כבר במשך 10 עונות שאני צופה פרק אחר פרק בראליטי "מאסטר שף", שהייתה מחלוצות תחרויות הבישול בישראל. זו שהביאה את הבשורה והנגישה את המטבח הביתי עדתי אל הסלון של כל אחד ואחת מאיתנו. והנה, הגיעה לסיומה גם העונה הנוכחית של התוכנית, שהצליחה כהרגלה לשאוב אותי לספה בציפייה אין סופית לגלות מה המנה הבאה שתוגש לפאנל השופטים האהוב. 

אל הגמר ששודר אמש (ש') בפריים טיים של קשת 12 הגיעו שלושת הפיינליסטים של העונה – מיכל מוטיל, יניב שחר והלל גרדי. שלושת הירושלמים שלפנינו הביאו מעצמם את הטעמים האהובים עליהם והפגינו יכולות מרשימות פה אחד. ועם זאת, רק אחד זוכה.

שלישיית הגמר של עונת העשור של ''מאסטר שף''  (צילום: רונן אקרמן)
שלישיית הגמר של עונת העשור של ''מאסטר שף'' (צילום: רונן אקרמן)

אחרי קטע דרמטי, כיאה למאסטר שף, בו חדר העריכה הריץ עבורנו את הרגעים האייקונים של העונה, את האודישנים של המתמודדים ועוד כמה קטעי קול מרגשים, החלה התחרות האמיתית. בנוכחותם של משפחות הפיינליסטים ומשתתפי העונה, כאשר הטועמים הם חמישיית השופטים – אייל שני, מיכל אנסקי, רותי ברודו, חיים כהן וישראל אהרוני – הוגשו מנות הגמר. 

המשימה הראשונה שניתנה לשלישיית הגמר הייתה המשימה הראשונה של העונה הראשונה, מנת זיכרון ילדות. הלל הגיש לשופטים "מלאווח פיצה מפורק" – מלוואח פראטה ממולא גבינות, מוגש עם קרם עגבניות, אנשובי וקראמבל זיתי קלמטה. יניב הגיש "קובה ציפורים" – קובה ממולאת בשר ודלעת במרק דלעת עם צ'יפס עלי סלק וקייל, לדר וסוכריות דלעת, ואילו מיכל הגישה "מנהטן מומבאיי" – גזרים מזוגגים ממולאים בקרם אלו גובי עם צ'אטני כוסברה וסלט פרחי כרובית ונענע. 

אחרי ביקורות משבחות לשלושת המנות, בתום המשימה הראשונה הובילו עם מספר שווה של נקודות יניב ומיכל, שקיבלו 47 נק' מתוך 50, ואחריהם התייצב במקום השלישי הלל עם 44 נק'. במקביל, החלה המשימה השנייה של הגמר, שאתגרה את המתחרים לעשות הומאז' למנה בלתי נשכחת של התוכנית, כשלפניהם שעה ורבע בלבד. 

על מנת הטרטר בקר עם פרחי קרפצ'יו עם צ'יפס ארטישוק ירושלמי של יניב, כהומאז' למנה של איתיאלה היאט מהעונה התשיעית הוא קיבל לביקורת מוצלחת פחות, כאשר על פי ברודו "היא לא מספיק טובה". על מנת הקובנייה דג של הלל, שהוגשה כמחווה למנת הקובנייה המיתולוגי של נוף עתאמנה מהעונה הרביעית, הוא זכה למילים משמחות, כאשר לפי אייל שני מתרחש בה "נס מרקמי", ואילו על מנת הטופו חריימה קארי של מיכל, שהייתה רפרנס טבעוני למנה של תאיר מורדוך מהעונה התשיעית היא זכתה לביקורת מאכזבת לפיה המנה, על פי אנסקי "לא כל כך טעימה". 

אחרי שש מנות גמר של שלישיית הגמר, חמישיית השופטים בחרו להעלות לשלב הסופי של התוכנית את הלל ויניב, מה שמיקם את מיכל במקום השלישי של העונה.

לכבוד הדו-קרב האחרון של העונה, שני המתמודדים האחרונים התבקשו להכין מנה אייקונית משלהם שתוכל להיכנס להיכל התהילה של "מאסטר שף" לדורותיה. על פי המתכון של כל אחד מהשניים, שהוכן מראש לרגע המיוחל, נערכו גם טבחים נוספים שיעתיקו את המנה ויוכלו להגיש אותה לכל 100 משתתפי העונות הקודמות. 

לכבוד המנה האחרונה הכין יניב את מנת "שוויה ירושלמית על לחוח" - מעורב תימני על לחוח עם מיונז אסייתי, סלט בזיליקום ונענע וקריספי שאלוט, והלל את מנת "חתיכה מההר" - קרם גדילנים עם פטריות מדורה ופטריות צלויות, אספרגוס ושומר בר ופרחי מאכל, מוגש עם קרקר פחם. 

ונכון, כולם יפים, כולם נכונים, ואין לי ספק שאם הכל היה טעים כמו שהיה נראה דרך המסך - התחרות בהחלט הייתה קשה. אך יש רק מנצח אחד - ואחרי עונה מלאה במתמודדים מוכשרים, יש לנו את הזוכה הכי ראוי שיש - הלל גרדי!

הלל גרדי - מנצח העונה העשירית של ''מאסטר שף'' (צילום: רונן אקרמן)
הלל גרדי - מנצח העונה העשירית של ''מאסטר שף'' (צילום: רונן אקרמן)