משחקי גביע העולם בכדורגל לשנת 2022 מתקרבים אל סופם, והצופים הישראלים נדבקים אל המסך, וכאשר מחר היום (ראשון) המשחק הגדול והגורלי מכולם: הגמר בו יתמודדו ארגנטינה מול צרפת. רגע לפני האירוע המכונן, בערוצים המסחריים השיקו עונות חדשות לשני פורמטים גדולים, "הזמר במסכה" ב"קשת 12", "הישרדות ב"רשת 13", בעוד ב"כאן 11" נאבקו קרואטיה ומרוקו על המקום השלישי במונדיאל.

ימי השידור של משחקי גביע העולם בכדורגל מהווים תקופה חלשה בטלוויזיה המסחרית הישראלית, כאשר צופים רבים נודדים אל תאגיד השידור הציבורי כדי לצפות במשחקים, ומשאירים את "קשת 12" ו"רשת 13" עם נתוני רייטינג נמוכים יחסית. בתקופה זו, לרוב, הערוצים המסחריים גם בוחרים שלא לשדר פורמטים גדולים ויוקרתיים, בגלל הקושי למשוך צופים אל מול חגיגת הכדורגל העולמית.

אמש, נראה כי הערוצים המסחריים שלפו את התותחים הכבדים שלהם, ואולי מוקדם מדי. "קשת 12" שידרה עונה חדשה ושלישית במספר של הריאליטי המצליח "הזמר המסכה". גם השנה פאנל השופטים כולל את שחר חסון, אופירה אסייג, צדי צרפתי, סטטיק ובן-אל תבורי. בתוכנית, 18 מהאנשים המוכרים בישראל מוסווים בתחפושות ענק מושקעות, יתחרו על השואו הבימתי הטוב ביותר - אשר הזמר המסכה הראשון שנחשף היה לא אחר מאשר מגיש הספורט, שהוא גם זמר, יהורם גאון. למרות שמדובר בתוכנית שהביאה על היום נתוני רייטינג טובים, פרק פתיחת העונה הציג נתון יפה אך לא יוצא דופן של 18.9 אחוזי רייטינג ו-496 אלפי צופים.

מולו, השקת העונה החדשה של "הישרדות", שחזרה העונה למתמודדים אנונמיים אחרי כמה עונות של VIP, ב"רשת 13", קיבלה 15.2 אחוזים ו-428 אלפי צופים. המשחק על המקום השלישי בין קרואטיה למרוקו ב"כאן 11" הביס את השקות "הזמר במסכה" ו"הישרדות" עם 19.3 אחוזי רייטינג ו-598 אלפי צופים.

כעת, עם סופם של משחקי גביע הכדורגל, שיגיעו לשיאם היום, במשחק הגורלי של ארגנטינה מול צרפת, שוודאי גם ימשוך צופים רבים אל המסך, הערוצים המסחריים יזכור לבחור "על אמת" את הפורמטים הגדולים שלהם מול הצופים.