דנמרק זה לא מה שחשבתם. גם בארץ הסקנדינבית הקרה צריך לדעת ממי אתם רוצים להתגרש ואיך לעשות את זה נכון. כריסטיאן, בעל חברה מצליחה, נשוי לליאונורה ואב לנער בגיל העשרה, מנהל רומן ממושך עם קסניה, עובדת מוכשרת בחברתו. קסניה דורשת שייפרד מאשתו וימסד את הקשר ביניהם. ליאונורה אומרת לו שאם יעזוב אותה תגלה למשטרה על מעילה שביצע לפני חמש שנים כשהעסק צלע. קסניה מתעקשת. כריסטיאן מחליט לחסל את אשתו האהובה. הניסיון נכשל. ליאונורה מגלה. עכשיו היא דורשת שיחסל את המאהבת. וההמשך יתגלה בסרט "LOVING ADULTS" שבאמת לא חייבים לראות אותו. משהו לגמרי לא בסדר בממלכת דנמרק.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

# לראות או לוותר: אפשר לראות. עדיף לראות סרט אחר.
 
מכבי ת"א נגד עירוני ק"ש, 31.12.22, ספורט 2

נסע כבר איביץ’? בטוח שלא יחזור? אפשר לנשום לרווחה?

כבר הלך איביץ'? כבר המריא מכאן? בטוח שלא יחזור? מדור זה נכתב לפני עזיבתו המובטחת של מאמן מכבי תל אביב לאימון קבוצה ברוסיה, ובתקווה גדולה שדבר לא ישתבש ובפעם הבאה שנראה אותו כאן יגיע כתייר ולא יתקרב למשרד מאמן מכבי תל אביב.

איביץ' הוא מאמן בין שמרן לתמוה. הוא מגיע עם תוכנית מהבית - בדרך כלל לא מעניינת - ולא מניח לכל מציאות שמתרחשת מול קצה אפו ממש לשנות אותה. הוא מבצר את ההגנה מול קבוצות חלשות ממכבי תל אביב, ומחליש את ההתקפה מול הגנות על סף קריסה. אי אפשר להבין למה הוא מתנהג ככה. רוחשים לו בישראל מין הערצה כאילו מדובר באפיפיור לפחות שלא מסוגל לטעות, שאלוהים לוחש לו ישר באוזן איך לעשות דברים, אבל האמת היא שהוא איננו כזה. הוא בסך הכל מאמן בינוני שטועה שוב ושוב ואף אחד לא צועק שהמלך איביץ' בסך הכל די עירום.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

קחו למשל את אוסקר גלוך. לא תמצאו מאמן ישראלי שיספסל את אוסקר גלוך מחציות שלמות, שלא לדבר על 60 ו־70 דקות. גלוך הוא השחקן המרהיב בארץ. הוא גאון כדורגל צעיר שיודע להוציא מים מסלע. הוא פריבילגיה נדירה למאמן שיש לו שחקן כזה בקבוצה. כשאיביץ' לא מעלה אותו בהרכב, הוא קושר למכבי רגל אחת מאחור. כשאיביץ' נתקע ומחכה עד לדקה ה־70 כדי להעלות את גלוך למגרש, הוא קושר למכבי את הרגל השנייה. וכשהוא מוריד את זהבי חמש דקות לסיום, כשמכבי נזקקת נואשות לשער, הוא גם מניח רטייה על שתי העיניים של הקבוצה.

אי אפשר להבין מהלך כזה. המציאות תובעת בצרחות ניהול משחק הגיוני ותוקפני, ואיביץ' משייט לו ביקומים שלווים משלו. ברק בכר, מאמן מכבי חיפה, לא היה מניח למשחק לברוח לו ככה מהידיים. הוא היה מתחיל להפוך עולמות כבר בדקה ה־30, מחליף שחקנים בלי למצמץ, וככה לוקח אליפויות כבר שתי עונות רצוף ובדרך הבטוחה אל השלישית. בטח כשאיביץ' מפנה לו את הדרך בנמנום.

איביץ' עוזב כשמכבי תל אביב רחוקה שש נקודות - שני ניצחונות - ממכבי חיפה. בשני המשחקים האלה איביץ' היה אחראי ישיר לאובדן הנקודות בתוכנית ובניהול משחק. מזלנו, הצהובים, שהוא עוזב. גם מזלו שהוא עוזב. אם זה היה נמשך ככה, לא בטוח שלגולדהאר הייתה סבלנות לתת לו לקלקל את צעצוע המיליונים שלו.

 מכבי תל אביב נגד קש  (צילום: מאור אלקסלסי)
מכבי תל אביב נגד קש (צילום: מאור אלקסלסי)