הפרק הראשון של העונה ששודר בשבת האחרונה התחיל בהילוך גבוה, עם המון ציפייה לבאות, אבל אמש הגיע הפרק השני של העונה החדשה ומצאתי את עצמי מזפזפת בין הערוצים, ומדלגת על סצנות שלמות. ארוך ומשעמם לעייפה.

עוד משימות, עוד אינטריגות, עוד מילים ריקות שזוכות לפוקוס, אותה דינמיקה מתישה, רק פנים אחרות, של מתמודדים חדשים. בסוף כולם חוזרים לאותם המשפטים ששיננו מעונות הקודמות, ועשו להם העתק הדבק. זה מרגיש כ"כ לא אותנטי, כ"כ לא אמין. אם בעבר יכולנו להתחבר לשורד מסוים ולשנוא את האחר, הפעם כולם נראים דמויות נטולות תוכן שלא יוצרות בי שום רגש.

בעיניי הישרדות יכולה להצליח רק בעונות ה-VIP, כי יש סקרנות לראות אנשים מפורסמים, יצירתיים, שהעבודה שלהם היא במה ופרונט, כאלה שזוכים תמיד ליהנות מאור הזרקורים ואירועי השקות נוצצים, ולפתע שם על האי מתפתלים בעליבותם, בניסיון לשרוד עוד כמה ימים על האי, מאבדים את הביטחון העצמי, מרגישים מאוימים, בודדים ולא אהובים ולא בוחלים באמצעים בכדי לשרוד את המשחק, תחת ניסיונות נואשים לשמור על שפיותם ושמם הטוב שימשיך ללוות אותם אחרי הריאליטי.

אז אמש בשביל החידוש הביאו לנו משימה חדשה, שהייתה כמו משימות העבר רק עם שם חדש. החיים והמוות. גיא שיקר האדם המבוגר והמושכל על האי ניסה לצאת ג'נטלמן כשבחר להתמודד מול גיא רוזן המסוקס והחסון ולא בחר מתמודדת אותה היה מביס בהליכה. הג'נטלמניות עלתה לו במשחק, והוא נאלץ גם למכור לשבט שלו סיפור על משימת ענקים קשה, ובתשובה מעורפלת שהעניק לחברי הקבוצה על תוצאות המשימה הדביק לעצמו תווית של אדם עמום ולא אמין, אז הוא הזמין את כל השורדים לחפש לו בתיק ולראות שאין בו שום פסל חסינות. 

מאיה קיי דוגמנית צעירה ויפהפייה עוצרת נשימה, יושבת על הטייפ קאסט של היפה והטיפשה. ואני בטוחה מבלי להכיר אותה באופן אישי, שהיא הרבה יותר חכמה ובוגרת מאיך שהיא מוצגת על המסך כילדה שלא התבגרה. אבל הטייפ קאסט הוא בדיוק מה שההפקה הייתה צריכה.

דורין דותן מגלמת את הביצ'ית, המתנשאת כזאת שאף אחד לא באמת סובל, לא השורדים על האי, וגם לא אנחנו הצופים. גם אצל דורין אני בטוחה שבחיים האמתיים יש קצת רוך וחמלה וטוב לב ענק, שלא זוכים לספוט על המסך, כי על האי היא משרתת תפקיד בסרט עם שחקנים ועלילה.

אלית היא הקורבנית האאוטסיידרית המבוגרת שבחבורה שאף אף אחד לא רוצה את חברתה. גיא רוזן הוא החייכן האולטימטיבי שהגיע לנצח בכל מחיר, ואילו טל מורד הוא על תקן החתיך התורן שכובש את לבבות הנשים על האי. זוכרים שפרסמתי בבלעדיות כי לפני הרומן עם מאיה קיי, טל מורד ישן כפיות על האי עם גל רובין, אז הנה בפרק אמש נראו הניצוצות הראשונים של ההתאהבות, וגל רובין, הולכת שבי אחרי טל.

היא סימנה אותו כשורד שכדאי להעביר איתו את הזמן על האי ומביעה התלהבות מכל דבר שהוא עושה. ולצערי עד עכשיו לא ראיתי שהוא עשה כלום ושום דבר. ניר רגב על תקן הדתי על האי שמביא את כבוד השם ומתפלל לא משנה לאיזו משימה יוצאים עכשיו. כמו אותו חייל דתי שבזמן שחבריו החיילים עומדים בהקשב מתוח למסדר הבוקר, הוא זוכה לפטור מיוחד כי הוא בדיוק נושא תפילה.

ומאור שושן, שמזכיר לי במראה את השורד קובי מאור, הוא השורד הלא אהוב, קשה לי להסביר למה, אבל זה ככה הוא פשוט לא אהוב. ואם ההפקה לא מנסה לבלבל את הצופים, אז מאור שושן לאחר שהפסיד במשימת החסינות, הוא המודח הראשון של העונה.