בשבוע שעבר הושבעה הכנסת ה-25. ובכן, בקואליציה עומדות להיות תשע חברות כנסת נשים בלבד. בין הנציגות, כמעט ואין נשים שמגדירות עצמן פמיניסטיות או שעסקו בעבר באופן משמעותי לטובת זכויות השנים. מעיין אדם ביקשה לשוחח על כך ב-103FM עם מי שמסמלת עבורה את המודל הנשי האולטימטיבי ומי שמייצגת כל יום את הנשים על המסך - מגישת הטלוויזיה האהובה פאולה רוזנברג, החוגגת גם את יום הולדתה ה-46.

"בסוף, רק נשים יצאו לעזרת נשים, וזה אגב עצוב. בואו נזכור שזכויות נשים זה זכויות אדם, גברים אמורים לדאוג לזכויות נשים בגלל שהן בני אדם", טענה רוזנברג. "מלא נשים הן שוביניסטיות, בגלל שאנחנו חיים בחברה פטריארכלית אז הרבה נשים מאמינות שרק גברים יכולים לנהל. וגם, מי כמוך יודעת שאנחנו חיים במדינה של פיגועים ואומרים 'מה עכשיו זכויות נשים'. הדבר שחסר לנו זה הבנה גם של גברים וגם אם נשים, שאם לא נדאג לזכויות של 51 אחוזים מהאוכלוסייה, גם אם יהיה שלום עולמי לא יהיה שלום בנינו".

עוד הדגישה רוזנברג כי "ברגע שאנחנו לא מוכנים להסתכל על אישה שמוכנה לעמוד על שלה כמו על גבר, לא יהיה פה שוויון וגם לא נוכל להתפתח. אני נלחמת בדרכים שלי, יש לי תוכנית בוקר, אני מנחה אותה מ-2015. ברגע שהתחלתי לעשות את התוכנית ואמרתי 'בואו נביא נשים שחיו באלימות ונראיין כל יום אישה', אמרו לי 'מה פתאום, נשים מראיינים כשיש או מקרה אקטואלי או שיש את יום האישה'. אלימות נגד נשים זה נושא שצריך לדבר עליו כל יום. את השינוי שלי אני עושה דרך התודעה".

"אני בת 46 וככל שאני מתבגרת אני מבינה שמה שאני רוצה, שאני שואפת שיהיה לי יותר בחיים, זה זמן לשבת עם הבנות שלי בלי לחץ. אני עובדת נורא קשה כבר 20 שנה, אני יודעת שללכת לפוליטיקה זה יותר סטרס. אני קרציה, אני לא מוכנה להגיד דברים רק בשביל להתחנף למישהו - איך אני יכולה ללכת לפוליטיקה? תמצאי דרך להיות בפוליטיקה בלי להתחנף ולהיות צבועה - אני שם", סיכמה.

עזרה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM