בתאגיד השידור "כאן 11" הודיעו היום (שני) כי עונה החדשה והרביעית של "קופה ראשית" תעלה ב-26 באפריל - מוצאי יום העצמאות. באותו תאריך ישודרו שני פרקים של התכנית ברצף.

"לכל מקום עבודה יש את הכוכבה שלו": נועה קולר מתכוננת לעונה החדשה של "קופה ראשית"  
תכני כאן 11 בחינם? ההוראה החדשה של השר קרעי לתאגיד השידור הציבורי

ההודעה מגיעה ברקע איומי שר התקשורת שלמה קרעי לקצץ באופן נרחב את תקציבי התאגיד, כבר בחוק ההסדרים הקרוב. אתמול התכנסו מאות אנשי תקשורת בכנס חירום למען השידור הציבורי. בין העיתונאים שנכחו באירוע גם אילה חסון (חדשות 13) אשר עבדה בעבר ברשות השידור. "כל מי שיש בו גרם של נשמה לא יכול להסכים עם המהלך הדורסני הזה. אסור למדינת ישראל להישאר ללא שידור ציבורי. אסור שרק בעלי הון יחזיקו בכלי תקשורת", ציינה. 

"קופה ראשית" משודרת החל משנת 2018. הסדרה מתרחשת בסניף יבנה של רשת המרכולים הבדיונית "שפע יששכר", ועוקבת בדרך כלל אחרי התרחשויות אופייניות במרכול ישראלי בין עובדי המרכול ללקוחותיו. אלה מתועדים כביכול על ידי צוות של דוקומנטריסטים, ומתראיינים אליהם. 

קופה ראשית (צילום: משה נחמוביץ')
קופה ראשית (צילום: משה נחמוביץ')

הסדרה הייתה אחת מהמועמדות לזכייה בפרס אמי הבין-לאומי בקטגוריית "סדרת הקומדיה הטובה ביותר" של שנת 2019, וזכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה לשנת 2020 ושנת 2021 בקטגוריית "קומדית המצבים הטובה ביותר". בין השחקנים בסדרה, קרן מור, נועה קולר, דב נבון, יעקב בודו, אמיר שורוש, יניב סויסה ודניאל סטיופין.