בוגי יעלון התארח אמש אצל אופירה וברקו, בפעם המי סופר כבר. במזל היו לי כמה כדורי הרגעה בבית, אחרי שהוא הצליח להכניס אותי לפאניקה מוחלטת, כשאמר במילים כאלה או אחרות, שנצפה לחורבן הבית השלישי אם ביבי יישאר בשלטון. לשאלה של אופירה האם הוא יעדיף שנתניהו יילך לעיסקת טיעון והתנאי ההכרחי יהיה שהוא יוותר על הכיסא, הוא ענה במרומז ובחצי פה, שאפילו זה עדיף על פני המשך כהונתו כראש ממשלה. בוגי אף טען שלפיד וגנץ לא יצליחו לשמש כאופוזיציה חזקה, אלא אם כן הם יקבלו תגבורת מבחוץ, כמו מחאת המונים של הציבור, שהוא בעצמו, מתכוון ליזום ולהוביל. בוגי הודיע שהוא יוצא למאבק שונה ממאבקים בעבר, בהם הוא נלחם כנגד אוייב חיצוני. הפעם הוא יוצא להיאבק נגד אוייב פנימי. 

למי הוא התכוון? קל. לסמוטריצ'ים ולבן גבירים. והאמת? המצב מדאיג, אפילו את הליכודניקים. אני בטוחה שבביתם הפרטי כשאף אחד לא רואה, הם תופסים את הראש ושואלים, מה לעזאזל קורה פה? לאיזה ברוך נכנסנו? מה לעזאזל רוצה הסמוטריץ' הזה? לחוקק חוק מיותר לחלוטין, שיאפשר לנותני שירות למיניהם, לסרב ולהעניק שירות למי שלא ימצא חן בעיניהם, כי הוא לא דתי מספיק, גברי מספיק או מחזיק בדעות שלא תואמות לשלהם? הרי בחו"ל, כאשר אנטישמי כותב על דלת החנות שלו שהכניסה אסורה לכלבים ויהודים, אנחנו צועקים גוועלד. אז מה יכתוב אותו מוכר של ניידים למשל? שהכניסה אסורה לבעלי חיים ולכל מי שרוצה לרכוש טלפון חכם? בכנות אני אומרת לכם, שהסמוטריץ' הזה מפחיד אותי, יותר מבן גביר ואקדח הצעצוע שלו, למרות שגם בן גביר תבע מנתניהו לחתום על הסכם שאומר, ש"הסתה לגזענות" כבר לא תהיה עילה לפסילת התמודדות לכנסת, הסכם שעולה ממנו ריח מסריח יותר מהריח בשירותים הציבוריים בתחנה המרכזית.  

קשה לי להאמין שכמה אנשי ליכוד, עם מינימום כבוד לערכים ומוסר, לא מגרדים לעצמם בפדחת ברגע זה, נבוכים ותוהים האם כל החוקים המפוקפקים האלה, היו באמת משאת נפשם כאשר הם הלכו לבחירות, וכל כך רצו לנצח על מנת להקים את הממשלה הבאה. קשה לי להאמין שנתניהו עצמו ישן טוב בלילות עם כל הדייסה התפלה הזאת שדוחפים לו בכוח לגרון, כל היצורים ההזויים האלה שנחתו עלינו מהמאדים והחליטו להפוך לנו סדרי עולם.

ואני שואלת. נגיד שאופירה וברקו, או ההפקה של ערוץ 12 היו מצליחים לשכנע נציגים מהליכוד לבוא להתארח באולפן של הצמד, אתם באמת חושבים שהיה קורה נס חנוכה ולפתע הם היו משפריצים לכל עבר מה באמת הם חושבים, ומרוב הכנות שתישפך, כמעט ניחנק מהשתהות, ולא חלילה מסופגניות דביקות?

