בשבוע שעבר הסתיימו משחקי גביע העולם בכדורגל לשנת 2022 שגרמו לצופים הישראלים להדבק אל המסך. בשבת האחרונה, רגע לפני שארגנטינה הביסה את צרפת המשחק שלא יישכח, בערוצים המסחריים השיקו עונות חדשות לשני פורמטים גדולים- "הזמר במסכה" ב"קשת 12", "הישרדות ב"רשת 13", כאשר הריאליטי המוזיקלי ניצח. אמש, שתי התוכניות הגדולות חזרו לזירת הקרב ו"הזמר במסכה" הגדילה את הפער.

ימי השידור של משחקי גביע העולם בכדורגל מהווים תקופה חלשה בטלוויזיה המסחרית הישראלית, כאשר צופים רבים נודדים אל תאגיד השידור הציבורי כדי לצפות במשחקים, ומשאירים את "קשת 12" ו"רשת 13" עם נתוני רייטינג נמוכים יחסית. בתקופה זו, לרוב, הערוצים המסחריים גם בוחרים שלא לשדר פורמטים גדולים ויוקרתיים, בגלל הקושי למשוך צופים אל מול חגיגת הכדורגל העולמית. כעת, נראה כי הערוצים המסחריים נכנסים לקרב ענקים.

פרומו הזמר במסכה, באדיבות קשת

בפרק ההשקה, בשבת שעברה, "קשת 12" שידרה עונה חדשה ושלישית במספר של הריאליטי המצליח "הזמר המסכה" עם פאנל השופטים כולל את שחר חסון, אופירה אסייג, צדי צרפתי, סטטיק ובן-אל תבורי, ופרק פתיחת העונה הציג נתון של 18.9 אחוזי רייטינג ו-496 אלפי צופים. מולו, השקת העונה החדשה של "הישרדות", שחזרה העונה למתמודדים אנונמיים אחרי כמה עונות של VIP, ב"רשת 13", קיבלה  15.2 אחוזים ו-428 אלפי צופים. אמש, נראה כי הריאליטי של קשת החל לבסס הובלה.

הפרק השני ל"הזמר במסכה", בו נחשף כי את דמותו של החתול ממלא חבר הכנסת בועז ביסמוט, לאחר שאופירה אסייג רמזה לפני שלושה חודשים בתוכנית "אופירה וברקוביץ'" כי היא וביסמוט יגרמו "לאדמה לרעוד". הפרק המדובר הביא ל"קשת 12" 18.6 אחוזי רייטינג ו-570 אלפי צופים, נתון מרשים במיוחד, שמהווה ירידה של 0.3 אחוזים בלבד מבפרק הפתיחה. 

ראיון עם מאיה קיי בהשקת "הישרדות" (צילום: קיץ ברבנר)

באותו הזמן, הריאליטי היוקרתי של "רשת 13", הישרדות, הציג פרק שלישי, בו התקיימה ההדחה הראשונה, וספג ירידה משמעותית הרבה יותר מהשבוע שעבר, וסיכם את הערב עם 10.7 אחוזים בלבד ו-314 אלפי צופים. במקביל, ב"כאן 11" בחרו לשבץ מול התוכניות הגדולות שידור חוזר של "טאבו" עם חנוך דאום, והסתפקו בנתון של 2.6 אחוזים ו-62.2 אלפי צופים בלבד.

ברצועת החדשות, הובילה אמש מהדורות "קשת 12" שקיבלה  13.9 אחוזי רייטינג ו-412 אלפי צופים על מהדורת "רשת 13" שקיבלה  7.6 אחוזי רייטינג ו-232 אלפי צופים, בעוד שמהדורת החדשות של "כאן 11" קיבלה 3.6 אחוזים ו-98 אלפי צופים.