"מכורה", נטפליקס

בסרט סקס הזה אין סקס. גם לא עלילה. והעובדה שהוא מוצע בנטפליקס נועדה רק כדי למכור בעזרת עירום נשי. כמו בכל שירות סטרימינג, אתר או עיתון. תשאלו את אראל סג"ל.

“מכורה" הוא סרט כל כך רע, שלא ראוי להשקיע בו אפילו דקה אחת של צפייה, ועובדה זו היא מה שדווקא עושה אותו, לסטודנטים מתלמדים לקולנוע, שווה כמה דקות צפייה. הסרט משתייך לזן הסיפורים המתארים אישה החיה חיים מושלמים, עם קריירה ובעל מושלם, וילדים מושלמים, שיום אחד קופץ עליה יצרה והיא מתחילה לצאת בלילות ולחפש סקס לוהט עם זרים.

אז ראשית, למי שכבר עם אצבע על השלט מול הטלוויזיה, שישפוך מים קרים על עצמו. בסרט הסקס הזה אין סקס. לא ציצים, לא ישבנים חשופים - גבריים או נשיים. יש הרבה צילומי גב, מבטים ארוכים ואטיים רבי־משמעות ורגש זה בעיניה של זו וזו בעיניו של זה. כשהצילום מתקרב לטופוגרפיה פיזית מעניינת, תמיד תהיה שם הזרוע בזווית המתוחכמת שתחשוף 3% ציץ ותחסום 97% ממנו, ושתייצר מראה ארוטי מסחרר חושים בערך כמו מרפק אנושי.

זואי, האישה המתחילה לשוטט בברים ולעשות את זה עם גברים זרים, היא בעלת משרד יחסי ציבור מצליח. איך קוראים לבעלה כבר שכחתי, אבל הוא אדריכל מצליח, בנוי לתלפיות, שתפקידו בעיקר הוא לשכב עם זואי פעמיים־שלוש ביום כדי להשביע את רעבונה לסקס. קוונטין הוא אומן מוכשר שזואי מנהלת איתו רומן, ויש עוד אחד בתמונה, בלי שם, שזואי עושה איתו רק סקס, אבל בלי רגש. אה, ויש גם שני ילדים, שתפקיד הבכור הוא להופיע על הסט בפנים עצובים ולהתלונן שזואי לא מגיעה למשחקי הכדורגל שלו וזואי נשבעת שבפעם הבאה תגיע (היא לא). זו פחות או יותר העלילה, שגם היא מתנהלת - כמו צילומי הסקס - בלי התלהבות רבה, באופן אטי, חרישי, לא להעיר את השכנים.

“מכורה" הוא סרט כל כך צולע, שאין לו כל הצדקה להופיע ברשימות ההצעות של נטפליקס לצופה מלבד כמובן תמונת האישה העירומה למחצה. במובן זה נטפליקס אינם שונים מכל שירות סטרימינג אחר, אתר, עיתון, צילום אירועי ספורט ועוד, העושים שימוש לכאורה אגבי בעירום הנשי כדי לקדם את ענייניהם המסחריים. מי שאגב לא תירץ בצעירותו, בכוונה מראש, את השימוש הזה היה העיתונאי המוכר שומר המצוות דהיום אראל סג"ל, שבמדורו השבועי במקומון “זמן תל אביב" שיבץ באופן קבוע, בלי הקשר, בלי להסביר ובלי להתנצל תמונות נשים עירומות. סג"ל כידוע שינה את טעמו, וכיום שר ופורט על גיטרה "שבחי ירושלים" עם ראשי ממשלה וכבר לא משבץ בתוכניותיו נשים עירומות.

העובדה שהעירום הנשי בפרסום על כל גווניו עובד היא תולדה של חינוך, ומפתיע ששגרירי ושגרירות הפרוגרס לא הסתערו עליו חשופי שיניים, אבל זה עניין לדיון ארוך וגדול במקומות אחרים. נטפליקס, לצורך זה, אינו בן חורג לפרסום נטול בגדים. עובדה: השבוע כיכב “מכורה" גבוה ברשימת עשרת הסרטים הנצפים בשירות. לא יודע כמה צופים מאלו שנכנסו אל הסרט הגיעו גם לסצינת הסיום הנלעגת שלו, אבל למי שהתעקש להגיע עד שם צריך לומר - מגיע לך.

# לראות או לוותר: אין עלילה, אין סקס, אין כלום. לא לראות.