מונדיאל: ארגנטינה - מקסיקו, כאן 11, מוצ"ש 26.11

את ההתקף חטף השדר עמיחי שפיגלר עוד דקות לפני שהמשחק החל. הסימפטום העיקרי של המחלה היה דקלום בלתי פוסק של המילה “מסי". המשחק יצא לדרך ומצבו של שפיגלר לא השתפר, אלא להפך: ההתקף הלך והחמיר. כאילו אין משחק לפניו, כאילו דבר אחר בעולם אינו חשוב, רק מסי. מסי כאן ומסי שם, מסי לא בולט בינתיים, מסי לא נוגע מספיק בכדור, איפה אתה מסי (בקול בוכים), אנחנו עדיין מחכים למסי, מסי, מסי, מסי.

שפיגלר רצה, כמו שרצו רבים אחרים, לראות את מסי - שחקן נפלא המתקרב לשלהי הקריירה שלו - ממשיך לשלבים הבאים במונדיאל. הרצון כמובן היה לגיטימי, אלא שהרצון הזה גם הוביל לאובדן שפיות תקשורתי, לשטיפת מוח שרוממה את מסי לדרגת אל ולתפילות המוניות של עיתונאים בכל אמצעי התקשורת בנוסח שאין אלוהים מלבד מסי, ומסי הוא שליחו של האלוהים, ובעצם כל המונדיאל הזה הוא מסי. וככל שחלפו הדקות במשחק ואלוהיו הקטן והמזוקן של שפיגלר לא סיפק את הסחורה - בדומה להתנהגות של אלים רבים בדרך כלל - עלו הטונים של שפיגלר והוא התקרב לבכי ממש.

נורא רציתי לעזור לו, אבל מכיוון שהייתי רחוק ולא יכולתי להניח את ראשו על כתפי וללטף אותו ולנחם שה שה טלה קטן של אבא, בוא והנח את ראשך על כתפי ותתנחם קצת, אז החלטתי להימלט בעצמי קצת לערוץ אחר ולנפוש שם משפיגלר ומסי. בערוצים 12 ו־13 היו פרסומות אז המשכתי לערוץ הבא, שאני מבקר בו לעתים נדירות מאוד אם בכלל, למספר 14, והנה שם, הפלא ופלא, נפלתי על הישג עיתונאי נדיר: שיחה עם מרואיין שפשוט לא ייאמן שאנשי הערוץ הצליחו להביא לאולפן - בנימין נתניהו.

תחת הכותרת “נתניהו שלא הכרתם", ישב - כמעט כורע למרגלותיו כדי שיוכל לצחצח את נעליו אם ירצה המרואיין - המנחה והקשה על נתניהו בשאלות קשות להחריד, כלומר שתק לגמרי בהערצה והניח לנתניהו לספר על מוצאותיו כמו שהובטח, על נתניהו שלא הכרנו. ונתניהו סיפק את הסחורה: איראן, אמר, ואחר כך עוד פעם איראן, ועוד פעם, הפעם בטון אחר, איראן, ואחרי כן פעמיים איראן - מה אני אגיד לכם? הנשימה נעצרה. מעולם לא שמעתי אותו דובר בכזו רעננות, חופשיות, וחזון, כן חזון. איראן, רבותיי. איראן! מי שמע ממנו אי פעם על זה?

רק כדי לוודא שאיני מחמיץ דבר במשחק, שבתי ודילגתי לכאן 11, שם שמעתי את שפיגלר מודיע מסי מסי, שבתי לערוץ 14, שם שמעתי את נתניהו מדקלם איראן איראן, ושוב מסי, מסי, ומאותו ערב מרתק מסתובבת לי בראש ולא יוצאת הבדיחה על ההוא שעומד בראש צוק שמצד ימינו אריה ומצד שמאלו תנין ומה הוא עושה עכשיו. אין לי מושג למה.