"הרכש החדש" ("The Recruit"), נטפליקס

אוון הנדריקס הוא עורך דין צעיר שסיים את לימודיו רק לאחרונה ובמקום ללכת לעשות כסף הוא מחליט ללכת לעבוד כמשפטן ב־CIA. ארגון הביון שבו הנדריקס מתחיל לעבוד אינו מכונת רבי־מרגלים וסוכני שטח משומנת, אלא אוסף תככנים, מרפקנים ובעיקר מכסי ישבן שרק רוצים לשמור על מקום עבודתם.

אוון הצעיר מגלה מכתב איום שנשלח לסוכנות, ומבלי שהתכוון לכך הוא מוצא עצמו בחזית השתקת פעולה בעייתית של הסוכנות שמעורבים בה אנשים מהבית הלבן, מגן על רוצחת בלארוסית, טס בעקבותיה ברחבי אמריקה ואירופה, סופג מכות, נקלע לקרבות ירי, כשכל הכשרתו, כזכור, היא בעריכת דין.

הרכש החדש (צילום: באדיבות נטפליקס)
הרכש החדש (צילום: באדיבות נטפליקס)

"הרכש החדש" בת השמונה פרקים היא למעשה רקדנית בלט המחוללת באומנות בין הומור לאקשן. היא לא מצחיקה מדי, גם לא מותחת מדי, מה שעושה אותה למחליקה בגרון בקלילות ולבינג' קלאסית.

כשעוקרים לאוון ציפורן, מנחמים אותו שתצמח חזרה. אחרי כל כדור שנורה לעברו בא דיאלוג עם הממונה עליו החמקן, שכל תפקידו מסתכם בהוראה לאוון לא להסתבך, ולהניח בחזרה את נעליו הנוצצות על שולחנו. ואוון כמובן ממשיך להסתבך, עד לפסגת הצרות שאליה הוא מגיע, המתרחשת בסופו של הפרק האחרון ומצביעה באופן הבוטה ביותר שתהיה עונה נוספת.

הערה לסדר: אוון מתגורר בדירה עם שני שותפים - חברתו לשעבר, וחבר נוסף, שחור עור גיי. שמתם לב בסרטים קודמים בעבר שהבחור הגיי כמעט תמיד שחור עור? לא בא הזמן להפסיק עם התעלול הזה?

לראות או לוותר: קל, חביב, שווה. לראות.