מפגש בחדר מלחמה: הערב (שני) ישודר בתוכנית הנוכחית של "עובדה" ב"קשת 12" ראיון חד פעמי מהבונקר בקייב, שערכו אילנה דיין ואיתי אנגל עם מי שהפך בעל כוחו לגיבור בחצי השנה האחרונה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. דיין סיפרה בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "פגשנו אדם ששום דבר לא הכין אותו לאירוע כזה". 

דיווח: ביידן איבד את העשתונות בשיחה עם זלנסקי לאחר שביקש סיוע נוסף לאוקראינה
זלנסקי: "כוחותינו הדפו מתקפה עזה של הכוחות הרוסיים באזור דונייצק"

דיין פתחה וסיפרה כי "זה מתחיל בחברת מערכת שלנו שקוראים לה יהודית ויינברגר שטווה כבר חודשים קשרים בתוך לשכת זלנסקי. אנחנו מנהלים איתם דיאלוג אינטנסיבי כבר למעלה מחצי שנה, כלומר, זמן קצר אחרי שהתחילה המלחמה - שזה כלל כמובן גם את הסרט שאיתי אנגל צילם שם באביב שעבר ובמהלכו הוא פגש את זלנסקי".

עוד אמרה: "המשכנו להיות איתם בדיאלוג והיה ברור לנו שיהיה רגע שבו זלנסקי יחליט שהוא רוצה לדבר ישירות אל הציבור הישראלי והרגע הזה הגיע. ימים ספורים לפני הראיון אמרו לנו 'בואו' ואנחנו באים".

דיין המשיכה לשתף בדרך לראיון: "את מקבלת הנחיה להגיע לנקודת מסוימת בקייב, נקודה בלב העיר, אבל ממנה - הרחובות חסומים ואת עוברת עם כל הציוד לרכב של לשכת הנשיא ומובילים אותך לבונקר".

איך הם מוודאים שאתם לא שליחים של פוטין?
"בחיים לא בדקו אותי ככה, ברמת צנצנת הדבש שהבאנו. אתה לא יכול להכניס שערה בלי שהיא נבדקת. יש כל הזמן את העניין הזה של 'משלנו' או 'לא משלנו', אבל יש גם במפגש עם האיש הזה, ממש מהרגע הראשון, את התחושה החד פעמית הזאת שאת פוגשת אדם שאין שום דבר שהכין אותו לאירוע כזה".

לטענתה, זלנסקי הוא דמות היסטורית, אבל "הוא לא נראה ככה, ויש לו את חוש ההומור והוא לא מתנער כמובן מהעבר שלו כקומיקאי".

למה דווקא עכשיו הוא רוצה לדבר לציבור הישראלי?
"הרגע הזה של לפני הבחירות, מבחינתו זה רגע של קשב. המל"טים שנחתו על קייב רק לפני שלושה שבועות זה רגע שעשוי להיות גיים צ'נג'ר ולכן הוא דיבר באנגלית. הוא ישב איתנו שעה ארוכה, התראיין באנגלית ודיבר לציבור בישראל. הוא מאוכזב מאיתנו (הציבור הישראלי), אומר, 'אני לא מבין אתכם'".

לקראת סיום השיחה, סיפרה: "איתי (אנגל) שאל אותו, 'היה רגע שחשבת שאוקראינה עלולה ליפול' והוא ענה על זה וסיפר על השיחה שהייתה לו באותו בוקר עם אשתו והילדים".

עזר בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM