עורך חדשות החוץ של חדשות 12, ערד ניר, מתח הערב (שבת) ביקורת חריפה על מפלגות גוש הימין במהלך שידור תוכניתו. ההתבטאויות עוררו סערה ברשתות החברתיות, ומתקפה מצד קולגה מחברת החדשות.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"לפי הסקרים האחרונים שפורסמו בסוף השבוע הזה, אין הכרעה עדיין בין הגוש הנאמן ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שעומד לדין בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים לבין המפלגות הניצבות מולו", אמר ניר, "וזה גם לאחר שנתניהו הכשיר את איש הימין הקיצוני איתמר בן גביר וחיבר בינו לבין בצלאל סמוטריץ' שרוצה שמדינת ישראל תתנהל על פי משפט התורה, במפלגה שעצם שמה מעורר חוסר נוחות, 'עוצמה יהודית'".

בין המבקרים גם הפרשן עמית סגל, שכתב: "שקט הוא רפש. אני מוחה מחאה נמרצת על דבריו של ערד ניר הערב. התעמולה הבוטה הזו לטובת צד אחד מביישת את חברת החדשות".

בהמשך, הוא ציין כי "מנכ"ל חברת החדשות נזף הערב בערד ניר על דבריו שנאמרו בתכנית "סדר עולמי" וזימן אותו לבירור. חברת החדשות מתנערת מהדברים". 

נועה לנדאו מעיתון 'הארץ' רשמה בטוויטר בתגובה: "ערד ניר אמר אמת על נתניהו ובן גביר. ולעורכיו, שלדידם ״איזון״ זו תוכנית בהגשת ימני עם ימני (ולאלה מותר כמובן להביע עמדה), כדאי להזכיר את הפרדוקס של פופר: סובלנות כלפי אלה שאינם סובלנים תוביל לקץ הסובלנות. ההתייחסות לבן גביר כעוד מתמודד לגיטימי היא חלק מהגורמים לטרגדיה שבדרך". 

איש התקשורת ינון מגל הגיב גם הוא לדברים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הכי אהבתי אצל ערד ניר זה שעצם השם 'עוצמה יהודית' מעורר בו חוסר נוחות. צודק. עדיף למשל: 'חרפה יהודית', 'טלאי צהוב', 'הסוחרים מוונציה', 'חסדי הגויים', 'אוהבי הכסף' או 'חסרי האונים'".