קצת יותר משבוע חלף מהרגע בו חשף השר יריב לוין את מה שהוא מתכנן למערכת המשפט בישראל. פסקת התגברות, עילת הסבירות, רוב של 61, בג"ץ, הוועדה למינוי שופטים, בואו נודה על האמת - רובנו לא באמת מבינים מה כל זה אומר לפרטי פרטים, או לפחות יודעים פחות בנושא מחברי הכנסת המכהנים. אני מקווה. כמיטב המסורת, ניסתה ארץ נהדרת, בדרכה הגאונית, לתת לנו רמז על כל הרפורמה רחבת ההיקף של לוין. בואו נאמר שהיה שם דחפור מסוג D9. יש צורך להוסיף?

אז שר המשפטים הנכנס, שאפילו לא הספיק לכוון את הכיסא לגובהו במשרדו החדש, הופיע באולפן עם פטיש ענק וכריזמה נתונה לפרשנות, תלוי את מי שואלים, כשהוא מצויד בראש הממשלה בנימין נתניהו שהפגין ידע בסיסי ביותר בפרטי הרפורמה, ובינון מגל שתיבל את האווירה כמו שרק הוא יודע.

אבל רגע, עם כל ההתרגשות מהתמורות הצפויות בזירה המשפטית, כמעט נשכח קרב הענקים שהחל בסוף השבוע הקודם – פתיחת החזית של חבר הכנסת דודי אמסלם מול נתניהו, בטענה שהוא כפוי טובה ומפלה אמסלמים וביטנים, כך לדבריו. אמנם יכול להיות שהחתול השחור כבר חזר לארגז החול, ובכל זאת אין סיכוי לוותר על פניני הלשון שלו נגד יו"ר המפלגה, ששבו אתמול אל המסך. אז אמסלם העצבני הביע את מורת רוחו, איים ללכת וחזר אחרי שנייה, ומספר רגעים מאוחר יותר זכה בתפקיד שהשביע את רצונו ללא ספק. יש לכם ניחוש? לא בטוח שלשם כיוונתם: היה זה נשיא בית המשפט העליון. 

את המעיל השחור והמסורתי החליף חבר הכנסת בספק מעיל ספק חלוק, התיישב בהיכל הצדק הרשמי של מדינת ישראל, והכיר את חבריו השופטים. רק שאלו היו בובות של חלון ראווה, המאובזרות ברמקולים במקום פה. עכשיו ודאי תשאלו מי דיבר מגרונם. אז כן, בסאטירה בדיוק כמו בסאטירה, היו אלה מי שאמרו לא מעט דברים שנויים במחלוקת לאחרונה, הלוא הם חברת הכנסת אורית סטרוק והשרים מירי רגב ויצחק גולדקנופף. חייבת להודות שמפחיד לראות בית משפט שעל כיסאותיו יושבות בובות זהות, מצד שני – המסר הועבר. ימים יגידו. אה, וגם השר בן גביר הגיע להרים את האווירה, וניסה להפעיל מכת"זית או משהו כזה ללא הצלחה. קורה. 

עוד משהו מעניין שאירע השבוע וזכה להתייחסות הוא מינוי חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק לתפקיד מנכ"לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, במקום הילה חדד־חמלניק, מהנדסת חלל ואווירונאוטיקה שהייתה חלק ממפתחי מערכת כיפת ברזל. אפשר להתווכח על המינוי, שאגב הגיעה לסיומו לפני שהתחיל בעקבות החלטתה של מארק לוותר על המינוי, אבל זו ממש לא הסיבה שלשמה אנחנו כאן. בעקבות התפקיד החדש, מארק (בגילומה של תום יער), חזרה מן האוב והקימה עמדת מדע ממש בירכתי האולפן, עם ניסויים אמיתיים שעשו לי פלאשבק לתיכון. וזה היה מעולה. 

אחרי תיאטרון הבובות, הניסויים האינטראקטיביים ואפילו שיר מעודד על העתיד הפוליטי הבא אל פתחנו, שמענו גם את הצד השני. אני מדברת כמובן על בכירי גוש השינוי בני גנץ, שניסה להפגין בקיאות, גדי איזנקוט שראו באופן מובהק שבא לו הביתה, מרב מיכאלי שהתחילה להבין את חלקה במפלת ממשלת השינוי, וראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, שבכלל היה באמצע אספרסו ארוך בפריז. 

ומה שלום בני משפחת לרמן התקועים בין ארבעה קירות, שני כיווני אוויר וירושה אחת? עדיין ספונים בדירה בחולון, ממשיכים לטרלל את החיים שלהם כי אמם הפכה את הקרב על הנכס לתוכנית ריאליטי. עדיין כיף.