יו"ר וועד עובדי התעשיה האווירית לישראל ובנו של שר התיירות חיים כץ, יאיר, הביע היום (חמישי) התנגדות לסגירת תאגיד השידור הציבורי. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב: "תאגיד השידור הישראלי הפך בשנים האחרונות לגוף תקשורת איכותי המייצר תוכן מוביל וחדשני. הקיצוץ המתוכנן בתקציבו יוביל דה פקטו לסגירתו ואני מתנגד לכך".

האירוויזיון, קופה ראשית והפנטזיה של נתניהו: מה באמת יקרה אם התאגיד ייסגר? כל התרחישים
"ניסיון להלך אימים": עובדי "כאן" מגיבים לאיומי סגירת תאגיד השידור

"בשונה מבעבר, יש היום תמורה בעד האגרה (שכבר בוטלה) ועלינו לפעול כדי לעודד שידור ציבורי מצד אחד ויצירה חדשנית ופורצת דרך מצד שני. יש לממשלה הנוכחית משימות לאומיות חשובות מאד מטיפול בענייני התאגיד. היצירה הישראלית פורחת והביאה לחיינו תכנים קומיים, דוקו ותכנים חשובים אחרים שמביאים לנתוני צפייה מרשימים בכל הפלטפורמות. נמשיך ליהנות מכל הטוב שיש לתאגיד להציע לנו", הוסיף.

כזכור, בחדשות 13 דווח  כי בכוונת הממשלה לקצץ את מאות המילונים שמקבל התאגיד להפקות המקור. עוד דווח כי הממשלה עשוייה להקים קרן, אליה יועברו הכספים אליהם יתחרו גם הערוצים המסחריים. בנוסף דווח כי אחת המטרות היא לחזק את ערוץ 14 במקביל לריכוך ההתנגדות להחלשת התאגיד.

עוד קודם לכן, הצהיר שר התקשורת שלמה קרעי בריאיון ל"פגוש את העיתונות" של חדשות 12 עם עמית סגל ובן כספית כי תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים כבר בחוק ההסדרים הקרוב. "אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל. יהיה הסרת חסמים ופתיחת השוק לתחרות. תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים כבר בחוק ההסדרים הקרוב", אמר.

מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי גולן יוכפז התייחס לאיום של השר קרעי, וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "קיצוץ של מאות מיליונים מתקציב התאגיד פרושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמתית. התאגיד, כגוף שידור עצמאי, ימשיך בנחישות בפעילות ועשייה, למרות האיומים על עצם קיומו".