כדורגלן העבר ומגיש הטלוויזיה, אייל ברקוביץ', עורר בסוף השבוע שעבר סערה נוספת, כשבמהלך התוכנית "אופירה וברקו" הוא הגיב על אמירתו של חה"כ יצחק גולדקנופף בעקבות רצח החיילים נועה לזר ז"ל ועידו ברוך ז"ל בידי מחבלים, לפיה "יותר קשה ללמוד תורה מאשר להיות לוחם בחזית".

"אמירות אנטישמיות": אייל ברקוביץ' תחת מתקפה בעקבות דבריו נגד החרדים
הצדיק היחיד בסדום: אייל ברקוביץ' אמר את מה שרבים חושבים | דעה

תלונות רבות הגיעו לרשות השנייה, לאחר שברקוביץ' תקף את הציבור החרדי: "הם אלה שהולכים לנהל פה את המדינה בעוד שבועיים. הם יגידו לך ולי ולכולם פה מה לעשות, אלה שלא אכפת להם מהעם שלנו בכלל, שמנותקים. הם קוראים בתורה כל היום, לא הולכים לעבוד, לא משלמים מיסים, לא הולכים לצבא. בטלנים". דבריו של ברקוביץ' עוררו זעם רב במערכת הפוליטית ובקרב הצופים שפנו בתלונות לרשות השניה.

במכתב תגובה לתלונות, כתב היום (ראשון) דוד רגב, נציב פניות הציבור: "בפניות הרבות שהתקבלו, ובהן גם פניות של חרדים, נטען כי דבריו של מר ברקוביץ' גזעניים, מתייגים, פוגעניים, מסיתים לאלימות כלפי הציבור החרדי ומכלילים. בעקבות התלונות הרבות פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור, במהלכו פנתה לקבל את תגובתו של הגורם המשדר בדרישה כי יבהיר את דברי ברקוביץ'. נוסף על כך, צפיתי בתוכן שהלנת עליו. בתגובתו, מסר הגורם המשדר כי דבריו של אייל ברקוביץ' נאמרו בהמשך להתבטאותו של ח"כ יצחק גולדקנופף. עוד נמסר כי מר ברקוביץ' התייחס לדבריו של ח"כ גולדקנופף ולא לציבור החרדי כולו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"בתוכנית 'אופירה וברקוביץ'' ששודרה בערב ה-28 לאוקטובר, התנצל מר ברקוביץ' על אמירתו המכלילה והבהיר כי לא התכוון לכל הציבור החרדי", הוסיף הנציב. "בין היתר אמר בשידור: 'יש לי משפחה דתית, אני מכיר אלפי דתיים וחרדים. התכוונתי למי שלא רוצים ללכת לצבא, ובמקום ללכת לצבא או לעבודה הולכים לישיבות וכוללים ומקבלים מיליארדים מהמדינה. ואם מישהו דתי או חרדי שקם והולך לעבודה ולצבא ותורם למדינה נפגע, אני מתנצל מעמקי ליבי'". 

"בהמשך התוכנית, הוזמנו לאולפן עיתונאים נציגי המגזר החרדי ועימתו את מר ברקוביץ' עם דבריו. לדבריהם, היא הייתה מכלילה ופוגענית כלפי כלל הציבור החרדי, ומר ברקוביץ' שב והבהיר כי לא התכוון לכלל החברה החרדית", סיכם רגב. "כמו כן, הוא חזר והתנצל בשידור, אם מי מהחרדים נפגע מדבריו. מצפייה בתוכנית מצאתי כי הבהרתו והתנצלותו של מר ברקוביץ' היו כנות ואמיתיות, וכי הן בבחינת 'מודה ועוזב ירוחם'. עוד מצאתי כי הדיון שהתקיים באולפן על דבריו היה מאוזן וכי ניתנה במה נרחבת לנציגי המגזר החרדי להביע בשידור את התנגדותם לדברים. אני מצר על אי-הנעימות שנגרמה לך ולצופים נוספים מצפייה בתוכן הנדון, ומודה לך על פנייתך".

כזכור, יו"ר יהדות התורה הרב יצחק גולדקנופף אמר: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מדברי הבלע החמורים שהושמעו על ידי אייל ברקוביץ' בערוץ 12 כנגד הציבור החרדי. אלמלא הדברים נאמרו בעברית היה ניתן לחשוב שזהו קטע מערוץ תעמולה אנטישמי בחו"ל. אני קורא להנהלת הערוץ להתנער מההסתה הפרועה ולהשעות את המגיש עד שיחזור בו מהדברים. אין לי ספק שדבריו של המגיש הם השפעה ישירה של ההסתה הפרועה של ליברמן כנגד הציבור החרדי, התשובה שלנו תינתן בקלפי".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הוסיף: "אייל ברקוביץ' מנותק לחלוטין מהעם וחי בתוך בועה שיצרו כמה אנשי תקשורת. מעניין לדעת מתי היה הפעם האחרונה שפגש באדם חרדי, שהוא יודע איך החרדים חיים ומה הם עושים. לפני שהוא פוער את פיו נגד ציבור גדול בישראל, שילך ללמוד ולהכין שיעורי בית על מה שהוא מברבר. ילד בתלמוד תורה בכיתה א' יודע בכל תחום יותר ממנו, וכדאי שיהיה לו קצת דרך ארץ כלפי הציבור החרדי".