"וונסדיי", סדרת ה"ספין אוף" החדשה של נטפליקס ל"משפחת אדמס", שעוסקת בהתבגרותה של בת המשפחה, ווונסדיי אדמס, כתלמידה בפנימייה התיכונית "אקדמיית נוורמור", עשתה לא מעט רעש בתקופה האחרונה. "וונסדיי" גם עוררה לא מעט גלים של נוסטלגיה לסדרה המקורית משנות השישים, וגם לחידוש המצליח משנות התשעים. מבקרת הטלוויזיה של וואלה! שירי ישועה שוחחה עם איריס קול ב-103FM והסבירה כיצד הצליחה "וונסדיי" לכבוש את ליבם של מיליוני צופים בכל העולם

"ראיתי את זה בשלוק אחד, אולי שניים. גם אני, שאני לא אמא אבל רחוקה מלהיות מתבגרת, התבוננתי בעיניים כאלה שנורא נהניתי ומצד שני אמרתי 'אוי, מתבגרת'. זה נורא. היא באמת חושבת שהיא מבינה יותר מכולם, שהיא היחידה שמבינה מה הולך. אין לה שום כבוד לדמויות סמכות. היא יודעת יותר טוב מכולם, הם פשוט לא יודעים. היא עושה כל כך הרבה טעויות שמשפיעות על הרבה אנשים, ובאיזשהו שלב זה מפסיק להיות מצחיק, אבל הסדרה מחזירה את זה".

מה הקסם?
"הדמות שלה. אני חושבת שהדמות שלה מרתקת, היא גם הייתה סטארית בסדרת הסרטים של שנות ה-90. הדמויות במשפחת אדמס נפלאות, משפחת אדמס עצמה היא דבר נהדר. זה התחיל בשנות השלושים והיה מעין משהו שהגיב על המשפחה האמריקאית וחתר תחת זה, זה חזר בשנות ה-60 ועשה את אותו הדבר, חזר בשנות ה-90 ועשה אותו הדבר. הנה זה חוזר עכשיו וזה תמיד עובד - 30 שנה עוברות וזה עובד. תמיד יש על מה להגיב. תמיד יהיה את אלו שאומרים 'אנחנו לא כאלה, אנחנו חריגים, הומור שחור', אני יכולה להיכנס לזה עד אין קץ". 

"אם מסתכלים על וונסדי, והם היו מאוד חכמים שאותה בידדו מהמשפחה ונתנו לה את הפוקוס, מה הייתה וונסדי בסדרת הסרטים שהייתה ילדה יותר קטנה? היא הייתה תגובת נגד למה צריכה להיות ילדה - חמודה, מתוקה, לחייך, ורודה, אוהבת בובות, לשחק עם ילדות אחרות, וכל מיני דברים כאלה. וונסדי של הסרטים לובשת שחור, המבט מקפיא, היא מתעסקת בכל מיני דברים מאוד מורבידיים, אם היא משחקת בבובות היא הורסת להן את הראש, היא לא מתאימה להיות בצופים, לא מתאימה למכור עוגיות".

"אני חושבת שהסדרה הזו חייבת להגיב על משהו, זה כבר לא סדרה על משפחה, היא מגיבה על סדרות, סרטים, מה זה אומר להיות נוער. יש המון לאחרונה, והמון בנטפליקס, שמנסים, ואז הסדרה באה ואומרת 'אנחנו נהפוך את זה קצת, עדיין יהיו פה המקובלים והלא מקובלים, היריבה'. זה התבניות המוכרות של הסיפור, והסדרה הולכת לפי התבניות, אפילו יש את ה'ווייס אובר'".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm