סיפורם הנשכח של לוחמי המחתרות אצ"ל ולח"י שגורשו למחנה מעצר מבודד באפריקה בשיאה של מלחמת העולם השנייה, ושהו בו לצד עצירים איטלקים ונאצים, יוצג בסדרה החדשה "קרתגו" מותחן דרמתי פסיכולוגי. בתאגיד השידור אומרים כי מדובר הפקת ענק שצולמה במחנה מעצר, שהוקם במיוחד עבור הצילומים שנערכו בקולומביה. מאז עליית הסדרה עלו לא מעט טענות כלפי אי דיוקים היסטוריים וכעת נראה כי הסערה סביב העניין עולה מדרגה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התסריטאי והבמאי רשף לוי, שכתב יחד עם אחיו ינץ לוי והתסריטאי תומר שני, ספג ביקורת מצד העיתונאי אראל סגל בתוכניתו בערוץ 14. סגל יצא נגד הכיתוב בתחילתו של כל פרק "מבוסס על סיפור אמיתי": "זהו שאין שום דבר אמיתי ב'קרתגו', מלבד זה שהיה מחנה בשם קרתגו ושהו בו גיבורי האצ"ל והלחי. הסדרה לא מעוותת רק את המציאות וממציאה עולם אחר, היא עושה ללוחמי החירות היהודים שהוגלו ונכלאו במנחה - עוול מוחלט".

כמו כן, ציין סג"ל כי בסוף השבוע שעבר העביר פרופ' אריה אלדר ביקורת על הסדרה וכתב: "אפילו שקרן כרוני לא היה מספר כי במחנה עצורי המחתרת הוחזקו גם שבויים נאציים, שאיתם נאבקו אבל גם התרועעו, עשו עסקים, ותכננו בריחות משותפות. גם שקרן מובהק לא היה מספר שעצורי אצ"ל ולח"י ניסו לרצוח אלו את אלו".

לוי הגיב בפוסט בפייסבוק: "אראל סגל טוען בפטריוטים בערוץ 14 שאבא שלי לא היה בלח"י. הנה תמונה של אבא שלי ביום השחרור שלו ממחנה המעצר הבריטי באפריקה. הוא עומד מימין, עם שפם וכובע וחליפה אחת שהבריטים נתנו לכל עציר להצטלם איתה. אם אתה צריך, אראל, יש לי גם תמונה שלי מסוף מסלול, למקרה שבא לך להמציא עוד פרטים ביוגרפיים חדשים על המשפחה שלי – תוכל להגיד שזה לא מגלן שזה אני במחנה אימון של החמאס. הילדה שלי רוצה שאני אתבע אותך. זה לא יקרה בחיים. אני אומר לכולם: תוכניות קומיות פיקטיביות כמו הפטריוטים וקרתגו הן לא מקום לקבל ממנו מידע היסטורי אמין אף פעם".

בדבריו של סג"ל לא הוזכרה טענה כי אביו של לוי לא לקח חלק בלח"י. והעיתונאי הגיב: "לא אמרתי שאני אומר שהוא לא היה בלח"י, אלא יאיר שטרן, בנו של אברהם 'יאיר' שטרן אמר זאת. שלא מצאו רישום שלו כאיש לח"י. אני כמובן לא יכול להכריע בנושא. ציטטתי את שטרן".