אם בעבר חברי הליכוד נמנעו מלהתראיין אצל אופירה וברקו, נראה שהפעם הם מתחילים להגיע בטפטופים, ולאו דווקא אלה הממורמרים שלא קיבלו תפקידים, כמו דני דנון שביקר באולפן לפני שבוע ורמז ברורות שהוא מאוכזב, אלא גם החברים המרוצים, כמו מיקי זוהר, שאתמול אצל הצמד, זהר וזרח מסיפוק על הג'וב החדש כשר התרבות והספורט. ברקו החמיא ופרגן לו שהוא באמת אחלה ושהוא מאד השתנה בשנה האחרונה והפך ליותר ממלכתי ומתון ובאמת כל הכבוד. 

מחרימים את אופירה וברקו: הטעות הגדולה שעושה מפלגת הליכוד
נציגי הליכוד אצל אופירה וברקו הציגו את פניה האמיתיות של מצביעי הימין

אני אישית חושבת, שנמר לא יהפוך בקלות חברבורותיו ואם מיקי זוהר אימץ לחיקו את שלושת הכאפים: כוח, כסף וכבוד, הוא יעשה הכל על מנת להשיג אותם, וישחק אותה ממלכתי וידבר בנעימות ובמתק שפתיים ויתאמן למול הראי לפני כל ראיון, על מנת למכור לנו אישיות אמינה, שוחרת שלום ואוהבת אדם, אפילו את האשכנזים שאת האוכל שלהם הוא שונא, כפי שהצהיר ב"מטבח מנצח". 

ובמסגרת המאמצים להשיג כוח, כבוד וכסף, וכל ההצגה הזאת של ממלכתיות שהוא מפגין לאחרונה, הייתי מציעה לנתניהו שישים עין על הבחור, שלדעתי ביום בהיר אחד יפתיע ויודיע שהוא מתחרה על המקום הראשון בליכוד, ועד כמה שהתרשמתי, נתניהו לא ממש משתגע על אלה בליכוד שפוזלים לעבר התפקיד שלו. 

תגידו שאני מנסה לסכסך? אז? כולם פה ממילא מסוכסכים עם כולם, וכל אחד עושה ואומר מה בראש שלו, אז גם לי מותר קצת להשתעשע ולהוסיף אש למדורה. אולי אם היא תגדל ותתעצם, יבואו סוף סוף מכבי אש אמיצים, טובים וישרים (לא כמו הפוליטיקאים המושחתים) וינסו לכבות אותה אחת ולתמיד.

מיקי זוהר אמר אתמול אצל אופירה וברקו, שכשר התרבות, הוא לא יתן כסף לאמנים שיציגו ביצירותיהם את ישראל באור שלילי. לא חשיבה מקורית במיוחד. בזמנו מירי רגב כבר אמרה את זה לפניו.  ואני תוהה, מה יעלה בגורלה של התרבות, אם היא תפחד להרים ראש ולהצביע בשקיפות על תחלואים וצרות בחברה הלא בריאה שלנו? מה יקרה לחופש הביטוי שתמיד היה יקר לנו ואותו חלק בעולם הנאור הוקיר אותנו על כך?

מעבר לכך. כשמיקי זוהר מצהיר שהוא לא יתן כסף לאמנים סוררים לטעמו, האם הם לא חלק מאותו עם שמשלם מסים ושבזכות אותם מסים, הוא, מיקי זוהר יושב היום על כיסא מרופד בכבוד, כוח וכסף? 

ובמה חידש מיקי זוהר כאשר נשאל האם הוא מרוצה מכל החוקים המפוקפקים שהממשלה רוצה לחוקק ומפיסקת ההתגברות וכו'? הוא ענה באותה תשובה שמספקים היום חברי הליכוד והשותפות שלה, שלי ד"א יצאה כבר מכל החורים, והיא: שרוב העם בחר בימין ובליכוד ולכן יש הצדקה לכל מהלך שהם יחליטו לעשות. "לא ניתן יותר" אמר מיקי זוהר, "שהמיעוט ישלוט ברוב".  

אז קודם כל, לא מדובר במיעוט קטן. וגם אם, מה בעצם אתה אומר? שאותו מיעוט יילך לעזאזל והעיקר שאתם תחוקקו מה שבא לכם מתי שבא לכם, גם אם הדבר יפגע באותו מיעוט? אם בג"ץ עד היום הגן על אותו מיעוט, אתם תהרסו ותסרסו אותו כי אתם הרוב אז מותר לכם?

ואם אותו רוב קובע, ועכשיו מנסים לנטרל את מערכת המשפט מכוחה, אז אולי גם ניתן לאותו רוב לחוקק חוקים בעצמו, כי הרוב הזה כל כך מלומד ומשכיל ולמד חוק ומשפט בהרווארד ובאוקספורד, בניגוד לשופטים שהם בורים ועמי הארץ. אז בואו נבטל לגמרי את הבג"ץ ואת הוועדות לקביעת שופטים, ועל הדרך גם נפטר סתם כך ללא סיבה, את כל מי שנקרה לנו בדרך שרק העז לחייך לממשלה הקודמת, ושישו ושמחו. 

ברצינות. אם ממילא פיסקת ההתגברות, ברוב של 61 גוברת גם על בית המשפט העליון, אז לא עדיף לסגור לגמרי את הבית הזה ולזרוק את המפתחות לפח הזבל של ההיסטוריה, וכך נחסוך הרבה כסף, על מנת למלא עוד יותר את הכיסים של חברי הכנסת, שהעלו לעצמם את המשכורות, בשעה שיש משפחות שבקושי מחזיקות את הראש מעל המים.

גם נחסוך זמן יקר לוועדות השונות כי ממילא אף אחד לא מתכוון לכבד את החלטותיהם. הרי מירי רגב כבר הודיעה שהיא מצפצפת על החלטת נציבות שירות המדינה שפסלה את מינויו של בן זקן, וככה זה מתחיל. כולם יצפצפו על כולם, אז למה בכלל לטרוח מלכתחילה? לא עדיף לנסוע לוויקנד נחמד בפריז עם בת הזוג? לפיד עשה בשכל. 

האמת, שזה יכול היה להיות מעניין אם כל השופטים, כאות מחאה היו מתפטרים בלי יוצא מן הכלל. אוח, זה היה יכול להיות שוס אמיתי. אבל חלומות באספמיה. והאמת היא, שאני פחות כועסת על בן גביר שעלה להר הבית, מאשר על השופטים עצמם, שלא פצו פה ושתקו כמו חבורת נמושות, אחרי ההודעה הדרמטית של יריב לוין על הרפורמה במערכת המשפט.  

ודרך אגב, מיקי זוהר, חזר אמש שוב ושוב על ההערה החוכמולוגית שלא עוד המיעוט ישלוט ברוב, ואני לא יכולתי שלא להרהר, שבאופן פרדוכסלי, סמוטריץ', שהוא מיעוט בעצמו, השתלט על הליכוד ומחזיק בגרונו וסוחט אותו עד טיפת המיץ האחרונה.