבנתה, איך שהיא השאירה לנו את החיילים על השדה מה שנקרא לפני סוף העונה, העונה הבאה היא תהיה יותר מאוזנת, אנחנו נראה יותר מהגמדים, נראה יותר מבני האדם. כי אני חושב שבאמת האלפים היו פה חלק מאיזה שהוא סיפור שהם היו מעורבים בו והיה צריך לתת להם יותר דגש".