אמש עלתה לאוויר העונה החדשה של "הישרדות", יריית הפתיחה הייתה גבוהה ונראה כי צפויה לנו עונה מסעירה ומרתקת במיוחד. ניכר כי זורם דם חדש, ולא רק של השורדים האנונימיים שנחשפו אמש אלא גם של מי שאמון על עריכת הריאליטי, כי אחרי שנים זה הופקד בידיים חדשות ומרעננות שהביאו אמירה אחרת ושונה.

זוכרים את ויקה? ואת בשבקין? כך נראים היום כוכבי "הישרדות" הכי אהובים מכל העונות

המשחק, התוכן, הרעיון, הכל נשאר אותו דבר, אבל המסר הערכי אחר. הפורמט מרגיש פחות אלים, יותר קליל, משעשע ובידורי, שמכוון לצפייה משפחתית, ואין שמחה ממני על כך. בפרק אמש יצאו השורדים לדרך, כל אחד מחברי הקבוצה קפצו ראש למים (תרתי משמע) עם החליפות והלוקים המוקפדים איתם הגיעו מהבית היישר לרפסודה מלאה בתיבת אוצרות הכוללת, אבן אש וברזנט. הגברים החסונים נאלצו להילחם בגופם על השלל שנמצא ברפסודה בניסיון להשיג לקבוצה שלהם את הפתיחה הטובה ביותר למשחק.

בעונות הקודמות כבר ראינו באירועים כאלה המון דם על הידיים, אלימות קשה בין השורדים, מראות לא נעימים לצפייה שגרמו לנו לנוע באי נוחות על ספת הסלון, אבל הפרק אתמול פסח לגמרי על כל מה שאלים או הרגיש כזה, ובחר לתת במה לרגעים משעשעים של ניר רגב מנסה ללא הצלחה לעלות על הסירה, או של דניאל ציוני עומד להתעלף במים. ברור שהיו רגעים אלימים שם על הרפסודה, גם ראו אח"כ ראיות וסימנים על גופם של השורדים, אבל העורך בחר להשאיר אותם על רצפת חדר העריכה, ולקח סיכון גדול שזה יעלה לו בנתוני הרייטינג.

אני שמחה מאוד על השינוי המבורך, כתבתי לא פעם עד כמה מיציתי את המסרים השליליים שהריאלטי מביא איתו, בעיקר האלימים, כי האלימות הגואה בחברה שלנו, היא בין היתר פרי יצירה של תוכניות טראש ריאליטי, שמספקות במה לתכנים נמוכים ואלימים והופכות אותם ללגיטימיים בעיקר לבני הנוער הצרכנים של תוכניות מהסוג הזה.

השינוי בעריכה ניכר לא רק באלימות. גם השורדים החדשים הוצגו בקלילות משעשעת, כזאת שגרמה לי להתעניין בהם והשאירה טעם של עוד ולא בפרופילים מתישים שגרמו לי בעבר לאבד מהר מאוד עניין. מניסיון של שנים בהן אני מבקרת תוכניות ריאליטי, מרגיש לי שהקצין בצבא, סהר כהן, החתיך התורן של האי טל מורדי, האישה החזקה דורין דותן, היועץ הפנסיוני גיא שיקר והחיוך הכי יפה על האי גיא רוזן, יגיעו לשלבים מאוחרים במשחק. אבל זו רק התרשמות ראשונית והיא לא מספיקה.

אמש ניכר שינוי נוסף, פחות חיובי, כזה שעלול היה לגרום לשורדים שהודחו במשחק להשתמש בו כקלף מיקוח נגד ההפקה. העונה, להבדיל מעונות קודמות, השורדים חולקו לשבטים לפי בחירת ההפקה. לא נבחרו כמו בעונות הקודמות נציג אחד לכל שבט שבחר באופן אובייקטיבי את כל חבריו לקבוצה, אלא ההפקה קבעה מראש מי עם מי, וזו נורת אזהרה אחת גדולה, בעיקר כי ארבעה שורדים חברים טובים מהבית, שהשתתפו כולם בחתונה שהתרחשה ממש ימים ספורים לפני השדרות, נבחרו להיות כולם בקבוצה אחת - מאיה קיי, דורין דותן, ספיר קשתי ונבו שמיר. מדובר בצעד שחורג את גבולות ההסכם של הישרדות עליו חתמו כי אוסר ליצור קשר עם מתמודדים אחרים לפני המשחק.

אז היום הראשון של השבטים יצא לדרך, וכבר בשבט הצהוב, מה שמו, לא זוכרת, התחילו לסגור בריתות בניצוחן של מאור שושן, ודורין דותן שסימנו את עצמם עוד לפני שהתחילה העונה. אלא שמקומה של דותן כזכור, מובטח עם עוד שלושה שורדים מהבית, ואילו שושן פחות. במקרה קרה אמש, שהקבוצה הצהובה גם הפסידה במשימה הראשונה, כך שנראה כי המודח הראשון כבר ידוע, אלא אם יהיו הפתעות ברגע האחרון, כי בהישרדות כמו הישרדות, לעולם לא נדע עד רגע ההכרזה של גיא זוארץ.