השבוע נפתחו משחקי גביע העולם בכדורגל, ימים להם אוהדים רבים ציפו בקוצר רוח, אך לצד השמחה על החגיגה הספורטיבית, ערוצי הטלוויזיה המסחריים נפגעים מנדידת הצופים אל שידורי המונדיאל ב"כאן 11".

אמש, בערב השני בו שודרו משחקי גביע העולם בשעות הפריים טיים, שוב נפגעו זכייניות ערוץ 2 לשעבר וזכו לנתוני רייטינג נמוכים במיוחד. נראה כי ההשפעה של המונדיאל על ריאליטי האוכל של "רשת 13", "משחקי השף" הייתה מכרעת, ותוכנית המציאות קיבלה אמש את הנתון הנמוך ביותר בהיסטוריה שלה.

בפרק האחרון של "משחקי השף", זיו מאיר נבחרה להיות המודחת הראשונה של העונה. זיו לקחה חלק בנבחרת השחורה של אסף גרניט ורז רהב, לאחר משימת התבלינים זיו היא הייתה המודחת הראשונה של התחרות. למרות שהיה מדובר בפרק ההדחה הראשון, התוכנית קיבלה שיא שלילי של 8.1 אחוזי צפייה ו-203 אלפי צופים.

לעומת זאת, משחק גביע העולם בכדורגל של צרפת נגד אוסטרליה, ששודר בתאגיד השידור הציבורי גרף 14.2 אחוזים ו-409 אלפי צופים.

מי שסיפקה את ההפתע של הערב, הייתה העיתונאית נסלי ברדה, שעלתה בתוכניתה החדשה, "אהבה גדולה מהחיים" - סדרת דוקו חדשה שיצרה וביימה ברדה, ומביאה את סיפורי האהבה הגדולים שהצליחו כנגד כל הסיכויים והזוגות שהפכו לבלתי נפרדים. על אף שלא מדובר במשדר ריאליטי יקר ויוקרתי, הסדרה הדוקומנטרית סיפקה הפתעה והובילה את הערב עם 15.3 אחוזי רייטינג ו-373 אלפי צופים. תוכנית הריאליטי "הקבוצה" ששודרה אחריה, המשיכה להביא נתונים צנועים וסיימה את הערב עם  9.2 אחוזים ו-212 אלפי צופים בלבד.

כמו ביום שני, שידור משחקי גביע העולם בכדורגל, הוביל שוב למהפך גם ברצועת החדשות, כשמהדורת החדשות של "כאן 11" בהובלת מיכל רבינוביץ' ניצחה עם 8 אחוזים ו-234 אלפי צופים את מהדורת החדשות של "רשת 13" בהובלת הילה קורח שקיבלה 7.1 אחוזים ו- 186 אלפי צופים. עם זאת, המונדיאל לא הספיק כדי לנצח את המהדורה החזקה בישראל, כשמהדורת "חדשות 12" עם קרן מרציאנו קיבלה 14.9 אחוזים ו-390 אלפי צופים.