לראשונה, סדרת דוקו ישראלית נמכרת לאמזון: אמזון פריים וידיאו הודיעה היום (שלישי) כי תרכוש את זכויות השידור הבלעדיות של הפקת הענק הדוקומנטרית של כאן 11, MGM ו-SIPUR, "אייכמן – ההקלטות האבודות״ ("The Devil’s Confession").

תכני כאן 11 בחינם? ההוראה החדשה של השר קרעי לתאגיד השידור הציבורי
בצל האיומים על סגירת התאגיד: הסדרה האהובה חוזרת למסכים

"אייכמן – ההקלטות האבודות" כוללת גילויים חדשים וחומרי ארכיון שטרם נחשפו עד היום, ומציגה את דמותו של אייכמן, קבלן הביצוע המרכזי ביישום הפתרון הסופי של יהדות אירופה. בסדרה מתגלה ראייה גנוזה שלא הושמעה במשפט ההיסטורי שנערך לאייכמן בירושלים; סלילי הקלטה מקוריים של ריאיון נדיר שערך עיתונאי נאצי הולנדי עם אייכמן ממקום מחבואו בארגנטינה, שנים ספורות לפני שנחטף והובא למשפט בישראל.

אייכמן - ההקלטות האבודות (צילום: שגיא שטרן - סטודיו פרקטיק)
אייכמן - ההקלטות האבודות (צילום: שגיא שטרן - סטודיו פרקטיק)

אייכמן פורש בריאיון את משנתו האידיאולוגית, ואף מצדיק את תפקידו המשמעותי בביצוע הפתרון הסופי‚ זאת בניגוד לטענתו במשפט כי שימש "כפקיד שרק מילא פקודות". הסדרה תהיה זמינה לצפייה באמזון פריים וידיאו בארצות הברית והיא בעלת שלושה חלקים.

גולן יוכפז, מנכ"ל כאן: "הסדרה יוצאת הדופן הזו, יכולה הייתה לקרום עור וגידים אך ורק במקום אחד – כאן, תאגיד השידור הציבורי של ישראל. מכירת הסדרה לאמזון מוכיחה הן את חשיבות השידור הציבורי בסיפור ההיסטוריה של ישראל והעם היהודי, והן את היות השידור הציבורי הישראלי משגריריה המצטיינים של ישראל בעולם. אני מבקש להודות לשותפינו יוצרי ומפיקי הסדרה ולחטיבת הטלוויזיה בתאגיד על עוד הישג שנשמע עד לפני כמה שנים – בלתי אפשרי".