חוץ מזה, שגם אם הם יואילו בטובם להגיע לאולפן, הרי כל טיעון או טענה שהמראיינים יעלו בפניהם, הם בקלות יכולים להפריך, עם טיעון משלהם שאפילו יישמע צודק והגיוני. על פי מה שקראתי בערוץ חדשות מסוים, סמוטריץ', טוען להגנתו, שאותה הצעת חוק שלו, שכל בעל עסק יהיה רשאי שלא לתת שירות לאדם, רק בשל הסיבה שהדבר נוגד את אמונתו הדתית של בעל העסק, היא תקינה לחלוטין. הוא טוען, שלהיפך, מה שקורה בפועל, הוא שהחילונים כופים את אורח החיים שלהם על הדתיים. 

מה אמרתי לכם? אפשר בקלות להפריך כל טענה, ואפילו ולהפוך אותה ככלי לנגח את הצד השני.  

אז על מה אנחנו מתלוננים שהליכודניקים לא עולים לרגל בהמוניהם לסלון של אופירה וברקו? מה זה ייתן? ממילא לא נצא מסופקים מכל מה שהם ינסו למכור לנו. אז שיישארו בבית, ויתנו לנו לצפות בשקט ב"אמילי" בפריז, וכל האאוטפיטים המשוגעים שלה. 

וד"א, אני לא רואה שהם עולים לרגל לאולפנים אחרים עם מראיינים אחרים, ואני שואלת למה זה  קורה? הרי ניצחתם בבחירות, אז אדרבה, בואו לחגוג את נצחונכם באולפנים ותשכנעו אותנו בצדקת דרככם. אם זה לא קורה, הייתכן שאתם מעדיפים לא להתעמת עם שאלות קשות, כי אתם יודעים שלא תוכלו לספק תשובות נאותות?

בכל מקרה, אצל אופירה וברקו, לא קיבלנו אמש הרבה תשובות, אבל הרבה חומר למחשבה ושאלות מטרידות, היו למכביר.

אחת מהן: איך בדיוק סמוטריץ', שאמור להיות שר האוצר, ישכנע את אותה קרן העושר הנורבגית, להמשיך ולהשקיע בישראל את המיליארדים שלה, כאשר הוא מוקצה בעיניהם בגלל השקפת עולמו?

ואם סמוטריץ' ימשיך במעלליו שרבים, אפילו מקרב חברי הליכוד, רואים בהם טרלול מוחלט, מה יקרה אם עוד קרנות וחברות מלבד הקרן הנורבגית, יחליטו להחרים אותנו ולא ירצו יותר להשקיע בישראל, והכלכלה תלך פייפן? אם זה יקרה והכלכלה תקרוס, מה תעשה אותה משפחה קשת יום שבקושי גומרת את החודש וברוב תמימותה חשבה שהמהפך בבחירות ישים קץ למצוקתה?

קצרה היריעה מלהכיל את כל המחשבות שמתרוצצות לי כרגע בראש, ביניהן, הכעס שיש לי על גנץ ולפיד, שבהם בחרתי, ובמקום להשמיע קול חזק ברמה, מנסים פה ושם לעשות שרירים ולהשמיע אי אילו מחאות, שנשמעות כמו ציוצים רפים של ציפור קטנה שנתקלה בחלון הזכוכית שלי וחטפה זפטה חזקה בראש.  

בכל מקרה, המצב שאנחנו נמצאים בו היום, מזכיר לי את אותו חולה שסבל מכל המחלות בעולם, ועדיין נשאר בחיים, אך ורק בגלל שאותן מחלות, כל כך הסתכסכו ביניהן, שבסוף שכחו ממנו. 

ובכל זאת, בחתירה שלנו לאמת, גילינו קמצוץ ממנה, דווקא מכיוונו של ראש הממשלה המיועד. סוף סוף אנחנו יודעים מה נתניהו באמת חושב באנגלית צחה, על הדתיים: שהם לא עובדים ורק עושים הרבה ילדים.