"אהבה בכוכבים", יס VOD

שלושה אסטרולוגים זיווגו רווקים ורווקות על פי מפת הכוכבים שלהם ויצאה פטפטת משעממת. אז עד כמה הכוכבים צודקים? מזל אריה הולך טוב עם מאזניים כשאופק הירח ברקע, או עדיף לאריה ללכת עם תיש כשאופק הקרנף בסביבה. אז אסטרולוגים יכולים לזווג או לא?

בנושא הנכבד הנ"ל עוסקת תוכנית הריאליטי "אהבה בכוכבים". מבין מאות מועמדים/דות שפנו לתוכנית, זיווגו שלושה אסטרולוגים "בכירים" שישה זוגות שהפרופיל האסטרולוגי שלהם התאים, שילחו אותם לאי יווני קסום, וכמו שאומרים, נתנו להצגה להתגלגל.

ויצא להם פקה פקה בולו בולו. מסיבים להם כתריסר אנשים צעירים משני המינים, ודנים על: הוא מצא חן בעיניי? היא לא מצאה בעיניי? אני צריכה שתהיה משיכה שכלית קודם, היא מאוד סגורה וקשה לה להיפתח. ככה מתנהלת שיחה אחת, כך מתנהלות גם השיחות הבאות. שוב ושוב חופרים העכו"ם הצעירים בענייני הוא מצא חן בעיניי, היא לא מצאה חן בעיניי, מרביתם מודים שאינם מאמינים באסטרולוגיה כלל, וכשזוג מאיים לרדת מהמסלול שהותווה לו בכוכבים, נזעקים האסטרולוגים "הבכירים" לשיחות מוטיבציה עם הסוררים להזכיר להם שהם במזל טלה, שהאופק שלו מתאים במיוחד לבן הזוג, בן מזל איגואנה, ומלבד זאת שעליהם להקשיב יותר, להיפתח יותר, כי זוגיות היא הרבה עבודה. אבל את זה ידענו גם קודם, עוד לפני התוכנית, אז בשביל מה לנו כל היקום וכוכביו?

לראות או לוותר: הבל מזוקק וצרוף. חבל על כל שנייה.
 
"JUNG E", נטפליקס

הדיאלוגים בסרט הבדיוני הזה הם ברמת תחכום של ילד בגן חובה. ההומור נמוך עוד יותר. איך הדרום קוריאנים מצליחים לייצר סלולריים?

הזמן הוא העתיד, אי־שם באמצע המאה ה־23. כדור הארץ חרב בעקבות משבר אקלים חריף. מושבות ענק מוקמות על הירח, והמונים מהגרים אל לוויין כדור הארץ. אלא שבני אדם הם בני אדם, וגם על הירח פורצים קרבות בין מושבות, שעל הדרך מפגיזות גם את כדור הארץ. קפטן JUNG E, לוחמת אגדית, נפצעת באופן אנוש ולפני שהיא הולכת לעולמה מוחה מוצא מגופה והמידע הקיים בו נשמר לשימוש עתידי.

קפיצה לסוף המאה, לשנת 2194: תאגיד בינה מלאכותית שמשתיל ברובוט את מוחה של JUNG E כדי ליצור לוחמת מושלמת, בינתיים נכשל, הלוחמת נהרסת שוב ושוב, ומוחה מוצא ושוב מושתל ברובוט הבא וכך הלאה. את המבצע המחקרי מנהלת מי שהיא לא פחות מבתה של הלוחמת, יונג סאו־היון.

ככלל קשה למצוא אפילו מילה טובה בודדת על הסרט. סרטים דרום קוריאניים שעושים את דרכם אלינו דרך נטפליקס הם בדרך כלל כאלו: הדיאלוגים ברמת תחכום - פחות או יותר - של ילד בגן חובה, וההומור המטופש אף לא ישעשע את אותו ילד. פעם נוספת עולה התהייה כיצד זה שאומה הנמצאת בחזית הטכנולוגיה, המייצרת מטלפונים סלולריים ועד מטוסי קרב, מייצרת סרטים אוויליים כל כך. קשה גם להאמין שככה זה באומנות הפנאי הדרום קוריאנית - בערב משתטים לחלוטין, בבוקר לובשים את חליפת המהנדס והולכים להמציא שיומי חדש. הפער בין JUNG E לסלולרי החדש שלכם הוא פשוט בלתי ניתן להבנה. רק הקרבה לקים יכולה להעלות הסבר אפשרי לכך. ואפילו הגמד המשוגע הזה, כמאמר דונלד טראמפ, לא יכול לשמש הסבר מספק.

לראות או לוותר: לא לראות. יכול לגרום למשבר אמון עם הסלולרי. 

JUNG_E (צילום: באדיבות נטפליקס)
JUNG_E (צילום: באדיבות נטפליקס)