"INSIDE MAN" ("האיש שבפנים"), נטפליקס

גריף הוא אסיר היושב בתא הנידונים למוות כבר עשר שנים, ממתין להוצאתו להורג, לאחר שהורשע ברצח אשתו ובהשחתת גופתה כשכרת את ראשה וקבר אותו במקום שאותו לא חשף עד היום. עד יום הרצח היה גריף פרופסור לקרימינולוגיה שניהל חיים נורמליים ללא כל התחככות עם החוק.

עתה גריף חי בתאו, ובעזרת יכולת התבוננות היורדת לפרטים הקטנים ביותר ומוח חד להפליא - הוא פותר תעלומות פליליות לאנשים המגיעים אליו לביקורים ובהם הוא מסכים לטפל. בתא הסמוך חי נידון למוות נוסף בשם דילון, גבר ענק, רוצח סדרתי שהורשע ב־14 מעשי רצח של נשים ובעוד כמה מקרי קניבליזם, בעל חוש הומור משובח וזיכרון צילומי, המשמש לגריף מחשב אנושי לדליית פרטים שאולי חמקו מזיכרונו.

במקביל, כומר קהילתי אהוד על קהילתו, מסתבך כנגד רצונו בפרשה של פורנו ילדים, שבמהלכה הוא נאלץ לכלוא מורה פרטית של בנו במרתף ביתם. חברתה של המורה, עיתונאית עצמאית, יוצאת לחפש אחר המורה הנעלמת, ובמסגרת החיפוש היא מגיעה גם לגריף לבקש את עזרתו.

"INSIDE MAN" היא סדרה שמאחוריה רעיון טוב, ובחזיתה היא נודניקית לא קטנה. היא מספקת לצופיה שפע משחקי מוח בין הדמויות, גם כשאלה אינם תורמים דבר למהלך השוטף או לחנה של הסדרה.

גריף, הדמות הראשית, פועל ומדבר לאורך תפקידו בחידות בלבד, שצריך לשבור את הראש היטב כדי להבינן. המורה הכלואה במרתף, אישה חכמה במיוחד, משתדלת בכל כוחה להפריד בין הבעל ואשתו בשיחות רצופות אמת ושקרים מתוחכמים גם יחד. כל השאר צורחים.

לוקח לצופה זמן להבין שלא יקבל כאן שום דבר בחינם. באופן אישי אינני מבין לגמרי כיצד פותר גריף את חידת מקום הימצאה של המורה, אבל על שרשרת ההיקשים השרלוק הולמסית שלו שמובילה אותו לשם אפשר לומר בוודאות שהיא אינה מעניינת או מתוחכמת במיוחד, ובעיקר, אחרי כל הרעש והמהומה, על בטוח היא מאכזבת. הנה מסקנה של הבלש הזה - כלומר אני - על הסדרה: היו צריכים לעבוד עליה עוד כמה חודשים לפני שמתחילים לצלם.

לראות או לוותר: לא להתפתות לסביבה היוצאת דופן. עוד סדרת בלש לא מוצלחת.