עם התקרבות מועד הכרעת הדין במשפטו המחודש של רומן זדורוב, משתחררות הצצות ראשונות מהפרק החדש "צל של אמת: ההכרעה" שישודר מיד עם ההכרעה ב-HOT8 וב-HOTVOD. הפרק החדש, שאורכו כ-75 דקות, מתאר לראשונה את השתלשלות האירועים מנקודת מבטו של רומן זדורוב, שנתן ראיון ראשון ובלעדי ליוצרי הסדרה (שחלקים ממנו נחשוף כאן לראשונה). 

במהלך 15 השנים אותן ריצה זדורוב בכלא, הוא הפך לאחת הדמויות המוכרות במדינה, ונדמה כי לכל אדם בישראל יש דעה נחרצת לגבי שאלת אשמתו. עבור רבים מדובר באדם תמים שהורשע לשווא, בעוד שעבור אחרים הוא רוצח ילדים אכזר. עם זאת, כמי שהיה עד לא מזמן עבריין מורשע במאסר, נמנע מרומן לקחת חלק בדיון הציבורי בנוגע אליו, והוא מעולם לא זכה לספר את סיפורו - עד עכשיו. הפרק החדש נותן לראשונה קול לאדם שכולם חושבים שהם מכירים, אבל אף אחד מעולם לא שמע.

לצד זדורוב עצמו, יופיעו בפרק מספר רב של מרואיינים נוספים, בהם ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, עו״ד ירום הלוי שמייצג את זדורוב בהתנדבות מזה שנים רבות, סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן ז"ל - שזה הריאיון האחרון שנתן בחייו, בטרם נפטר מסיבוכי קורונה - ועוד רבים וטובים.

צל של אמת (צילום: מתוך צל של אמת)

לקראת צאת הפרק החדש, HOT8 שחררו לפרסום שני קטעים מתוכו, הכוללים טעימות ראשונות מתוך הראיון הבלעדי של זדורוב: בקטע הראשון, רומן מדבר על תחושותיו בעקבות שחרורו למעצר בית אחרי 15 שנה בכלא. 

"אני יצאתי אחרי 15 שנה שהייתי בבית סוהר, וזה פשוט לא ייאמן, הכל חדש, כאילו אתה חזרת מחיים שאתה לא מכיר שום דבר", אומר זדורוב. "הכי התגעגעתי למשפחה שלי, לילדים, לאשתי, לאמא. מתי לקחו אותי מהמשפחה, איבדתי את הילד. אני חזרתי, אני לא גידלתי אותו. קשה להסביר לך מתי אותך לוקחים ואתה איבדת הכל בשניות. אלה רגשות שאני לא יודע איך להסביר, אני אפילו ברוסית לא אצליח להסביר לך מה שאיבדתי. לקחו חיים שלך, תבין ככה, בשפות פשוטות".

רומן זדורוב (צילום: צילום מסך מתוך צל של אמת)
רומן זדורוב (צילום: צילום מסך מתוך צל של אמת)


"הנפש שלי, אני בן אדם רגיש, אולי פיזית אני חזק אבל בנפש שלי אני חלש", מוסיף זדורוב. "ואני חושב שהגיע איזו נקודה כזאת מהמצב, שאני בלי עזרה, אני מרגיש בודד, אני פשוט נשברתי, ואמרתי ככה לעצמי: מצד אחד, מאסר עולם לשבת על תיק שלא עשיתי שום דבר, לא רוצה. אבל מצד שני אני לא יכול להוכיח את חפותי, פשוט לא יכול. אפילו שאני יודע שאני חף מפשע, פה אין מה לעשות, אין ברירה. איפה אני אפנה? אין למי לפנות, אין עם מי לדבר. ובגלל זה הודיתי אפילו שידעתי שאני חף מפשע".

בקטע השני מסביר סגן ראש השב"כ לשעבר, יצחק אילן, מה גרם לו לעזוב את כל עיסוקיו ולהצטרף בהתנדבות לצוות ההגנה של זדורוב. יוצרי הסדרה מוסיפים: "יצחק התראיין אלינו ב-2020, שבועות לפני שנפטר בטרם עת מסיבוכי קורונה. הוא לא זכה לראות בימי חייו שעבודתו נשאה פרי, ושבקשתו של רומן למשפט חוזר התקבלה חודשים ספורים לאחר שהלך לעולמו. לכן החלטנו להקדיש את הפרק החדש לזכרו".

ציטוט של יצחק מתוך הקטע: "אני גיליתי עניין בתיק זדורוב רק אחרי שראיתי את הסדרה 'צל של אמת'. אני הבנתי שוואלה, יכול להיות שבן אדם חף מפשע יושב בכלא. והלכתי בדרך המלך, פניתי לעורך הדין שלו. אמרתי לו: תקשיב, אני מבין בחקירות, אני מבין רוסית, אני רוצה להתנדב בתיק הזה ולעזור לך ככל שאני יכול. ישבתי יום ולילה, יום ולילה, והגעתי למסקנה חד-משמעית: רומן זדורוב חף מפשע, הוא לא רצח את תאיר ראדה. מדובר בהודאת שווא כל כך מוחשית, כל כך ברורה - אומר את זה אחד ששמע הרבה הודאות שווא, כולל ברציחות".