ריבים, חילוקי דעות, יציאות זועמות מהמליאה, ירידה לפסים אישיים מדי, כל זה יגיע היום בשעה 11:00 בדיוק לסיומו ויתנקז למילה שתחזיר את כולנו לפלאשבקים מהטירונות – ההשבעה. אז כן, השבעת הכנסת סוף סוף הגיעה לפתחנו, קשה לדעת איך, ולצד חברי הכנסת הנרגשים יותר או פחות התארגנה לרגע המיוחד גם ליגת ארץ נהדרת, שניסתה לסדר את הבלגן לפני שהכל שוב יוצא משליטה. 

ראשון היה מנצח התזמורת שבירך על המוגמר. נתניהו, שיחזור היום להיות ראש הממשלה של מדינת ישראל, אליו הצטרפו סמוטריץ' ובהמשך רעייתו שרה, הזכיר לכולנו כמה חיכה לרגע הזה ובאותה נשימה התנער מכל מה ששותפיו הקואליציוניים אמרו במהלך השבוע החולף. ועל הדרך גם בנו. בין התנערות להתנערות שהייתה ללא ספק מעט מדי ומאוחר מדי, הצטרף לאולפן שר השיכון והבינוי המיועד יצחק גולדקנופף, עם צרור מפתחות שלא מבייש אב בית של מקיף שש שנתי. את הסיבה אתם ודאי יודעים – הפרסום שחשף את הנכסים הרבים שיש בבעלותו, ממש לא באישור וכחוק. משבר דיור? נניח. אגב, אם גדלתם גם אתם על הספר האלמותי 'דירה להשכיר', ודאי תאהבו את גרסתו המיוחדת להשתלשלות האירועים. רמז: הדיירים נאים בעיניו. 

ואיך אפשר בלי גולת הכותרת שנדחקה לצד של הצד בבחירות האחרונות – חברי הכנסת של הליכוד שציפו לתפקידים מרשמים, וקיבלו, בערך, עשירית מהתקוות הגדולות? מירי רגב, ישראל כץ, דודי אמסלם ובהמשך גלית דיסטל־אטבריאן הגיחו לוועדה מיוחדת בהובלתם של בני הזוג נתניהו, וגילו, קצת כמו במציאות, שלא נותר יותר מדי מהשלל. אמיר אוחנה לעומת זאת, יו"ר הכנסת הנכנס, התחמק מהשאלות המובנות מאליו על דרישת הציונות הדתית לתקן את חוק איסור האפליה, והשיב בסולו גיטרה. גם טוב. 

אפרופו אפליה, ח"כ אורית סטרוק הגיעה בצלמה ובדמותה להביע את דעתה על החוק, והדגימה, בסאטירה שהייתה מורכבת לצפייה כמעט כמו סודוקו קשה עם עט מקולקל, איך אפשר לדעת בדיוק למי לתת שירות. ודי לחכימא ברמיזא. 

אגב, תכננתם לספור לאחור ולציין את שנת 2023 בקצת מוזיקה וכוס קאווה מבעבעת ופושרת? אחרי שהממשלה בגרסת ארץ נהדרת ספרה כמה מאות אחורה, פרצה לאולפן יחידת הקומנדו למניעת חגים נוצריים בישראל – הלוא הוא העיתונאי ומגיש הרדיו ינון מגל וכוכבת הרשת נטלי דדון. תחשבו פעמיים לפני שאתם קונים עץ חג מולד חמוד שהוא בעצם גם מנורת לילה. לא חשוב שמות. 

לסיום חגיגות הממשלה, הסילבסטר, וחוסר הוודאות שביניהם, הכרנו בסדרת כתבות חדשה משפחה סטנדרטית בחולון. אז מה מיוחד בה אם היא כה סטנדרטית? אז ככה. כשאם המשפחה הלכה לעולמה, היא החליטה לא להפוך את הפרידה לסיבה בגנה ילדיה לא ידברו 30 שנה, והכריזה תחרות על הדירה שהותירה: מי שעוזב את הנכס אחרון, הוא הזוכה. אם תרצו, הישרדות באי הנפטלין והריח הדחוס. מי יקבל את הדירה המאובקת לידיו? לא נותר לנו אלא לגלות, וליהנות בינתיים מהאנשים שכיף לצפות בהם, אבל ממרחק בטוח.