הריאליטי החדש של קשת 12, "הקבוצה", שהושק רק לפני שבועיים, נדחק משעת השידור היוקרתית של אחרי החדשות, לאחר שהציג נתוני צפייה עגומים.

ב"קבוצה" נרקמו כבר ארבעה זוגות, למה אנו רואים רק שניים מהם? | ביקורת
נתוני הרייטינג: ההתרסקות של "הקבוצה" וההישג הגדול של רשת 13

לפני שבועיים יוצר הריאליטי המצליח של "קשת 12", יורם זק, שב למסך עם הפורמט החדש של "הקבוצה". כשהוא בוחר להכניס אותנו למעין ניסוי מסקרן ומעניין, הבוחן עד כמה אפשר להתאהב במין השני בלי המשיכה החיצונית שמשחקת תפקיד מרכזי במערכות היחסים של כולנו.

בשונה מתוכניות הריאילטי הקודמות של זק, הפעם התפאורה לא מושקעת או מורכבת ולא נבנתה במיוחד, אלא נבחר קו פשוט של דירות אותנטיות שם מתגוררים הרווקים והרווקות ובהם מתרחשת רוב העלילה. הפעם אין מריבות מכוערות או אלימות שיביאו לנו אקשן למסך, אלא נטו רגשות של אהבה, חיזור דחייה ואכזבה.

עם פרסום תוצאות הרייטינג של הפרקים ששודרו עד כה, נראה כי על אף כשבקשת ניסו בכל הכוח להציג לקהל פורמט חדש, הניסוי (החברתי) לא הצליח. 

פרק הפתיחה של "הקבוצה" הציג נתון חלש במיוחד עבור פרק בכורה של ריאליטי חדש ומפומפם, כשהוא מקבל 13.9 אחוזי צפייה בלבד ו-370 אלפי צופים. למרות שלא היה מדובר בנתון גבוה, "קשת 12" עדיין הובילה את הניצחון בערב, כשהמתחרה "רשת 13" ששידרה את "משחקי השף" קיבלה 9.6 אחוזי רייטינג ו-241 אלפי צופים, ו"המפקדת" של "כאן 11" הסתפקה ב-3.3 אחוזים ו-82 אלפי צופים.

הפרק של שבוע שעבר הציג נתון נמוך אף יותר, כשהשיג 7.4% רייטינג בלבד והפסיד לתחקיר "המקור" על ח"כ דוד ביטן, ששודר ממול ברשת 13 והשיג 8% רייטינג. בכאן 11 שודרה "זהו זה", שהשיגה אז 6%.


עם פרסום לוחות השידורים של השבוע, הפרק הקרוב של "הקבוצה" כבר לא ישודר בשעת הפריים טיים היוקרתית של 21:15, מיד לאחר החדשות. הפרק שעתיד להיות משודר ביום שלישי יוצג בשעה 22:00 שבקשת מגדירים כ"פריים-טיים שני".


עורך וואלה! ברנז'ה דוד ורטהיים הוסיף ופרסם בחשבון בטוויטר שלו כי "ההערכות הן כי הניסוי הזה, בתוספת ההפסדים מפרסום, יסתכמו במיליוני שקלים".