אמש, במהדורה המרכזית של חדשות 13, עלתה סדרת כתבות חדשה של הילה קורח, העוסקת בחינוך מיני ובשאלה: "למה אנחנו לא מדברים עם הילדים על מיניות?" נראה כי עוד בטרם שידור הסדרה, הסדרה הצליח לעורר את חמתם של צופים רבים, שהגיבו לה ברשתות החברתיות וכתבו שיוצריה הם "סוטים ופדופילים". בראיון ב-103FM סיפרה קורח על הקושי לדבר על הנושא עם הילדים, והמגזרים בהם האתגר גדול אפילו יותר. 

סדרת הכתבות החדשה של הילה קורח היא ללא ספק עליית מדרגה

בתיאור של סדרת הכתבות נכתב: "ההורים של היום יכולים להיות נבוכים ולהמשיך לדחות שיחות אינטימיות עם הילדים, אך בזמן שאנחנו לא יוצרים קשר, הילדים צורכים את המידע מגוגל ומהפורנו, וזה קורה הרבה יותר מוקדם ממה שאתם חושבים. איך מתגברים על המבוכה ולא מתעוררים מאוחר מדי?".

"באמת שגם אני לא כל כך ידעתי. אחת השאלות שהכי סקרנו אותי, זה איך בכלל מתחילים כשאין את התשתית של השיחה הפתוחה בבית. זאת אומרת, פתאום להתחיל לדבר על הנושאים האלה, זה נראה לי לא טבעי ואפילו יכול לעשות יותר נזק מתועלת".

זה כאילו נעצרנו לפני 50-40-30 שנה ושום דבר לא התקדם
"אני חושבת שהרבה דברים התקדמו, וגם הפרק של הערב מאוד ממחיש את זה. היום אנחנו מדברים עם המגזרים היותר שמרניים. הלכנו לבדוק מה קורה אצל החרדים, הדתיים והערבים. אני חייבת להגיד, שמבין שלושת המגזרים האלה - אצל הדתיים יש את ההתקדמות הכי גדולה, ובאמת רואים את השיח הזה מתחיל לחלחל בקטנה".

View this post on Instagram

A post shared by Hila Korach (@hilakorach)

איך זה בא לידי ביטוי?
"קודם כל, דיברנו עם מדריכת מיניות דתייה שעוברת אולפנה-אולפנה ומדברת עם הבנות שם. יש קולגות גברים שעובדים בישיבות. רואים את השיח, לעומת החברה הערבית, שגם שם נעשה איזשהו מאמץ קטן, אבל שם, באמת, המצב הרבה יותר קשה. בכלל, גם במשפחות חילוניות, אנחנו רואים יותר. אנחנו כל הזמן לומדים מהדברים שההורים שלנו עשו איתנו. אנחנו רצינו לפתוח את זה למשפחה שלנו, כי אצלנו במשפחה לא דיברו על זה, אבל אנחנו לא כל כך מדביקים את הפער. הדברים שהילדים שלנו מתמודדים איתם היום, זה כל כך שונה ממה שאנחנו התמודדנו איתו".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm