שבוע שלם חיכינו למוצא פיו של ברקוביץ' ולתשובת המחץ שהוא מכין לשר התקשורת קרעי, שמתעתד לסגור את התאגיד ולשים סוף לתוכנית של אופירה וברקו, שאותה כינה "חרפה אינטלקטואלית". 

אחרי האיומים של שר התקשורת, אופירה אסייג לא שותקת: "אנחנו ניפגש"

אפשר לחשוב שבתוכניות טלוויזיה אחרות על פוליטיקה, מצטטים את שייקספיר או אנשי רוח אחרים. אפשר גם לחשוב שפוליטיקה, שהיא עיסוק מפוקפק למדי בפני עצמו, בכלל שייכת לתחום האינטלקטואלי. היא לא. לכן הזלזול של קרעי בתוכנית העממית של אופירה וברקו היתה מביכה ומיותרת והסיבה שהוא ננעל דווקא על שני המרואיינים שלא חוסכים ביקורת על נתניהו, לגמרי שקופה. 

ציפיתי מברקו שיהיה יותר כעוס, נעלב וחד בתשובתו, אבל משום מה, התאכזבתי. הוא נראה קצת אבוד, וקשקש משהו על אירן וביקש מההפקה להציג תמונה של נשים איראניות מלפני 40 שנה כשהן משתזפות להן בבגדי ים על החוף. אם הבנתי נכון, הוא רצה להגיד: תראו איך פעם אירן הייתה ליבראלית יותר, והיום הנשים לובשות חיג'אב, וזה מה שקרעי, "האיש האפל" הזה, רוצה. הוא רוצה להפוך אותנו לאירן, ולמנוע מנשות ישראל היפות והחטובות להציג גופן בביקיני חושפני על חולות הזהב שלנו. 

תשובה די צפויה ולא מקורית של ברקו, כי כל המתנגדים לממשלה שקמה, מזכירים לנו השכם והערב שאנחנו הולכים בעקבות אירן או כל מיני דיקטטורות אחרות. לפחות אופירה היתה חדה יותר וענתה לקרעי: אני וברקו לא נזוז מהכיסא, ונמשיך להיפגש כאן בכל יום שישי בין 6 ל – 8, ואתה יכול לקפוץ לנו. טוב, לא ממש כך, אבל בערך.

ואחרי שברקו הזכיר את אירן, השתעשעתי עם המחשבה, שאם כבר אנחנו הולכים להפוך למדינת הלכה, אולי כדאי בהזדמנות זו, שהמפלגות החרדיות יוציאו צו הלכה, שאסור לנשים (המעטות) בקואליציה, להביע דעה, כי כל יום מצטרפת למקהלת הצווחניות, צווחנית נוספת שיורה מילים בקצב מהיר יותר ממהירות האור, ובמין פאתוס שרק מגדיל את החור באוזון, אפילו יותר מהנפיחות של הכבשים. בין האורחים שהגיעו אמש לאולפן של השניים, כיבד אותנו בנוכחותו גדעון סער, שהוא אורח קבוע באולפן. 

סער נראה במצב רוח מרומם. כנראה היה מבסוט על הבג"ץ שפסק נגד דרעי ושאולי העניינים יתחילו עכשיו להתחרבש בקואליציה החדשה. הוא גם קיבל רוח גבית מברקו שקרא לחברי הליכוד "פודלים" כי אף אחד מהם לא מעז לפצות פה ולגבות את בג"ץ.  סער הוסיף הברקה משלו וקרא להם "סחבות" שנגררות אחרי מנהיגם. הוא גם ציין שבמקום להתעסק עם דברים בוערים, הממשלה החדשה רק מתעסקת עם מערכת המשפט, שהפכה לאוייב המדינה, במקום לדון באוייב העיקרי שהוא אירן. "לאחרונה לא שומעים יותר על אירן" ציין סער. 

וכי מה יש עוד לדון בנושא אירן, שלא דנו בו? אתה בטח לא מצפה שיפרשו בפנינו את התוכנית הצבאית לתקיפת אירן? סער סיכם שפעילותה של הממשלה ברגע זה מכוונת  אך ורק בלבנות עוד ועוד מניפולציות על גבי מניפולציות, ושנוצר מצב אבסורדי שבו העבריינים קמים על בית המשפט. ברקו לא נשאר חייב והזכיר לו שחברו הטוב של סער, בני גנץ, רצה להושיט יד לממשלה כזאת.

אופירה ניסתה לעשות עוד קווץ' אחד קטן ולסחוט מסער כותרת, כששאלה אותו מה הוא חושב שמשפחת נתניהו מרגישה היום לאור כל ההפגנות והמחאות. ברקו מיהר לענות במקום סער וענה שבטח "היא" מרגיעה את ביבי ואומרת לו ששמונים אלף מפגינים "זה כלום". כנראה ששרה נורא מפחידה את ברקו אם הוא אפילו נמנע מלהזכיר את שמה.   

גם ברק סרי, הדובר לשעבר של אריה דרעי, הופיע אתמול אצל הצמד כשהוא חדור מטרה להגן בחירוף נפש על ידידו, אלא שאותי הוא לא שיכנע כהוא זה. כשאופירה חזרה והדגישה בפניו שדרעי הוא עבריין מורשע וכל הכבוד לבג"ץ שקבע שאדם כמוהו לא יכול לשמש כשר, ניסה ברק לנקוט בטקטיקת הפחדה וקרא לעברה שלפי החוק אסור לה להזכיר לבן אדם את עברו הפלילי. 

חשבתם שאופירה נבהלה? הצחקתם אותי. היא רק שמעה את המילים: אסור לך, שומו שמיים, היא נכנסה למוד של מתקפת הדרקונים נושפי האש ב"משחקי הכס", ולא הפסיקה לקרא לדרעי עבריין מורשע ולהודיע לברק סרי שאף אחד לא יגיד לה מה אסור ומה מותר. את המונולוג הלוחמני היא סיימה בטון עמוק ועשיר, ובהצדעת ניצחון לבג"ץ. האמינו לי שאפילו חנוך לוין האייקוני שלנו, לא יכול היה להמציא רגע תיאטרלי יותר. מה ששלה שלה.

סרי אף טען, שיש לו תפיסת עולם אחרת ושונה בעניין שחיתויות והביא כדוגמא את אריק שרון שבזמנו הסתבך אף הוא בעניינים משפטיים ולמרות זאת היה פופולארי, ואם היה חי היום, היה גורף אפילו יותר מנדטים מהליכוד. 

אז מה בעצם אתה מנסה לעשות? להצדיק את דרעי, כי גם אריק שרון לא היה טלית שכולה תכלת ובכל זאת עברו לו לסדר היום? באמת, נשגב מבינתי כל הטרנד החדש הזה של פוליטיקאים שנוקטים לאחרונה בשיטה של: אנחנו לא גרועים יותר מהיריבים הפוליטים שלנו. הימין מצביע ללא הרף על החטאים של השמאל, ולהיפך. 

את מי זה מעניין? אנחנו, העם הפשוט, רוצה לראות מעשים בשטח, ולא נסתפק בתוצאות שתהיינה גרועות פחות, מהתוצאות של הממשלה הקודמת. אז תתחילו להתהדר בנוצות טווס אמיתיות, ולא בכמה נוצות מרוטות שנתלשו בהתכתשות של יונים מתקוטטות.