צחי הלוי מרגיש הוא על הכוונת של הממשלה: "קשת 12" הציגה השבוע את לוח סדרות הדרמה והקומדיה שלה. באירוע, שנערך במוזיאון ארץ ישראל בת"א בהשתתפות היוצרים, המפיקים והשחקנים, הוצגו שש סדרות שיעלו על מסך קשת 12 במהלך השנה הקרובה לצד ארבע סדרות נוספות שייצאו לצילומים במהלכה. בראיון ל"מעריב אונליין" סיפר צחי הלוי על ההשתתפו שלו בעונה השניה של "השוטרים", השחשש שלו ממהפכה שלטונית של הממשלה הנוכחית והתחושה כי בגלל שנישא ללוסי אהריש, אשה ערביה, יש גורמים שמסמנים אותו כבוגד.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"אנחנו חוגגים את הסדרות הבאות של 'קשת' ביניהן יש את 'השוטרים', עונה מטורפת, לא יכול לתת יותר מדי ספויילרים, אבל הצליחו בעיניי ובעיניי רבים להתעלות מעל העונה הראשונה", סיפר הלוי."מה שאני יכול להגיד, זה שהחבורה ישבה בכלא במשך שנה, אחרי שנה הם יוצאים וחושבים שהמשטרה תחזיר אותם לשרותיה. לא רק שהמשטרה לא מחזיקה אותם, היא גם לא מספקת להם שום הגנה. ואז מפה תפעילו את הדמיון - ותחשבו לאן זה יכול ללכת".

מסקרן.
"מאוד. באמת הייתה חוויה מדהימה, גם מבחינת הקאסט, גם דן סחר שביים לראשונה את כל העונה. הייתה פשוט חוויה מדהימה".

ספר חוויה מהצילומים, משהו מצחיק, מרגש או מיוחד.
"כל כך הרבה חוויות, היו לנו שלושה ימים אחרונים וצילמנו באיזו מחצבה באזור נשר, שמלבד הרוחות החזקות שהיו שם, הרגשנו שאנחנו עכשיו באיזשהו מערבון. מסוג הדברים... אתה לפעמים מגלה לוקיישנים שאף פעם עוד לא צילמו בהם ואז אתה מגלה כמה מקומות מעניינים יש לנו בארץ".

ספר על החיבור שלך לדמות.
"אם מבחינת אלון בעונה הראשונה, לקח לו זמן עד שהוא הבין שהוא צריך לפעול. לחצות את הקו, אז בעונה השניה, מבחינתי מה שהיה בדמות זה סימן שאלה אחד גדול שליווה אותו לאורך כל הצעדים שהוא עושה. כל צעד, זה שאלה אם זה נכון לעשות את זה, אם זה מוצדק, אם אני עושה את הדבר הנכון, וזה מה שיצר בסופו של דבר הרבה עניין והרבה מתח. וזה נכון גם לגבי שאר הדמויות, אני חושב שכל הדמויות בעונה הזו, מבחינת הסיפור שלהן והעומק שלהן העמיקו".

השוטרים (צילום: צילום מסך קשת 12)
השוטרים (צילום: צילום מסך קשת 12)

אנחנו חוגגים כשצל כבד מוטל על התעשייה, עם האיומים על סגירות התאגיד.
"אני חושב שאסור לסגור את התאגיד, ברמת העיקרון התאגיד זה דווקא הערוץ הציבורי שסיפק תכנים מאוד מגוונים שהרבה מהם מצליחים בחו"ל. אסור לגעת בו. שימשיך, שייצר תוכן, ואני מקווה שאכן זה ככה יהיה. שלא יגעו בו".

קראת על מכתב האמנים, שמדבר על התאגיד וגם על המהפכה המשפטית. היית חותם עליו? מסכים עם הדברים שנאמרים שם?
"הייתי חותם עליו, בטח. אם הייתי צריך לבחור בין מערכת המשפט לקואליציה שכרגע מתקיימת, מבחינת היושרה... יכול להיות שיש רפורמות שצריך לעשות, הבעיה היא שזה הרבה יותר עמוק מזה, אז מבחינתי המערכת המשפטית היא הרבה יותר חשובה, ובטח שלא לעשות פה שינויי משטר כאלו ואחרים".

הרבה אנשים באופן כללי מביעים חשש מהממשלה הזו, זה שבן אדם הומו יצטרך לחפש רופא שיטפל בו. אתה שותף לחשש הזה?
"אני חושב שמבחינת הקואליציה שקיימת כרגע, יש כמה בעיות. חלק מהקואליציה, יש לה בעיות עם מערכת המשפט, בין אם זה תיקים, בין אם זה כאלה שכבר ישבו בכלא וחזרו, שזה מבחינתי בעיה, כי צריך להיות קו אדום. יש כוחות ביניהם -  חשוכים, ובריונים, שלצערי הם שם בקואליציה. ומעבר להכל, אני חושב שהיא חוטאת בחטא היוהרה. אז יש בעייתיות מבחינתי, ואני מקווה מאוד שנמצא את הדרך להתגבר ולהפסיק עם כל הפילוג הזה וכל השנאה שמחלחלת לרחובות".

יכול להיות שגם אתה, ודרך החיים שבחרת, להתחתן עם אשה לא יהודיה (לוסי אהריש), תשים אותך על הכוונת של אחד האנשים החשוכים האלו באיזשהו שלב?
"יכול להיות וסביר להניח שגם אני בוגד. מה שזה לא יהיה. וזה לא משנה אם אני מתנדב עוד במילואים או ששירתתי כקצין ביחידה מובחרת וזה לא משנה אם אני מזרחי. אז כן, זאת בעיה".

איך לוסי מתמודדת עם זה?
"מתמודדים, יוצאים לרחובות ומפגינים".