כבישי ישראל. צמד המילים המבטא את המרכיב הנורא ביותר ביום שלנו, ובאופן מוזר לכל הדעות אנחנו לוקחים בו חלק שוב ושוב בצלילות מוחלטת. טוב, היא מוחלטת אם תשימו בצד את הקנדי קראש בלילה ששרף לכם עוד חצי שעת שינה יקרה מפז. אז אם פקקים הם גם מנת חלקכם, אתם חייבים להודות שבשבועות האחרונים חשבתם פעמיים לפני ששחררתם צפירה אל חלל האוויר, או גרוע מכך – קללה שמאוד פשוט להבין גם מקריאת שפתיים. 

ובתזמון מדויק, אחרי זמן מה בו נאלצנו להחליף את ארץ נהדרת בצעקות על הטלוויזיה מול המונדיאל, נבחרת הקומיקאים המצוינת שבה אל המסך עם הפחד החדש שלנו – קטטות באוטו. הפרנויות הפעם היו בסך הכל ילד חמוד ממשמרות הזהב, אבל זה וינקר אזהרה לכולנו. אנא שמרו מרחק, על אמת.

מהרכב המאובק היישר למשכן הכנסת, ולניסיונות המשונים להקים ממשלה למרות שאף אחד לא מרוצה מכלום. סטייל סדר פסח. גם אתמול שבו לאולפן סמוטריץ', הפעם עם חליפה גדולה עליו ודי לחכימא, דרעי ונתניהו, ולצדם הדובדבן שבקצפת הפרווה, יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז שזרע אימה בקרב הורי, מורי ואזרחי ישראל. את הסיבה אתם ודאי יודעים, אבל אם לא, הסערה התלקחה סביב הסמכויות שיקבל מעוז לשינוי תוכניות העשרה במערכת החינוך, וכל זה אחרי לא מעט התבטאויות שנויות במחלוקת נגד נשים וקהילת הלהט"ב. 

וארץ נהדרת, כמו שהיא מטיבה לעשות, גרמה לנו להבין כמה אין סיכוי שמישהו יזרום עם משאלותיו הלא כל כך כמוסות. במילה אחת, היא עשתה את זה מעולה, ובקצת יותר מילים: אבי חבר למקהלת ילדים חמודה והסביר מהן הגזרות החדשות בליווי ווקאלי, והתוצאה? בול. כדי לחגוג כמו שצריך את שמחת הקואליציה, הצטרפו לאולפן גם השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר, לצד רעייתו אילה, שהיו חמודים להפליא, וחיקוי שאף פעם לא מצליח להשאיר אותי רגועה – יואב גלנט של ערן זרחוביץ'.

משהו בניתוק, ב"גבירתי", ובקשר הרופף למתרחש הופך את הכל לכל כך ביזארי, ומותיר אותי חסרת מילים, הברות ואוויר לנשימה. את המידע המהימן ביותר, עד שהוא השתנה אחרי שנייה, קיבלנו מהחיקוי החדש והמרענן של הכתבת הפוליטית של חדשות 12 דפנה ליאל, שהייתה שילוב מופלא של כישרון מטורף, כפיים לליאת הר לב, איפור ברמה של מסי, וטונות של חן. 

תיק האוצר חלקי שניים כמעט הגיע ליעדו, כך גם תיק הביטחון הלאומי, ולמי לא נשאר? לנציגות הליכודית המכובדת והרועשת מעט יותר מגלנט. אז אפשר להירגע – מירי רגב, ישראל כ"ץ ודודי אמסלם הגיעו לסגור חשבון עם מורם ורבם. יחידי הסגולה ישימו לב שגם שיר הכניסה שלהם לפריים, 'היו לי פעם חברים', מבטא את פלוגת החתולים השחורים שעברה שם, בתקווה שלא הגיעה למזנון הכנסת. אתמול הצליחו השלושה להבין, לפחות ביקום המקביל של ארץ נהדרת, שאין להם סיבה לבנות על תיק גדול מדי, והעצבים בהתאם. 7 בסולם אמסלם, שלהגנתו ניסה להירגע. 

אחד מהסמלים הבולטים של המחאה נגד תוכניותיו של מעוז הוא ראש עיריית תל אביב־יפו רון חולדאי, שכיכב אמש בגרסתו הקלאסית של טל פרידמן, והצטרף גם הוא לחגיגה עם המון ג'יבריש ועיוותי מילים בקול מבוגר. תיראו מופתעים: גם זה היה מופלא בדיוקו, רק חשוב שתדעו שה"יפו" של חולדאי לא הולך לצאת לכם מהראש לפחות עד מחרתיים. וכאילו זה לא מספיק, בהמשך הוא גייס לשורותיו את לירד ולארד, החיילים שישמרו על תל אביב מאוחדת וליברלית כמו שאנחנו אוהבים אותה. תמיד כיף לראות אותם שוב, הכי וינטג'. 

מערכון חביב ברוח הכדורגל ששודר מעט אחרי, על משרד נסיעות שמשתדל להסוות את הישראלים החפצים בצפייה למונדיאל, הזכיר לנו שהיופי בישראלים הוא שאנחנו עקביים: עדיין לא מחבבים אותנו בעולם למרות שכל חטאנו הוא שבא לנו לראות כדורגל. אבל היה מצחיק.

ואפרופו כדורגל, בערך, ארץ נהדרת אירחה אתמול גם את אוהד בוזגלו, האח של, המתאר בכל מקום אפשרי את מערכת היחסים שלו עם שתי נשים. מימין ומשמאל איגפו אותו שניים אחרים – מעיין אדם שסיפרה על ההיריון והתבלבלה עם תוכנית הבוקר, וניב גלבוע שהעביר ביקורת על הכל חוץ מבערך האוויר שנשב באולפן. שיהיה בתיאבון.