אחרי ארבעה חודשים ארוכים וטעימים במיוחד, הסתיימה עונת העשור של "מאסטר שף" בניצחון סוחף של רועה הצאן הלל גרדי, רווק בן 31 מעין כמונים. עוד התחרו על התואר יניב שחר בן 48 מירושלים שהגיע למקום השני, ומיכל מוטיל בת 44 ברמת גן שקטפה את המקום השלישי. חגיגות הניצחון על המסך אמנם נראו מרשימות, אך בתחום הרייטינג הגמר לא סימן ניצחון גדול.

הריאליטי הצליח להמשיך להשיג נתוני רייטינג גבוהים כבר מאז עלייתו לפני כמעט עשור, והמשיך להוכיח את עצמו גם בעידן שלאחר פיצול ערוץ 2 ובצורת הרייטינג שהוא הביא עמו, עם זאת, הירידה המתמדת בצפייה הכללית בטלוויזיה הגיעה גם אל המטבח של "קשת 12". אמש גמר עונת העשור של "מאסטר שף" זה ל-17 אחוזי רייטינג בלבד ו-471 אלפי צופים, נתון הגמר החלש ביותר של התוכנית בעשר עונותיה. לצורך השוואה בעונה התשיעית של הריאליטי, גרף הגמר 19.1 אחוזי רייטינג וכ-496 אלף צופים, בעונה השמינית אירוע הסיום גרף לא פחות מאשר 26.7 אחוזי רייטינג ו-688 אלף צופים. ואילו בעונה השביעית, הראשונה ששודרה מאז פיצול ערוץ 2, קיבל הגמר 22.6 אחוזי צפייה.

כזכור, בימים רחוקים מאוד, כש"רשת" וקשת" עדיין שידרו באפיק אחד ואחוזי הרייטינג היו גבוהים בהרבה, בעונה השלישית, בפרק הגמר שברה התוכנית את שיאי המדרוג של כל הזמנים (מאז שהחלו מדידות המדרוג), עם שיא של 46.6 אחוזי צפייה.

עם זאת, יש לציין כי "מאסטר שף" שומרת על מעמדה כאחת מ-10 התכניות הנצפות של השנה. עונת העשור של מאסטר שף היא תכנית הבישול הנצפית ביותר השנה עם ממוצע של 15.8 אחוזי רייטינג ו-400 אלף צופים.

למרות שמדובר בנתון החלש עבור גמר הריאליטי, הניצחון על המתחרה "משחקי השף" של "רשת 13" היה גדול, והפרק של אמש קיבל 8.3 אחוזים ו-209 אלפי צופים בעוד, "טאבו" ב"כאן 11" הסתפקה ב-2.6 אחוזי צפייה ו-72 אלפי צופים.