התוכנית "הצינור" ב"רשת 13" החלה בתוכנת מגזין על עולם האינטרנט, והפכה במרוצת השנים לתוכנית אקטיביסטית המקדמת אג'נדות חברתיות וכלכליות. בראיון חגיגי למעיין אדם ב-103FM שוחחה עם העיתונאי גיא לרר, המגיש הוותיק של "הצינור" ב-103FM שסיפר על המאבקים אותם הוא מנהל, מהמסך, ולא רק.

"הוצאנו פוסטים עם קריאה ממש לרשויות לעשות משהו, קריאה לצאת ולהפגין. פתאום ראינו שאנשים נענים", סיפר לרר. "הבנו שאם יש לך פייסבוק, ובזמנו היה רק פייסבוק, זה משהו שיכול לגרום לאנשים לעשות דברים. מאז זה צמח והתפתח ובואי נגיד שלנו זה יותר כיף כשעושים דברים שיש להם הקיף והשפעה מאשר רק לעמוד ולדווח. יש גם הרבה ביקורת על הדבר הזה כי אומרים שעיתונאי צריך רק לדווח ולתת לציבור לשפוט, אבל אנחנו עושים את זה קצת אחרת", הסביר.

יש רגעים שאתה מפחד שיהיה לך הקיץ של אביה?
"תמיד. תמיד בלילה שלפני אני חולם שאני עומד שם לבד או בכיכר או בהפגנה. לאורך ההיסטוריה היו גם כאלה, אבל חשוב מאוד לא לתת לפחד להיות משהו שמשתק אותך או גורם לך לעשות פחות", הודה לרר. "בכל פעם שקורה משהו רע ומישהו משיב מלחמה אתה אומר 'וואו איזה כאב ראש מה הייתי צריך את זה?', כשמישהו מסתכל לך בעיניים, ומסביר כמה חשוב לו מה שאתה עושה, אתה כמעט כלוא בתוך הפוזיציה הזו שקשה נורא לצאת ממנה. זו תחושה שאתה שליח של משהו. כמעט אף אחד לא מתעסק בשקל לשקל שחשוב לאנשים היום".

האם העבודה משתלטת על חייו האישיים?
"העבודה שלי היא לא באמת עבודה. אני חי אותה ואוהב אותה. התחושה שלי היא שאני הולך לעשות משהו שאני אוהב וחשוב לי וזו פריבילגיה אדירה מעבר להכל".

מהו ההישג הכי גדול של התוכנית?
"ביקשנו מאנשים לתרום את הקנאביס שלהם לטובת ילדים מפרכסים. הסתובבנו כמה חברה ואספנו כמויות קנאביס כאלה, שאם היו עוצרים אותנו היינו יושבים הרבה שנים בכלא. זה לא עשה איזה רעש ואיזה שינוי או משהו כזה אבל זה היה כל כך מחשמל שאני בחיים לא אשכח את זה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM