״ריק ומורטי״ היא כבר מזמן סדרת קאלט עם מיליוני מעריצים ברחבי העולם ומרץ׳ מפה עד הודעה חדשה. רק לא מזמן יצא קמפיין ענק של אדידס בשת״פ חסר תקדים עם הדמויות המצוירות בסריית תמונות של נעלי חלל זרחניות מחומרים ממוחזרים. הסדרה המצליחה מבוססת על סרט הקאלט ״בחזרה לעתיד״ עם מייקל ג׳יי פוקס וכריסטופר לויד ועוקבת אחר מסעם של ילד חנון למדי וסבו הגאון והמטורף ברחבי הגלקסיה בביקורים בעולמות מוזרים ודינמיקה משפחתית בעייתית.

מי שבאמת מעריץ את הסדרה יודע שג׳סטין רוילנד הוא הלב הפועם שלה, אף אחד לא יכול לדמיין איך זה אפשרי להמשיך את הסדרה הגאונית הזו בלעדיו. אבל מסתבר שבידי המשטרה צילומי גוף ועוד מספר הוכחות ועדויות על מקרה האלימות שהתרחש ב 2020 כלפי מי שאז הייתה בת זוגתו. בנוסף לזה מחקר קטן ברשת מעלה טענות רבות וחמורות נוספות שצפות, כמו על היותו פדופיל, טקטיקות של גרומינג וניצול קטינות.  

 ״אדולט סווים״ שהיא רצועת הפריים טיים של ״קרטון נטוורק״ המשדרת את הסדרה בארצות הברית פיטרה בהודעה רשמית את רולנד מתפקידו. אנו נוטים לחשוב שאף על פי שכרגע מדובר בהאשמות בלבד, כי ״אדולט סווים״ לא היו מוותרים על ביצת הזהב שלהם כל כך בקלות ושכרגע יש הרבה אינפורמציה שלא גלויה לציבור.

ההודעה על פיטוריו של רוילנד (צילום: צילום מסך)
ההודעה על פיטוריו של רוילנד (צילום: צילום מסך)

בנוסף לזה רוילנד גם הגיש את התפטרותו מחברת משחקי המחשב שאותה הקים בשנת 2016 Squanch Games, חברת המשחקים סיפרה שכבר ב-16 בחודש קיבלה מרוילנד מכתב התפטרות בו הודיע שהוא עוזב את החברה.

למי שהספיק לשכוח, לפני חמש שנים דן הרמון, גם הוא אחד מיוצרי הסדרה וגם הכותב של ״קומיונטי״, הואשם בהטרדה מינית של מייגן גנץ שעבדה תחתיו כתסריטאית בסדרה. לבסוף הרמון פרסם התנצלות פומבית וכנה למדי בחשבונו האישי: "נדלקתי עליה, ונטרתי לה על כך שהיא לא הרגישה אותו דבר כלפי, וכל זה בזמן שאני חותם על המשכורות שלה ונמצא בשליטה על האם היא תשאר או תלך ואם היא מרגישה טוב או רע לגבי עצמה, ואמרתי דברים איומים. התנהגתי אליה פשוט באכזריות, דברים שאף פעם לא הייתי עושה אם היא הייתה גבר ואם לא היו לי את הרגשות האלה כלפיה". יש לנו תחושה שהתנצלות רשמית במקרה של רוילנד פחות תעשה את העבודה.

למעריצים נותר רק לבכות על מר גורלם או להתחיל לבנות רובה פורטלים שיקח אותם ליקום מקביל בו רוילנד חף מפשע.