כמו בכל עונה יש את השורד הנבחר שעונה להפקה על הדרישות וממלא את משבצת הטייפקאסט של השנוא כזה שמעורר בנו רגשות כעס, זעם וסלידה. העונה זאת ספיר קשתי שקוטפת בגאון את התואר השורדת השנואה של העונה, אבל שלא תטעו מדובר בתואר נחשק ולמה נחשק? כי תמיד אותה דמות שנואה, מתפתחת עם העלילה ומקבלת תפנית מפתיעה ואז מוצגים בה זוויות אחרות מעניינות באישיותה כאלה שהופכים אותה לאהודה יותר. 

המהפכה השקטה: קייסי עושה מה שאף אחד עוד לא העז לעשות | הישרדות
סהר כהן VS גיא שיקר: הסכסוך החדש בין משתתפי "הישרדות"

זוכרים את ספיר בתחילת העונה, אותה ספיר שהתנערה מבני משפחתה, בני משפחת קשתי שהיו מעורבים בלא מעט כותרות שליליות. ועל זה נאמר קארמה איז א ביצ', כי קשתי כעת היא זאת שמושכת את הפוקוס מהמשפחה בתדמיתה השלילית שהיא מציגה על המסך. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ולמה תדמיתה כה שלילית? אז למי שלא צפה, אם נתעלם מהפרזיטיות והעצלנות המקוממת שלה בשבט, שנותנת לשורד גיא שיקר לעשות את כל העבודה השחורה, ובמקום להודות ולהיות מלאה הערכה היא מקוממת אותו ואותנו הצופים עם הקוטריות והתלונות שהיא שמשמיעה בכל הזדמנות עם קולה המעצבן, עד פה עוד איכשהו ניתן להכיל ולסלוח בכל זאת היא צעירה, מתנשאת, מה היא מבינה על החיים האמיתיים. אבל אי אפשר להתעלם מהרוע הצרוף שלה לראות נשים יפות וחזקות לצידה, והניסיון שלה להפיל אותן אחת אחת.

לא סתם היא מצאה חיבור דווקא עם הגבר החזק שבחבורה, סהר כהן בזמן שיכלה בקלות הייתה לרקום ברית נשים חזקה בשבט שחשוב לציין למי שלא יודע הן גם חברותיה מהבית. וכמו שהייתה לה תחרות סמויה עם דורין דותן עוד לפני שעברה לשבט השני, יש לה קנאה גדולה למאיה קיי שבלטה בפרקים הקודמים, וקנאה עוד יותר גדולה למי שקוטפת את התואר של השורדת היפה על האי טניה לאורן, (יחד עם מאיה קיי). 

לספיר קשתי בער אתמול להדיח את טניה לאורן, ולא בגלל הצהרותיו המטופשות של גיא רוזן מהשבט השני, שניסה לעזור לחברתו טניה ורק גרם להדחתה, אלא רק בגלל שקשתי קלטה את החולשה של סהר כלפי טניה. היא חששה שאישה אחרת, יפה ואצילית ממנה, תכבוש את ליבו של הזכר השולט בשבט, ומיהרה לפנות את הזירה. ואיך היא פינתה אותה? בתחבולה הכי מכוערת שנראתה עד כה בתולדות הישרדות. ספיר קשתי שצוותה לטניה לאורן במשימת החסינות האישית עיכבה את המשימה רק כדי שטניה לא תזכה בפסלון חסינות. זאת כבר לא הייתה תחרות ספורטיבית והוגנת, וגם לא תחבולה ומניפולציה שלגיטימית במשחק הזה, אלא טקטיקה שפלה שנבעה נטו מקנאה נשית מכוערת. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

חשוב להדגיש שאני לא צופה רגילה כי לאור ניסיון והיכרותי עם המערכות הפועלות, אני בטוחה שלספיר קשתי יש גם תכונות אופי טובות יותר, שההפקה פשוט בחרה להשאיר על רצפת חדר העריכה, כי היא עונה על הנרטיב הנדרש להם של הנבל התורן של העונה, אבל יחד עם זאת בשביל להוציא שורד כנבל הוא צריך שיהיו לו תכונות כאלה. לא ניתן להמציא יש מאין. כמו שלא משנה כמה גיא שיקר ירים את קולו או יכעס, או ינסה לעשות מהלך מתוחכם, הוא מעולם לא יכול למלא משבצת של נבל.

גם במועצת השבט, היא הציגה את הצד הלא יפה באישיותה, הייתה זאת מאיה קיי שניסתה להעיר את עיניה אך ללא הצלחה, ואלית שניסתה להשחיל מילה אבל קשתי התגלתה במלוא כיעורה. ואם לא די בכך זרקה פליטת פה מכוערת על משקל גופה של קייסי, כשאמרה "הכי טוב זה לישון ליד קייסי  היא כמו תנור חימום, היא עוטפת אותך ומחבקת אותך" . אז רגע לפני שאנחנו מצטערים שטניה לאורן הודחה אמש ולא ספיר קשתי, בואו נודה שכיף לנו לשנוא אותה, ואם לא היו דמויות כאלה בריאלטי, היה לנו קשה להבדיל בין הטוב לבין הרע.